11 Reacties

één jaar geleden

Ik weet niet of er iets aan heb aangezien je een fles geeft wij geven voor het slapen ook een fles van 250cc met rijstebloem erdoor hier hielp het bij het door slapen

één jaar geleden

Heel herkenbaar, rond dezelfde leeftijd lastig geworden. Geen idee of het een goede oplossing is, maar het werkt hier momenteel wel: hij krijgt eerst zelf een 15+ potje. Half uurtje later eten we met elkaar, zonder dat er dan druk op ligt of hij genoeg eet, maar we blijven het gewoon op een ontspannen manier aanbieden.

één jaar geleden

Niet heel verantwoord. Maar als hij slecht eet zetten we de iPad voor z’n neus en gaat hij starend naar peppa pig eten.

één jaar geleden

Wij eten altijd samen ik denk dat dat wel veel scheelt. Maar goed ik begrijp dat niet iedereen dit kan. Misschien een idee om vanaf een bepaalde tijd bijv. 15.00 niks meer tegeven zodat ze zobiso trek heeft rond half 5 5uur? Ik merk juist als ik mijn dochter een beetje haar gang laat gaan. Met eten bijv gewoon met de handjes eten. En wij praten met elkaar of met haar. Dan eet ze gewoon zolang we niet bemoeien met haar eten. Ze krijgt altijd yoghurt na het eten. En een kleine fles 150ml met een paar schepjes pap. Voor ze gaat slapen rond 19.00. Ik moet wel zeggen als ze slecht heeft gegeten dan doe ik iets meer in de fles 180 max.

één jaar geleden

Ik zet een flesje water in haar bedje.. ze drinkt er elke nacht van ✌

één jaar geleden

Ons zoontje is even oud en zwaar, eet goed, krijgt 's avonds nog melk, maar wil ook 's nachts of in de vroege ochtend nog drinken. Niet heel veel aan te doen helaas denk ik... Ik snap wel heel goed dat je graag wilt slapen 😉

één jaar geleden

Ja, nachtje weggaan of haar laten logeren ;)

één jaar geleden

Reactie op wave

Ja, nachtje weggaan of haar laten logeren ;)
Leuke oplossing voor 1 nacht🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️ daar schiet je niks mee op. Wij hebben dit ook een tijdje gehad en hebben haar toen maar een paar dagen haar lievelings eten gegeven in de avond en zijn toen weer over gegaan op mee met de pot eten. Ze kreeg weer interesse in ons eten. Maar hoe veel eet ze overdag? Is t zo dat ze dan bijvoorbeeld niet te veel eet? Dus nog vrij laat een snack of dergelijke? Dit merkte wij de laatste tijd als ze naar de opvang is geweest dat ze dan tussen 4 en 5 nog een snack krijgen als in yoghurt, groenten of fruit. Hierdoor eet Maud in de avond (uiteraard) minder. De avond en "nacht" flessen heb ik geen ervaring mee helaas. De nacht fles is er vanaf 4 maanden al af hier en de avond fles vanaf n jaar dat ze die niet meer wou en nu is t of een beker met melk of een beker met thee voor t bed ritueel om half 7. Doorslapen doet onze mevrouw ook niet echt want ze wil veel te graag af en toe knuffelen haha Misschien helpt t misschien niet🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

mijn oplossing was smiddags de 'warme maaltijd' met elkaar eten en die nachtmelk ben ik ook helemaal zat.. beetje aan t afbouwen (afslappen en minder) en de focus verschuiven naar overdag

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

mijn oplossing was smiddags de 'warme maaltijd' met elkaar eten en die nac ...
Ja precies misschien is ze savonds gewoon te moe om te eten.

één jaar geleden

Wij geven als toetje volle Griekse yoghurt met havermout (dat gaat er altijd) als ze haar avondeten weer weigert. Dat geeft haar voldoende om de nacht goed door te komen.