9 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het bij mijn eerste kindje gelijk in week 5 al aangevraagd en zelf toen was het al onzeker hij hij direct kon starten. Nu bij de tweede zwangerschap weer met vijf weken aangemeld. Ben benieuwd. Ik wist wel zeker dat mijn ouders en schoonouders niet een vaste dag gingen oppassen.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik vind dat zij vooral opa en oma moeten zijn en niet oppas. Als nood kan het best maar in eerste instantie regelen we gewoon voor de nodige dagen opvang. Ik zie het bij mijn collega nu, dat hij alsnog vrij moet nemen omdat de kinderen vanwege corona niet naar de grootouders kunnen. Het is wel verstandig om snel in te schrijven hoe gek het ook voelt nu. Er komt een top drukte aan met alle baby's 😉

5 jaar geleden

Je kan opgeven en later altijd weer een dag “teruggeven” aan de opvang als je schoonouders toch 1 of meerdere willen oppassen. Wij hebben het toen met 10 weken ofzo geregeld.

5 jaar geleden

Zo snel mogelijk crèche regelen. Ik werk in een crèche en heel 2021 zit vol bij ons. Bij ons is de regel: 3 maand op voorhand wijzigingen doorgeven. Minder dagen opvang kan altijd. Meer niet altijd. We raden dan altijd aan om voltijds in te schrijven en daarna eventuele wijzigingen nog door te geven. Dus als ik jou was, zou ik eens horen hoe het bij jullie crèche naar keuze zit. 😊

5 jaar geleden

ja, had inderdaad ook gelezen zo vroeg mogelijk. ik vind dit zo moeilijk, moet mijn eerste echo nog hebben. Ik voel mij zwanger, maar blijft toch raar denk ik tot je uw eerste echo hebt. en dan moet je eigenlijk al opvang regelen, voor uw kleine dat je zelf nog niet ontmoet hebt 😅 ik ga blij zijn bij de eerste echo, dan gaat het misschien allemaal meer door dringen en kunnen we eindelijk bepaalde zaken beginnen regelen.

5 jaar geleden

Ik heb vrij snel gebeld met de vraag of er een wachtlijst was, bij onze was dit niet het geval. Dus wachten we even de lockdown af voor een rondleiding en inschrijving

5 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties en tips. We gaan maar gauw op onderzoek uit en inschrijven. Het voelt voor ons ook nog zo onwerkelijk. En het is de eerste zwangerschap. En liever een dagje te veel dan te weinig, begrijp ik. Dat is goed om te weten. Dank allemaal.

5 jaar geleden

Ik heb na m'n positieve test (4 weken) de VK, HA en KDV gebeld. En gelijk ingeschreven. Ik was gelukkig op tijd. Voor sommige dagen is pas in 2023 plek.

5 jaar geleden

Ga eerst eens oriënteren wat jullie belangrijk vinden in een kinderopvang/gastouder. Je hebt zoveel verschillen per opvang! Dan kun je altijd een kennismaking/rondleiding inplannen bij een opvang die je leuk vind, zonder dat je ergens aan vast zit. Succes :)!