18 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden zo een grote teddy luiertas, super onhandig. Daar zaten letterlijk 50 luiers in, hele kledingkast etc. Echt een bodemloze put. Dus ik heb het opgegeven. Wij hebben nu een klein rugtasje voor haar, daar passen precies 2 setjes kleren in, 4 luiers, luiermatje, doekjes en sudocreme.
2 jaar geleden
Luiers, doekjes, zakjes en matjes. Toetenpoetsers, hydrofieldoek, reserve kleding. Zonnehoedje, Zonnebrand en zonnebril. Eten en speelgoed pak ik per keer..
2 jaar geleden
Te veel 馃檲
Verschoonmatje, luiers, doekjes, sudocreme, bepanthen, neusdruppels, neuspeertje, gaasjes, pleisters, slabbertje, lepel, koekjes/maisstengel, knijpfruitje, fles, thee zakjes, bar-le-duc, melkpoeder, jbpm, extra speentje, extra set kleding, spuugdoekjes, hydrofiele doek, zonnehoedje, zonnebril, zonnebrand.
2 jaar geleden
Verschoonmatje, luiers, billendoekjes, billencreme, geur/poepzakjes, speen, vasaline, hydrofiledoek, spuugdoek, fles, melk, tussendoortje, slab, bestek, thermometer, tandenborstel, pleisters, zetpil, nagelknipper, nagelvijl, kam, haarstiekjes, setje kleren lang, setje kleren kort, zonnebrand, neuspeertje, 3 speeltjes, handgel..... ja het is veel maar ik vind het toch handig om alles bij de hand te hebben. En het past gewoon allemaal in de luiertas.
2 jaar geleden
Reactie op lrbntm
Wij hadden zo een grote teddy luiertas, super onhandig. Daar zaten letterli ...
de benzoomoe tas?
hier ook n oude rugzak
matje
etuitje met 4 luiers en wat doekjes
mini zonnebrand en knijpfruit
speeltje
rompert en tshirt en broek
zon poedertoren, fles en thermosfles gooi ik er a la minute in
2 jaar geleden
Reactie op lrbntm
Klopt馃槀 als kraamcadeau gehad
Ik heb 'em opgezocht, wat een ding. Mary Poppins zou jaloers zijn... 馃槀
Wij gebruiken een luierpod, zit een verschoonmatje, paar wasbare luiers met overbroekjes, wasbare billendoekjes,wetbag en setje reserve kleertjes in. Soms gaat er nog wat speelgoed mee. De pod is niet zo groot en kan in de rugzak of onder in de wandelwagen mee.
Ik geef nog borstvoeding, dus flesjes e.d. hoeven we niet mee te.slepen.
2 jaar geleden
Reactie op Kikkerdansje
Ik heb 'em opgezocht, wat een ding. Mary Poppins zou jaloers zijn... 馃槀
Wij ...
Nou echt, verschrikkelijk. Je stopt er iets in en je vindt het nooit van je levensdagen terug. Op een gegeven moment liep ik met grootse aantallen luiers in maat 1, 2, 3 en 4 zonder dat ik het door had.
2 jaar geleden
Alles in een rugzak met een etuitje eraan, waar ik meestal de fles erin zet. Voor derest: pampers 7/8stuks, natte doekjes, 2setjes kleding, slabbertje, haarband, zwempak (voor spontane babyspa), sjaal (voor als het ineens koud wordt?), groentehapje, lepeltje, flesje water, e.v.t extra kleding voor mezelf.
2 jaar geleden
Ligt er een beetje aan waar we heen gaan.. standaard zit dit erin:
5 luiers
Billendoekjes
Verschoonmatje
Reserve kleding
Hydrofieldoek
Gaan we wat langer weg dan ook:
Bakjes met poeder
Heet water
Flesje koud water
Fruithapje
Groentehapje
Bakje met lepeltje
Slabber
Voor mijzelf mn portemonnee en sleutels 馃槄
2 jaar geleden
Ik heb een luiertasje met matje er aan vast. Zitten 3 luiers in, billendoekjes, cr猫me en de waszak om de vuile wasbare luiers in te doen.
Verder heb ik vaak een hydrofiel, spuugdoekje en extra setje kleding mee. Maar ligt er aan, naar mijn ouders en schoonouders neem ik dat niet mee.
Soms neem ik ook wat te eten voor hem mee en zijn drinkbeker. Als we wat langer weg zijn.
In de auto ligt wel standaard een zakje met 3 wegwerp luiers en billendoekjes, just in case.
2 jaar geleden
Een etui met erin een paar luiers + billendoekjes.
Een verschoonmat.
Een tasje met een klein potje vaseline, calendula billenzalf en alcohol-waterspray.
Een paar ziplocktasjes voor ongelukjes, vuile kleding e.d.
Een groot hydrofiele doek.
1 of 2 monddoekjes en een slabbetje.
Een extra set kleding (romper, pakje, sokjes)
Een mutsje of een zonnehoed.
Ik geef borstvoeding en neem soms een voedingskussen-to-go mee (zo'n armband kussen ding) en mijn schoonmoeder had voor mij een voedingsdoek/cover gekocht, dus die zit sindskort ook in de tas. Maar wat mij betreft was de hydrofiele doek voldoende.
Verder: een klein knisperboekje en een bijtringetje als speelgoed.
Ik gebruik zo'n fjallraven kanken tas die ik al had, alles past er in.
2 jaar geleden
Een paar luiers
Billendoekjes
Verschoonmatje
Hydrofiele doek 2x
Monddoekje 2x
Slab
Setje schone kleren
Zetpillen
Billenzalf
Sudocreme
Lepeltje
Ragger voor flessen
Zakdoekjes
Alcohol
Pen
Schriftje met schema e.d.
Groeiboekje cb
Plastic bekertje
Ma茂sstengels
Zwemluier
Speen
Soms speelgoed/knuffel
Afhankelijk van het tijdstip nog:
Poedertoren
Fles
Fruithapje
Prakje
Boterham
2 jaar geleden
Ik heb altijd het gevoel dat ik te veel mee neem, maar ik wil ook niets tekort komen. Terwijl we in de auto ook bijna alles hebben liggen.馃槄
Eten, afhankelijk van wanneer we weggaan:
- flesje, poedertoren en thermosfles
- ma茂spuffs
- fles water of appelsap
- warm hapje in thermosbeker
- fruithapje
- boterham of eierkoek
Spullen:
- onderlegger met hydofieldoek
- luiers, doekjes en zakjes
- hydofieldoek
- slabbetje en spuugdoekje
- reserve speen
- pasjes
- zonnebrandcr猫me
- knuffeltje aan speelgoedkoortje
Eventueel nog:
- extra kleding (romper,聽broekje, shirtje, sokjes)
- slofjes
- jasje