10 Reacties

2 jaar geleden

Krijgt hij borstvoeding of voeding op basis van koemelk? Mogelijk dat zuivel voor extra slijmvormjng zorgt en dat je miss op basis van geitenmelk kunt proberen? Of een vegan variant? Verder goed stomen en misschien telkens in de wipstoel in de badkamer zetten als er iemand gaat douchen.

2 jaar geleden

En krijgt hij probiotica? En voldoende vocht binnen? Water of thee? Slijmvliezen staan gekoppeld aan onze darmen. Dus vaak wanneer de dArmen fijner werken willen de slijmvliezen hierop reageren.

2 jaar geleden

Reactie op Sanne---

Krijgt hij borstvoeding of voeding op basis van koemelk? Mogelijk dat zuive ...
Hij krijgt nutrilon maar hij drinkt het dus niet zo goed meer. Water bied ik ook zoveel mogelijk aan. Verder krijgt hij geen antibiotica. Stomen ga ik inderdaad proberen!

2 jaar geleden

Bij ons zitten we standaard tot de zomermaanden aan de puffers. Wij kunnen hem zo goed stabiel houden. Bij erg verkouden toch 3 maal daags de neusspray gebruikt (niet langer dan 5dagen). De puffers s ochtends en s avonds. Nu doen we enkel nog onderhoud..

2 jaar geleden

Reactie op mommyx1509

Hij krijgt nutrilon maar hij drinkt het dus niet zo goed meer. Water bied i ...
Probiotica zou ik adviseren om z’n legertje van bacteriën in z’n darmen te versterken. Vitals heeft een mooie samenstelling! En misschien water op een andere manier aanbieden. Spelenderwijs met een lepeltje alsof er een vliegtuigje aankomt.

2 jaar geleden

En misschien onder z’n matras bij z’n hoofd eventjes iets onder leggen voor de verhoging zodat hij fijner ligt voor z’n ademhaling?

2 jaar geleden

Mijn dochter is er net vanaf. Matrasje iets hoger leggen, na de fles/borst water drinken voor het slapen gaan. Gehalveerde ui naast het bed, luuf en babyneusspray om de vaatjes te openen.

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Mijn dochter is er net vanaf. Matrasje iets hoger leggen, na de fles/borst ...
Dat ga ik gelijk doen, het matrasje hoger leggen!

2 jaar geleden

Een pufje helpt niet tegen slijm. Hier ook een dochtertje met puffertje. Zoutoplossing neusspray zorgt ervoor dat het slijm dunner wordt, en xylametazoline neusdruppels zorgen ervoor dat er minder slijm aan wordt gemaakt. Dit mag wel maar max 1 week gebruikt wordrn. Dit zijn de adviezen die wij van de kinderarts hebben gekregen en hier werkt het. Pufje gebruiken we alleen als we haar echt horen piepen

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Een pufje helpt niet tegen slijm. Hier ook een dochtertje met puffertje. Zo ...
Wij gebruiken 2 soorten puffers. Eentje om ontstekingsproces tegen te proberen houden en eentje als hij goed verkouden is om de longen open te zetten. Verder spoelen wij inderdaad dagelijks s ochtends en s avonds. En tijdens verkoudheden sowieso voor elke maaltijd.