Hallo allemaal,
Ik ben echt ten einde raad. Maar het is nu echt al dikke 2 weken dat mijn zoon van bijna 11 maanden echt alles van groenten weigert. In heb alles geprobeerd rapley-gepureerd-gemixt. Ik geef altijd vers heb zelf al potjes voeding geprobeerd, zelf te laten eten. Het uur opgeschoven na een uur later. Iemand anders hem laten voeden ( lukt soms wel maar ook maar enkele hapjes). Maar niks lukt nog. In het begin hielp het nog als ik hem afleiden met een speeltje of tv maar zelf dat helpt niet meer. Ervoor heb ik nog nooit geen problemen ervaren met voeding. Hij at altijd alles wat ik hem voorschotelde. Er is ook niks veranderd aan zijn schema’s of routine. Snap gewoon niet waar dit vandaan komt. Met als gevolg dat ik nu elke dag voor zijn middagdutje een fles kan geven ipv groentjes. Hij wordt hysterisch, pitst zijn lippen strak op elkaar.. ik krijg er niks binnen.
Kan toch niet dat hij zo lang geen groenten meer krijgt? Zijn zelfs momenten dat ik mij echt kwaad kan maken hierdoor op hem. Voel me zo schuldig dan. Maar het is zo frustrerend moment geworden. Ik kan me inwendig al opjagen als het weer bijna tijd is hiervoor..
Zijn schema is:
7u: fles 240
8u: boterham
10u: dutje 1uurtje
12u: groenten
13u30: dutje 1,5-2u
16u: fruit
19u: fles 240
19u30: bed
Schema is altijd zonder enige problemen gegaan. Alle andere voedingen gaan zonder problemen. Zijn er nog mama’s die dit ervaren of een oplossing of tips hebben? 🤞🏼
Alvast bedankt 🥺🤍