7 Reacties

2 jaar geleden

Iemand tips wat we kunnen doen?

2 jaar geleden

Oh jeetje wat lastig! Bij anderen en op de creche eet hij wel groentepap? Misschien heeft het te maken met de stoel? Zit hij niet lekker? Of misschien aan het moment van aanbieden? Wellicht dat je het eens tussen de middag kunt aanbieden als lunch? Ik merk bij ons dat mijn dochter vaak te moe is aan het eind van de dag en dat ze er dan geen zin in heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

Oh jeetje wat lastig! Bij anderen en op de creche eet hij wel groentepap? M ...
Bij anderen eet hij wel echt goed en er was ook een periode dat hij bij ons echt goed at. Momenteel krijgt hij rond 11u30 zijn groentjes. In de avond krijgt hij een flesje

2 jaar geleden

Hoe bieden jullie het aan? Ik geef soms eten op een lepeltje maar dat gaat steeds moeizamer. Als ze zelf echte groente mag eten gaat het veel beter. Ik heb veel aan de pagina van solid starts om kennis en zelfvertrouwen op te doen voor zelf laten eten.

2 jaar geleden

Hier werkt tegenwoordig wat extra smaak aan het eten. Niet meer 1 soort groente, maar gewoon lekker met de pot mee eten (binnen de marges natuurlijk, geen peper, zout en chili bv). Ze heeft bijvoorbeeld vandaag spaghetti met courgette, paprika, champignons, ui, knoflook en een zelfgemaakte pastasaus gegeten.

2 jaar geleden

Eten jullie gezamenlijk? Zien eten, doet eten. Vaak merk je dit op de opvang enorm goed. En je kan inderdaad, als dit fysiek mag, stukjes aanbieden. Vuist grootte. Lekker laten proberen en zelf laten doen. Over een maand mag hij namelijk al volledig met jullie mee eten 😳

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Eten jullie gezamenlijk? Zien eten, doet eten. Vaak merk je dit op de opvan ...
Ja, met zijn allen aan tafel werkt bij ons inderdaad ook het beste! En vergeet geen water aan te bieden, want hier eet ze niet goed als ze dorst heeft.