13 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben voor de eerste periode (8 weken ongeveer, afhankelijk van wanneer ze zich meldt) een pakket gehuurd. Om te kijken welk systeem voor ons het beste werkt maar ook omdat die newborn luiers maar zo kort meegaan. Wij hebben het newborn mix pakket van the green butt.
https://www.greenbutt.nl/huurpakket-newborn-gemixt-wasbare-luiers.html
Zitten in totaal 24 luiers in en 4 overbroekjes (maar ook 6 all in one / snap in one dus daar zijn de overbroekjes niet nodig)
Ben ook benieuwd naar de strikluiers inderdaad! Die zitten niet in dat pakket dus misschien dat we daar nog een setje van halen.
4 jaar geleden
Reactie op Joanna1988
Wij hebben voor de eerste periode (8 weken ongeveer, afhankelijk van wannee ...
Bedankt voor het delen van de website en informatie! Ik ken deze website helemaal niet dus ga morgenvroeg denk ik eerst starten met deze helemaal uit te pluizen.
Ik twijfel wat bij een huurpakket. Natuurlijk wel over nagedacht maar dacht mogelijk bij een 2e of als een van m’n zusjes een kleintje krijgt is het misschien net zo handig om ze gewoon al te hebben 🤔.. en ik ben toch lichtelijk van alles 100.000x wassen 😬... geen smetvrees hoor maar gooi wel altijd alles gewoon in de was 😅
4 jaar geleden
Wij hebben 24 totsbots bamboozle maat 1 aangeschaft en 6 overbroekjes. Dat zou genoeg moeten zijn om elke 2 á 3 dagen te wassen. De eerste week willen we wegwerp gebruiken ivm meconium.
Wij durfden tweedehands ook niet aan. En we verwachten de luiers bij een volgend kindje weer te gebruiken.
Voordeel van tweedehands of met een huurpakket is dat je wat makkelijker kan uitproberen wat bij je kindje en bij jou past.
Het is onze eerste, dit is op basis van wat we gelezen hebben, zelf nog geen ervaring. Er is op het forum ook een groot topic over wasbaar luieren.
4 jaar geleden
Hier voor de eerste +-3 maanden hydrofiele en wat prefolds handgemaakt met newborn cover van Ali (happy flute) denk dat ik z'n 20 totaal heb en stuk of 8 covers. Vorige Kids waren ruime 8.5 pond. Met 3 maand ga ik langzaam over op little lamb maat 2. En heb wat grovia sio in huis.
Vind de hydrofiele en zelfgemaakte prefolds mooi plat en smal vallen zodat het niet meteen een giga pakket is.
Persoonlijk vind ik het zonde om newborn maatjes te kopen omdat dat voor z'n korte periode is. Hydrofielen heb je vaak wel in huis en daarna voor andere doeleinde evt te gebruiken haha
4 jaar geleden
Bedankt voor al jullie tips!! Super fijn! Blij mee want ik heb de allemaal gebruikt om tot een pakketje te komen. We hebben iets voor de eerste dagen. Mogelijk moet ik nog wat bij bestellen maar dat laat ik erg afhangen van het geboortegewicht (inderdaad newborn is echt duur en maar tijdelijk te gebruiken). @Raquell90 hoe vind je de Grovia sio? Daar heb ik ook even naar gekeken maar voor nu nog niet gepakt. Nogmaals bedankt allemaal 💕
4 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Bedankt voor al jullie tips!! Super fijn! Blij mee want ik heb de allemaal ...
Toevallig heb ik sinds kort een paar grovia sio. Little lamb passen niet bij m'n zoo tje van 3 en maat 3 vind ik te lomp. Grovia sio geprobeerd en ben fan. Deze kun je ook verkleinen. Vinted staat er genoeg op!
4 jaar geleden
We hebben ook een heel lief huurpakketje van @poepupstore op Instagram. ❤️

4 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Heb je ook wasbare billendoekjes? Zo ja, ik ben erg benieuwd naar je ervari ...
Ja heb ik ook! Vorige keer ook wasbaar geluierd, ik verheug me op de gigantische besparing 😂🤣. Mijn moeder heeft voor €700 wasbare luiers gekocht zes jaar terug en nu gaan we dus vanaf 3,5 kilo die weer gebruiken. Deze newborn set voor de eerste 1 a 2 maandjes. Zo lief 😍❤️.
Mijn eerste kind was zindelijk vóórdat hij twee was, en wasbaar luieren heeft daar enorm in geholpen!