65 Reacties

2 jaar geleden

in principe niet! one & done

2 jaar geleden

Tussen mijn eerste en tweede zoon zit 17 maanden. De 2e zwangerschap was fysiek echt wel zwaarder en ging ook veel langs me heen omdat ik druk was met de oudste. Eerste maanden waren ook erg pittig qua drukte en slaaptekort, maar nu vind ik het heerlijk om die 2 jochies samen te zien. Ons gezin is nu wel compleet, het blijft bij 2.

2 jaar geleden

Ik heb 3 kindjes, de jongste is afgelopen september geboren mijn oudste was toen 6 en de middelste 3, bijna 4. Ik vind het fijn dat er iets meer leeftijd tussen zit🙂 maar het heeft natuurlijk bij beide wel wat als je ze nu vlot op elkaar hebt of iets meer leeftijd er tussen.

2 jaar geleden

Wij willen vanaf september er weer voor gaan. Zoontje is uiteindelijk in oktober geboren. Het liefst zou ik nu al zeggen dat we het gaan doen. Mijn man ook. Maar in september beginnen we beide met een opleiding. Beide zijn we ook klaar in juni. We zouden ook nog wel willen verhuizen. Maar dat zijn voor mij praktische zaken die wel oplosbaar zijn. Dan slaapt de baby eerst maar een tijdje bij ons. Of met z’n 2 op een kamer.

2 jaar geleden

Ben nog steeds niet helemaal gewend aan de impact van nummer 1. Mijn hoofd zegt 2 jaar tussen 1 en 2. Mijn gevoel zegt: Rot op, nog een keer .. ben je gestoord.

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

Ik denk pas zodra mn dochtertje naar de basisschool gaat. Of bijna naar de ...
Onze dochter was bijna 4 toen haar zusje geboren werd. We hebben bewust gekozen voor het 'grote' leeftijdsverschil omdat de oudste dan al een stuk zelfstandiger is. Ik had het niet anders gewild moet ik zeggen. Maar groot of klein leeftijdsverschil.. alles heeft z'n plus en min punten natuurlijk 😅

2 jaar geleden

Ik ben inmiddels 16 weken zwanger van nummer 2. Mijn zoontje is van 18-9-21. De 2e zwangerschap was een grote verassing maar o zo gewenst 😍

2 jaar geleden

Reactie op Bossie-23

Ik ben inmiddels 16 weken zwanger van nummer 2. Mijn zoontje is van 18-9-21 ...
Wat leuk zeg, gefeliciteerd! En vind ke t zwaar tot nu toe of valt t mee? Denk dat t ook ervan af hangt of je al gelijk veel kwaaltjes hebt of niet?

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Wat leuk zeg, gefeliciteerd! En vind ke t zwaar tot nu toe of valt t mee? D ...
Tot nu toe vind ik het nog niet zwaar. Heb bijna geen kwaaltjes (gehad). Maar heb wel in mijn achterhoofd dat het over een maandjes wel pittig gaat worden. Straks met een dikke buik mijn zoontje in/uit bed, in/uit de auto/fietsstoeltje tillen. Ik heb besloten dat ik vanaf 1 aug verlof ga nemen. Ik ben 16 oktober uitgerekend. Nog even genieten van mijn zoontje en leuke dingen met hem doen 😀 nu al zin in! En natuurlijk tijd voor mezelf nemen.

2 jaar geleden

Reactie op Baby2301

Ben nog steeds niet helemaal gewend aan de impact van nummer 1. Mijn hoofd ...
Hahaha dit 😂😂😂

2 jaar geleden

Ik heb altijd gezegd dat ik er 4 jaar tussen zou willen hebben, zodat de 1e dan naar school is bij de komst van een 2e (als het allemaal lukt natuurlijk). Maar nu ik eenmaal moeder ben vind ik dat eigenlijk echt wel te lang 🤭 sinds mn zoontje er is mis ik het zwanger zijn ook echt wel! Zeker als je dan zoveel zwangeren om je heen ziet. Toch zou ik er niet aan moeten denken om nu alweer zwanger te zijn. Vind het nu soms al best pittig. Ik denk dat wij over ongeveer een jaartje er weer voor willen gaan 🥰 als ons zoontje bijna 2 is.

2 jaar geleden

Onze dochter is bijna 8 maanden, ik ben 21 weken zwanger. Weer in september uitgerekend

2 jaar geleden

Niet 😊

2 jaar geleden

Ik heb een keizersnede gehad dus moet/wil soiezo 1 jaar wachten. Onze zoon is van 1 oktober. Zelf heb ik zo iets van het liefst wachten tot hij iets zelfstandiger is dus tot dat hij een jaar of 2.5 a 3 is zodat ik nog net niet met dikke toeter naar school hoef te lopen/fietsen/rijden 😅. Mijn vriend die kan ondanks dat hij het nu al pittig vindt bijna niet wachten 😱. Van ik wil geen Kids, maar spring in het avontuur voor jou naar ik wil er nog een en eigenlijk wel nu meteen in 1.5 jaar 🤣🤣🤣. Hij kreeg Ben op de 2e echo te zien (1e was met 5.5 weken vanwege buikpijn en mocht hij niet mee 🙃, 2e met 8 weken wel). Toen nog in dit kan niet, dit is een droom. Maar naar mate dat mannetje groter werd op de echo's werd hij steeds verliefder 🥰.

2 jaar geleden

Reactie op Danielle2710

2e? Dat word bij ons dan een 4e😅
Ik moet zeggen de oudste is in nov. 10 geworden en de middelste word in juni 9. Tussen hun beide zit 19 maanden. We dachten echt klaar te zijn en dat hebben we ook 8 jaar volgehouden. We hadden dan ook al een meisje en een jongen. De wens bij mij was heel groot maar hoe ouder de oudste 2 werden hoe minder ik er nog 1 bij wou. Tot mijn partner op een avond zegt: "zullen we er echt niet nog 1 nemen?" 😅 na een goed gesprek toch maar gedaan. En nu wil meneer nog wel een 4e😅

2 jaar geleden

Wij hebben besloten om weer te proberen als onze dochter 6 maanden is. In 1x gelukt en a.s. dinsdag onze eerste echo met waarschijnlijk ong 7 weekjes zwangerschap. Toch weer spannend allemaal maar ze zullen ong 1 jaar en 3 maandjes schelen 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Baby2301

Ben nog steeds niet helemaal gewend aan de impact van nummer 1. Mijn hoofd ...
Nou dit dus. Ik pas 🙈.

2 jaar geleden

bij ons zijn we na 6 maanden weet zwanger geworden. echt super leuk dat de 2 kleintjes zo dicht op elkaar zitten maar ook heel zwaar haha

2 jaar geleden

Zoals ik er nu over denk wil ik geen kinderen erbij en is een genoeg. Ik heb enorm genoten van mijn zwangerschap en ook ben ik enorm trots en gelukkig met mijn kereltje, maar nummer twee, nee bedankt. Ik heb last van een zwangerschapsdepressie en ook de slapeloze nachten vind ik erg zwaar. En dan mag ik helemaal niet klagen, want mijn mannetje is geen lastige baby.

2 jaar geleden

Reactie op Luckyme87

Zoals ik er nu over denk wil ik geen kinderen erbij en is een genoeg. Ik he ...
I feel you, helaas is ons mannetje dan ook nog eens niet de makkelijkste. Mijn man was sowieso al vrij duidelijk in één kindje, maar ik ben het er helemaal mee eens. Sterkte lieve mama 💕