17 Reacties

één jaar geleden

Volg😁

één jaar geleden

Wandelen en dan vooral hem de route laten bepalen. Hij heeft zoveel te zien en te ontdekken. Als je zelf voor ogen houd we gaan naar de speeltuin dan moet je een beetje geduld hebben, want elke auto of deurpost is interessant maar hij vind het fantastisch om alles zelf van dichterbij te kunnen bekijken I.p.v. vanuit de buggy.

één jaar geleden

De hond uitlaten sowieso. En bij ons betekend dat ook even de buurkippen en -schapen goedemorgen wensen. Verder vaak boodschappen. Mama chill op de bank: Boekje lezen, filmpje kijken, bouwen met blokken of duplo primo, bal rollen/gooien, ballenbak in huis, met plastic bakjes en plastic bestek op de grond spelen. Mama helpt mee aan tafel/keukenblok: eten maken (oefenen met groenten wassen en roeren in de pan), puzzelen, tekenen, oefenen met inschenken van eigen beker, oefenen met lepelen van pluizige balletjes van ene naar andere bakje. Mama heeft zin om het huis te verlaten: jaarabonnement dierentuin dus dat is altijd een optie, binnenspeeltuin, naar het strandje langs de Rijn, buiten spelen in de tuin (aka hij loopt weg en ik kan erachter aan 🙄), met de loopauto naar de buren (wij hebben een groot achterpad met 3 huizen. Kan hij heerlijk crossen en de kippen plagen 😂)

één jaar geleden

We hebben een abonnement op de dierentuin, daar gaan we vaak heen. Iedere keer een paar andere dieren bekijken en er is ook veel speelmogelijkheid. Ik ga ook geregeld langs bij een vriend/vriendin voor lunch of iemand komt naar mij. Sommige hebben ook kids, dan is het extra leuk voor mijn dochter. Verder ook wandelen in het park/bos, naar de bibliotheek om boekjes te kiezen en waar ze ook een leuke speelhoek hebben, naar het zwembad, of soms naar Monkeytown. Of gewoon een rondje in de stad om wat boodschappen te doen.

één jaar geleden

Kringloopwinkel is trouwens ook favoriet. Lekker tussen het speelgoed en de boeken neuzen. Bibliotheek is ook een goede optie

één jaar geleden

Wij hebben ook een abbonement bij de dierentuin! Af en toe een ochtendje naar een monkey Town of iets dergelijks.. Vaak ook wel even naar het dorp, boodschapje doen of gewoon wat winkels bekijken. Speeltuin/wandelen.

één jaar geleden

Naar het tuincentrum met speeltuin.

één jaar geleden

Zwembad! 💦👙

één jaar geleden

bieb, kinderboerderij, strand, met een vriendin afspreken, bos, speeltuin dat

één jaar geleden

Het huishouden, langs bij mijn moeder, afspreken met andere vriendinnen met kinderen, wandelen, fietsen, naar het dorp, dierenweide, boodschappen. En voor de rest gewoon binnen: met speelgoed, muziek, boekjes, beetje aanrommelen.

één jaar geleden

Als het een vaste dag is en je vindt het leuk om een vaste activiteit te hebben, kun je bijv ook kijken naar muziek op schoot, ouder&kind gym, of babyzwemmen :)

één jaar geleden

Buiten: samen wandelen (meestal komen we niet verder dan 2 straten, want er is zó veel te zien onderweg 🤣), kinderboerderij, speeltuin, park, boodschappen, bij opa en oma of vrienden met kinderen langs, zwemmen, naar de stad of het bos of de dierentuin (dat laatste maar af en toe, want incl. reistijd komt nu niet zo lekker uit met haar dutje). Binnen spelen we samen met haar speelgoed (blokken, dieren, bakjes, strandbal, keukentje etc.), kleuren/verven, klimplek maken van de kussens en dekens van de bank, verstoppertje, zingen, kietelspelletjes, grote kartonnen doos is ook een succes, huishoudelijke klusjes als de was opvouwen (zij haalt het weer uit de mand), samen rondrennen enzovoorts.

één jaar geleden

Kinderboerderij, (binnen)speeltuin, wandelen, boodschappen doen, even de stad in voor iets, langs bij vriendinnen of ouders. Ik wil ook een abbo nemen voor de dierentuin zodra het lente wordt. Ik blijf meestal in de ochtend in huis en doe dan huishouden terwijl ze speelt of mij ‘helpt’. In de middag wil ik zelf ook naar buiten!

één jaar geleden

Ik heb vandaag alle kussens van de bank los gehaald en er een parcours van gebouwd waar ze op kon klimmen 👌. Je moet er alleen wel bij blijven.

één jaar geleden

Burgers zoo, de Efteling, monkey town of gewoon lekker thuis spelen 💕

één jaar geleden

Ik heb dit dus sowieso om t weekend en bijna standaard op de woensdag, dus ik kies er niet altijd voor om ergens naar toe te gaan. Wij wandelen veel door t dorp of gaan t bos in wat hier de straat uit lopen is. Pakken de fiets en gaan de Maashorst op. Gaan shoppen bij van Tilburg en vaak is t alleen maar om te snuffelen en dan daarna voor Maud op vinted kijken of t er op staat haha. Als we echt wat gaan ondernemen dan gaan we of naar ziezoo (een speel dierentuin hier in de buurt) hullies (binnenspeeltuin) of naar burgers Zoo in Arnhem. Regelmatig gaan we ook gewoon op de koffie bij familie of vrienden, maar ook lekker de hele dag binnen in huis rond banjeren is ook gewoon heerlijk!

één jaar geleden

We wandelen iedere dag minstens een uur daarbij benoem ik zo goed als alles wat ik zie en dat merk je nu ook aan zn woordenschat. Samen boekjes lezen Stukje fietsen naar bijvoorbeeld een boerderij of plaatselijke winkel Verzin eens per week een nieuwe interessante bezigheid voor hem. Die avond ervoor knutsel ik wat leuks en daar is hij dan paar dagen zoet mee. Samen het huis poetsen is altijd een dikke hit. Mn vriendinnen wonen allemaal min 50 min rijden bij me vandaan dus daar komen we niet regelmatig. Dierentuin is naar mijn idee leuker als hij echt voor langere periode kan lopen en kan spelen in de speeltuin dus dat gaan we in de zomer doen. Eens per maand samen zwemmen Hij vind het heerlijk om samen gek te doen, tijgertje spelen… so cute Samen sinaasappels persen en groenten wassen zodat mama iets lekker kan maken. Naar speelotheek, kringloop,bieb.