15 Reacties

4 jaar geleden

Alle 3 geloof ik wel, maar denk toch beste beplanten of sudocreme. Wij doen trouwens bij elke keer verschonen de billetjes inzalfen met sudocreme. Dat zei de kraamhulp toen. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Shelleyyyyy

Alle 3 geloof ik wel, maar denk toch beste beplanten of sudocreme. Wij doen ...
Bepanthen🤣
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij smeren de billetjes in met sudocreme, werkt super! Bepathen smeren we de liesjes mee in als dat nodig is.

4 jaar geleden

Ik zou kiezen voor bepanthen. Sudocrem zit ook een beetje parfum in dat vind ik minder fijn. Maar soms helpt sudocrem wel iets beter om roodheid te verminderen... Talkpoeder nooit gebruikt. Kun je met name gebruiken als de liezen bijvoorbeeld wat vochtig blijven. Maar bij Talkpoeder moet je goed opletten dat je t goed schoonmaakt voor je nieuwe gebruikt..

4 jaar geleden

Ik gebruik sudo crème, elke verschoonbeurt. En het is beter om sensitive billendoekjes te gebruiken zonder alcohol.

4 jaar geleden

Bepanthen mag je geloof ik altijd smeren en sudocreme mag niet als de billetjes open zijn (zo waren de regels in ieder geval toen ik in de kinderopvang werkte).

4 jaar geleden

Is het echt een open wondje dan geen sudocreme. Maar verder gebruik ik altijd sudocreme

4 jaar geleden

Zinkolie werkt het allerbeste vind ik! (Ligt in de winkel bij huidverzorging en niet bij de babyafdeling).. en bij open billen werkt maïzena echt super!! Hoef je ook niet te smeren dus doet geen pijn! Dit gebruiken wij beide op het kdv na alles geprobeerd te hebben!

4 jaar geleden

Deze zinkolie! Hebben ze gewoon bij kruidvat ect

4 jaar geleden

Ik gebruik weleda, smeert super verzorgd goed en kan ook voor het gezichtje of kleine wondjes gebruikt worden
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik werk in de zorg en daar wordt ook veel sudo gebruikt. Voor alle drie geldt sowieso niet te dik opsmeren. Sudocreme helpt goed tegen roodheid ed maar droogt de huid ook uit! Dus als het echt om droge plekken gaat, zou ik kiezen voor bepathen, dat verzorgd en verzacht.

4 jaar geleden

Ik heb altijd geleerd dat je nooit na elke verschoning moet smeren. Hierdoor krijgt die huid geen mogelijkheid om te ademen en blijft de huid week. Hierdoor gaat de huid eerder kapot.

4 jaar geleden

Talkpoeder doet echt wonderen voor natte plooien/plekken als genezing/voorkoming van smetplekjes. Wel eerst op je hand doen, en dan met je vinger aanbrengen

4 jaar geleden

Ik gebruik niets. Als de billen geïrriteerd raken is het een teken van allergie, je kunt foto's opzoeken om de oorzaak van de luieruitslag te herleiden. Is het teveel nattigheid? is het allergie? Etc. Ons kindje was allergisch voor een ingrediënt in de Huggies Natural Care billendoekjes. Nu gebruiken we waterdoekjes van Kruidvat en geen probleem meer. We gaan ook wasbare Billendoekjes gebruiken, dan heb je alleen water en dat is nog beter. Ik heb dus nog nooit iets op de billen gesmeerd. Bij de wasbare luiers kun je heilwolle gebruiken ook als beschermende laag op de billen.

4 jaar geleden

Bepanthen!