15 Reacties
2 jaar geleden
Ik mix niet alles meer heel glad. Zoontje is nu 9 maanden. Vind het ook goed om hem te laten wennen aan wat meer stukjes. Soms doe ik ook de Rapley methode.
Ik denk dat als je merkt dat hij meer zelf wil doen, dat het een mooi moment is om te starten.
2 jaar geleden
Ik denk zo’n 2 maand geleden een paar avonden per week. Echt mee eten wat hij kan eten: gehaktballetjes, groenten, aardappeltjes, pannenkoekjes met groenten etc. Etc. Dus makkelijk te pakken eten.
Ik doe ook nog wel (als wij bijv spareribs of zo eten) potjes/geprakte gerechtjes. Een beetje gemixt dus.
Ligt ook aan zijn mood of ie gevoerd wilt worden of zelf wilt doen 😂
2 jaar geleden
Hier vanaf 6 maanden gestart met stukjes en zoontje eet nu, 10 maanden, drie maaltijden met de pot mee. Hij redt zich prima zelf en van de week at hij zelfs de kleine zaadjes uit de sperzieboon die op z’n tafelblad was gevallen. Door de pincetgreep helemaal zelf naar binnengehaald. We voeren hem alleen bij risotto en pure.
2 jaar geleden
Ik geef de groente nog gepureerd zodat hij veel voedingsstoffen binnen krijgt. Dan krijgt hij daar stukjes rijst/aardappel/pasta/vlees/vis los bij om zelf in zijn mond te stoppen. Wanneer het tijd is voor de volgende stap merk je meestal wel wanneer het zover is.
2 jaar geleden
Reactie op Mayy26
Hier eet ze nu vanaf 10 maanden met ons mee, vrijdag is ze 11 maanden. Als ...
Mijne is ook vrijdag 11 maanden🤭 maar hier geef ik een soepstengel in dr hand en de rest krijgt ze met een lepel van mij. Anders gooit ze alles op de grond🤭🤭
2 jaar geleden
Hier meestal nog een combinatie. Ze eet veelal met de pot mee, maar we pureren of prakken een gedeelte en geven we een gedeelte in stukken. Als we iets pittigs eten, dan halen we haar portie eruit voordat we de pittige kruiden erin gooien. Soms eet ze liever de stukjes en andere dagen laat ze zich liever voeren met de gladdere hap. Kortom we kijken per moment met het avondeten.
Af en toe weigert ze onze maaltijd en krijgt ze een potje als er geen alternatieve oplossing voorhanden is.
Brood krijgt ze in stukken, die ze zelf pakt. Fruit toch vaak nog gepureerd (appel en peer etc) of geprakt/kleine stukjes (banaan, aardbei etc).
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Mijne is ook vrijdag 11 maanden🤭 maar hier geef ik een soepstengel in dr h ...
Hier ook, ze vinden het leuk om alles naar het hondje te gooien en dan te kijken hoe hij het opeet.
2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 11 maanden en ze eet sinds een maand vrijwel alles met de pot mee (zout voegen we zelf toe). Ze eet zelfs vrij pittige gerechten 😂
2 jaar geleden
Fruit wordt hier in stukjes gegeten, net zoals brood. Avalyn pakt dit en stopt het zelf in de mond. Avondeten geven we geprakt macaroni wel gewoon heel en spaghetti in stukjes.
Ons dametje eet al 2 maanden brood en fruit zelf, toen was het drama van ik wil zelf doen al begonnen.