22 Reacties

één jaar geleden

1 boterham en 1 stuk fruit. Mandarijn of kiwi bijvoorbeeld. Vaak eet ze 1/2 tot 3/4e van de boterham en dan de gehele mandarijn.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook een goeie eter. Wij eten pap (120 ml halfvolle melk + brinta+ banaan) en 1 boterham. Of 2 boterhammen. Ontbijten rond 07.00 uur. Indien ik moet werken eet hij alleen 2 boterhammen om 06.30 omdat we om 07.00uur bij de opvang moeten zijn.

één jaar geleden

2 boterhammen of brinta. Als 1 van ons thuis is meestal tussen 7:30u en 8u, als wij moeten werken eet hij rond 7u

één jaar geleden

Hier een flinke kom Brinta met halfvolle melk, zo rond 7.30. Daarna om 09.30 weer fruit, tot die tijd lijkt ze verzadigd.

één jaar geleden

1 broodje of havermout bijv rond 08.00 en dan om 10.00 1.5 stuk fruit

één jaar geleden

Meestal is ie 6.30 wakker, dan eet hij zo'n 120cc melk met Brinta of havermout pap, half banaantje en halve theelepel pindakaas erdoor. Fruit krijgt hij rond 9.00-9.30.

één jaar geleden

Een beker yoghurt met een rietje en een boterham met beleg:)

één jaar geleden

Een bak met volle yoghurt met Brinta erdoor. En dan best veel, dat het echt een dikke pap is. En daarnaast een beker water of thee.

één jaar geleden

Biologische yoghurt met fruit, soms wat geraspte noten erdoor en havermout. Daarnaast een beker water. Mijn dochter is ook nooit verzadigd. Dit had ze eigenlijk direct bij de geboorte al.. echt een hongerlappie. Ik bied haar veel groentes aan als tussendoortje, dat mag ze onbeperkt eten.

één jaar geleden

Het wisselt hier. Ze at een hele periode één boterham zonder korstjes. En dan een half stuks fruit erbij. Daarna at ze opeens makkelijk 2 boterhammen. Nu wil ze sochtens alleen maar bananen (krijsen 🤣). En dan eet ze soms maar één stukje brood tot het tijd is voor fruit. Dan eet ze de rest van haar brood alsnog 🙏.

één jaar geleden

Tot voorkort 1 papfles + 1 boterham maar laatste tijd wil hij de boterham niet meer hebben, dus heb dit vervangen door een kommetje yoghurt +ontbijtgranen

één jaar geleden

Bij het wakker worden een flesje melk met brinta. Daarna mee ontbijten met papa en mama met een bakje yoghurt+havermout of warme brintapap van amandelmelk. Tot slot een volkoren cracker met zaden. Ze drinkt lauwe rooibosthee erbij om de cracker zacht te maken

één jaar geleden

Yoghurt met fruit en zelfgemaakte muesli 2 boterhammen met beleg Havermoutpap met kaneel/appel/rozijntjes Havermoutpap met pompoen en banaantje Overnight oats met banaan en yoghurt

één jaar geleden

Twee boterhammen en thee/water. De korstjes gaan nog matig, daar eet ze vaak maar een paar stukjes van. Een paar uur daarna heeft ze weer honger en dan krijgt ze een tot 2 stuks fruit.

één jaar geleden

200 ml melk en 2 boterhammen

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Twee boterhammen en thee/water. De korstjes gaan nog matig, daar eet ze vaa ...
Echt pas een paar uur later? Mijn dochter wilt ieder half uur eten, ze heeft nog nooit een paar uur niet om eten gevraagd 😅

één jaar geleden

Reactie op Nb-

Echt pas een paar uur later? Mijn dochter wilt ieder half uur eten, ze heef ...
Haha, heerlijk toch? Allemaal maar fijn om zo'n goede eter te hebben! Hier op niet-opvangdagen vaak rond 8 uur ontbijt en dan rond 9/half 10 fruit. Dus eigenlijk iets minder lang nu ik het uitschrijf 😅.

één jaar geleden

Flesje warme melk (is hij nog erg aan gehecht) en 2 boterhammen. Zijn meestal zo op 😅

één jaar geleden

Als ze wakker wordt een fles kunstvoeding (180ml) en dan twee uur later een schaaltje yoghurt met ontbijtgranen en 2 stuks fruit. Als ze wat langer wakker is meestal 1 a 2 crackers ernaast. Dit eet ze dus voor haar middagslaap.

één jaar geleden

Brood