Hai!
Mijn zoontje van 19 mnd krijgt nog steeds borstvoeding, hij is het al die tijd al gewend om naast mij te slapen. Dit vond ik handig omdat hij makkelijk in slaap valt aan de borst.
Nu hij ouder begint te worden vind ik het wel zo handig (en gewoon nodig… voor de ontwikkeling enzo😜) dat hij ook in een eigen bedje kan gaan slapen… en zonder mij dus. (Dit hoeft uiteraard niet meteen, maar ik wil er wel naartoe gaan werken)
Maar doordat hij het zooo gewend is om naast mij te slapen, in het grote bed (ik weet het.. heb ik zelf gedaan) weigert hij het echt om in z’n ledikant te gaan liggen. Hij vindt het vreeeeeselijk. Ik kan hem er niet eens overdag inzetten om even te spelen….kruipt helemaal tegen me aan als ik zeg: zullen we in je eigen bedje gaan liggen? Hij voelt zich misschien opgesloten?
Hoe zouden jullie die aanpakken?
1 toch doorzetten en in zijn ledikant blijven proberen tot het wel lukt?
2 een peuterbed aanschaffen met een lage rand en hopen dat hij dat fijner vindt en dat ik er dan in het begin zelf ook nog eens naast kan liggen.
3 nog een tijdje doorgaan zoals ik nu doe en dan rond 2 a 2,5 beginnen met peuterbed
Of natuurlijk een ander idee…
Zijn er meer moeders die dit hebben meegemaakt?