19 Reacties

4 jaar geleden

Ik ga het geven als m'n zoon z'n hapjes goed eet. Nu gaat het vaak nog moeizaam en paar hapjes per keer. Wel steeds beter. Denk dat ie rond 7 mnd echt aan vis en vlees begint

4 jaar geleden

Hier word echt alles al gegeten eigenlijk.. toen hij goed alles kon eten en doorslikken en verder nergens last van kreeg heb ik niet meer naar maanden oid gekeken. Groente, vlees, vis, aardappel, yoghurt en ga zo maar door. Zelfs stukken gehaktbal 😂 Alles gaat er in😅 hij vind het heerlijk. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe je kindje er op reageert :)

4 jaar geleden

Hier alleen nog maar borstvoeding gegeven en vanaf 6 maanden gaan we beginnen met de Kleintjes methode. Absoluut geen paniek of opschieten nodig dus!

4 jaar geleden

Reactie op MickyML

Hier alleen nog maar borstvoeding gegeven en vanaf 6 maanden gaan we beginn ...
Hier hetzelfde! Alleen nog maar bv gehad. Mijn zoontje heeft ook 0 interesse in ander eten en kijkt alleen wat we doen. Vooral alle andere dingen gaan z’n mond in… Volgende week is 6 maanden.

4 jaar geleden

Oh ik ben wel een beetje jaloers! Hier een dochtertje van zes maanden en zij wil absoluut niets weten van een hapje fruit of groente... Stukje brood nee... Al wel een tijd mee aan het oefenen. Ze werkt het professioneel meteen naar buiten. Ken ik niet van mijn oudere twee zoontjes .. ik geef nu wel volledig borstvoeding, dat lukte bij hen niet. Ze wil ook nog twee keer 's nachts drinken. Nog meer kindjes van die leeftijd die er nog niets van moeten weten?

4 jaar geleden

Oh ik ben wel een beetje jaloers! Hier een dochtertje van zes maanden en zi ...
Mijn dochter is ruim 5 maanden en wilt er ook nog weinig van weten! Ze is ook mijn derde en nooit eerder gehad. Fruit zijn we nog niet mee begonnen, omdat ik wil dat ze eerst groente goed eet. Bloemkool is t enige wat ze redelijk eet, maar gaat ook wel moeizaam. De rest houdt ze gewoon haar lippen stijf op elkaar🤷‍♀️. Vind het ook zo jammer, want je wilt ze nu gewoon iets meer geven dan alleen die fles. Hopelijk komt er snel verandering in😊.

4 jaar geleden

Mijn baby van 6 maanden geef ik zalm, kip en gehakt. Ik maal het grof (samen met de rest) in de foodprocessor. Vanavond eten wij bijvoorbeeld tonijn. Dat krijgt hij nog niet. Dan doe ik een stukje ei door zijn eten, of vega.

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Zoals vaak is het weer per persoon heel verschillend, mooi om te zien. Weer een bevestiging dat je kindje volgen het beste is, en de schema's laat ik verder maar even achterwege. Ik ga gewoon steeds verder uitbreiden en aanbieden, kijken hoe ze het oppakt. Geen haast dus :)

4 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je je kindjes wel vlees of vis wil geven als je zelf vegetarisch bent?

4 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je je kindjes wel vlees of vis wil geven als je zelf v ...
Ja natuurlijk! Mijn vriend is flexitarier en gelooft dat het eten van wat vis en vlees belangrijk is voor haar groei, en ze hiermee ook zeker voldoende ijzer binnenkrijgt. We hebben met een x per week vis/vlees aanbieden een soort van compromis. Als ze oud genoeg is om zelf te beslissen, is het aan haar of ze vegetarisch wordt of niet.

4 jaar geleden

Aahh ja dat is dan inderdaad zoeken naar een middenweg. Fijn dat je er zo samen uit bent gekomen. Ik was gewoon nieuwsgierig :)

4 jaar geleden

Wij zijn gister begonnen met vis. Een combinatie potje vanaf 5 maanden. Vandaag krijgt ze iets met kip en morgen met rund. Gister zat ze echt te genieten van haar eten dus denk dat het wel goed komt voorlopig. Wij hebben gewoon gekeken of ze t wil en ze vind de combinatie potjes fijner dan dat ze de pure potjes krijgt haha

4 jaar geleden

Voorlopig geef ik nog geen andere eiwitbronnen dan borstvoeding. Kleintjes adviseert dit pas vanaf 9 maanden ivm de gewenning en groei van de darmen mbt de opname en verwerking van producten.

4 jaar geleden

Zoontje (al 6 maand) heeft al vaker kip en vis gehad. Vandaag toevallig gehakt op t menu dus wij bieden t idd al wel aan. Hij krijgt ook al echte maaltijden met aardappel/rijst/pasta, groente en dan vlees of vis

4 jaar geleden

Als je vlees/vis aanbiedt, hoe klein maak je het dan? Pureer je alles door elkaar heen (bijv rijst groenten vis) of los? 🙄

4 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Zoontje (al 6 maand) heeft al vaker kip en vis gehad. Vandaag toevallig geh ...
Hoe geef jij de rijst en pasta? Pureer jij het of prak jij het? Vind nog lastig om te combineren met hoeveelheid, hoe pak jij het aan?

4 jaar geleden

Reactie op Anma

Hoe geef jij de rijst en pasta? Pureer jij het of prak jij het? Vind nog la ...
Ugh rijst vind ik zo een drama. De eerste keer had ik de rijst apart met staafmixer gepureerd en t leek wel lijm ofzo 🤣 1 dikke massa Afgelopen weekend had ik rijst, dhal (papje van gele erwten), spinazie en gestoomde pangafilet. Dit heb ik allemaal in een kommetje gedaan. Verhouding volgens cb: 1 eetlepel rijst, 1 eetlepel vis en 2 a 3 eetlepels groente. Heb toen de staafmixer gebruikt en dat ging veeel beter. Moet wel zeggen dat mn zoontje geen problemen heeft met beetje fijne stukjes. De rijst was dan ook niet helemaal fijn maar echt kleine korreltjes geworden. Vandaag macaroni met gehakt en italiaanse groenten. Ook met staafmixer samen fijn gemaakt. Zie foto Ik vries rijst of pasta ook niet in want lijkt me echt drama om te ontdooien. Aardappel heb ik wel in blokjes in de vriezer.

4 jaar geleden

Reactie op marie2211

Als je vlees/vis aanbiedt, hoe klein maak je het dan? Pureer je alles door ...
Ik heb de eerste keer vis samen met "de rest" fijn gemaakt. Daarna de rest van de vis gepureerd en ingevroren in ijsklontjesbakje. Gestoomde vis kan je overigens prima met een vork uit elkaar halen/prakken. Kip heb ik ook fijn gepureerd maar omdat t droog is korrelt het wat. Als ik t dan ontdooi en meng met bijvoorbeeld groente en aardappel dan wordt het nog fijner.

4 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Ik heb de eerste keer vis samen met "de rest" fijn gemaakt. Daarna de rest ...
Super fijn je uitgebreide antwoorden, dankjewel!!!