21 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook 6 weken en is ook 3 kwartier wakker en slaapt vervolgens weer. Nu met die krampjes is ze soms wel een stuk langer wakker... heel sneu. Wat doe jij in de wakkertijd?

4 jaar geleden

Me dochter is ook tussen de voedingen door ongeveer 1uur wakker en dan slaapt ze 3u en snachts wat langer

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook 6 weken en is ook 3 kwartier wakker en slaapt vervolgen ...
Zo zielig is dat he! Hoe lang slaapt ze dan weer? Om de hoeveel uur voed je haar? Om 7 uur 's ochtends geven we haar de fles en leggen we haar op het speelkleed en speelt ze daar met ons. En om 10.00 uur geef ik de fles en kleed ik haar om/wassen en dan is ze daarna eigenlijk alweer moe haha. En in de middag is het een beetje verschillend, wandelen, knuffelen, liedjes zingen, rondlopen met haar en naar dingen laten kijken, tummy time enz. En jij?

4 jaar geleden

Mijn zoom is nu 8 weken maar slaapt overdag vrijwel niet. Alleen power naps van 15 minhten. Slaapt wel snachts door van ongeveer 21.00 tot 06/07.00

4 jaar geleden

Mijn zoom is nu 8 weken maar slaapt overdag vrijwel niet. Alleen power naps ...
Hier precies het zelfde!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 7 weken, ik geef nog om de 3 uur borstvoeding. Rond 14:00/15:00 uur heeft ie een langer slaapje meestal 4 of 5 uurtjes tot zijn volgende voeding. Tussen de andere voeding ‘s ochtends en ‘s avonds is hij meer wakker, slaapt hij misschien een half uurtje/uurtje… ‘s nachts pakt ie wel een blokje van 6 uurtjes en een van 3 uur

4 jaar geleden

Mn dochter van 9 week slaapt s'avonds en snachts wel goed. Van 20 uit tot ong 7 uur met wel 2 voedingen tussendoor. Maar slaapt tijdens fles weer in. Overdag mag ik blij zijn als ze een kwartier tot half uur aan één stuk slaapt. 2uur aan één stuk heeft ze overdag misschien alleen in de eerste week gedaan. Wat ik ook probeer, nix wil tot nu toe. Tenzij ze bij mij ligt, dan wil ze nog wel eens meer als uur slapen. Maar kan moeilijk hele dag met haar op bank zitten.

4 jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Mijn zoontje is bijna 7 weken, ik geef nog om de 3 uur borstvoeding. Rond 1 ...
Hier net hetzelfde. Enkel en alleen dat hij s nachts er ook wel vaak om de 3u is voor borstvoeding. Hier slaapt hij vaak in de voormiddag bijna niet en vanaf de middag slaapjes van 1u30-2u.

4 jaar geleden

Mn dochter van 9 week slaapt s'avonds en snachts wel goed. Van 20 uit tot o ...
En een draagdoek of zak? Dan is ze wel bij je maar heb jij je handen wel vrij. Ik zweer er echt bij!

4 jaar geleden

Reactie op MickyML

En een draagdoek of zak? Dan is ze wel bij je maar heb jij je handen wel vr ...
Ja gebruik ik ook wel eens. Als ik echt even wat wil doen. Helpt soms wel even. Maar vind nog best wel onhandig. Kan niet makkelijk bewegen heb ik het idee. Of ik doe iets verkeerds. Heb een draagdoek.

4 jaar geleden

Mijne is 6 weken. Tussen voedingen kan hij een lange ruk van 5 uur tussen laten snachts maar hij slaapt niet of lichtjes. Als ik wil bijtanken wordt ie weer jammerend/huilend wakker dit gebeurt zeker wel 4 x in een nacht. Weet iemand wat dit kan zijn? Na even wiegen slaapt ie weer

4 jaar geleden

Reactie op Sallll

Mijne is 6 weken. Tussen voedingen kan hij een lange ruk van 5 uur tussen l ...
Misschien last van krampjes?

4 jaar geleden

Ja gebruik ik ook wel eens. Als ik echt even wat wil doen. Helpt soms wel e ...
Heb je een geweven of rekbare doek? Mocht je Facebook hebben dan kun je lid worden van de groep Draagliefde. Daar zitten veel draagconsulenten die gratis reageren op je foto’s van hoe je de doek hebt geknoopt en tips geven!

4 jaar geleden

Onze dochter slaapt snachts wel goed, na de voedingen slaapt ze direct. Overdag is ze echter moeilijk in slaap te krijgen. Ze is nu al 2 voedingen van 3 uur wakker en heeft een half uur geslapen op me borst..

4 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Zo zielig is dat he! Hoe lang slaapt ze dan weer? Om de hoeveel uur voed je ...
Meestal slaapt ze dan ongeveer een uurtje of iets langer. Ik ben nog wel een beetje aan het zoeken wat nu de beste tijden zijn qua voeding. Eerder maakte ik haar om de drie uur wakker (behalve in de nacht). Nu probeer ik te voeden op verzoek, maar dan laat ze er 4 uur tussen en krijgt ze te weinig binnen over een hele dag.. starten jullie altijd om 7 uur in de ochtend? Ook als ze bijvoorbeeld om 6 uur nog is geweest?

4 jaar geleden

Meestal slaapt ze dan ongeveer een uurtje of iets langer. Ik ben nog wel ee ...
Lastig he. Ik vind het ook echt zoeken. Ze heeft afgelopen dagen regeldagen gehad en nu lijkt ze een nieuw schema te willen, om de 3 uur ipv om de 4 uur. Ik voed om 7, 10, 1, 4, 7, 10 en 12 uur en in de nacht komt ze vaak rond 5 uur pas. Ik doe in de fles van 10 uur wat minder zodat ze om 12 uur sowieso de volle fles leegdrinkt waardoor ze de nacht voor een groot deel door kan komen. In de nacht geef ik haar dan ook altijd de helft van de fles als het na 3 uur 's nachts is (anders drinkt ze die van 7 uur niet goed want dan zit ze nog vol) , als ze eventueel ervoor al zou willen dan geef ik haar een hele fles. Op welke tijden voed jij en wat doe jij op de wakkertijden?

4 jaar geleden

Reactie op MickyML

Heb je een geweven of rekbare doek? Mocht je Facebook hebben dan kun je lid ...
Rekbare

4 jaar geleden

En ik maar druk maken om die slaapjes. Maar lijkt erop of heel weinig baby's slapen overdag. Consultatiebureau gaf trouwens aan dat als het goed voelt hem te volgen met z'n slaapjes en hij verder alert is en goed groeit en me niet zo hoef vast te pinnen op die slaapjes overdag anders is alles te stressvol

4 jaar geleden

Ik heb er weinig zicht op, met name omdat onze oudste veel aandacht vraagt en de baby zich meer schikt naar haar schema dan andersom. Bij mijn dochter was ik heel streng aan het opletten: fijn want je hebt goed zicht op hoe het gaat, maar ook stressvol want een baby kun je niet dwingen te slapen. Bij onze zoon nu is het dus nog een beetje een rommeltje. Ik vond dat voor de eerste paar weken geen probleen: hij sliep overal doorheen. Maar nu merk ik dat hij steeds vaker langer wakker is en onrustig is. Daarom gaan we nu meer structuur bieden. Ik probeer nu een ritme van 3 a 4 uur tussen voeding en bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed leggen of als het rustig in huis is lekker op schoot. Mijn ervaring is: probeer je niet teveel vast te pinnen op schema's want kan je veel stress en onzekerheid geven. Kijk vooral goed naar je kindje. En ook wel goed om te weten: slapen leidt tot slapen en wakker tot wakker. Met andere woorden: baby's gaan niet beter slapen als ze 'lekker moe' zijn maar juist slechter. Volgens mij doet jou dochter het prima: super ritme!

4 jaar geleden

Mn dochter van 9 week slaapt s'avonds en snachts wel goed. Van 20 uit tot o ...
Inbakeren overdag?