8 Reacties

6 maanden geleden

Ach jeetje wat zwaar. Als je kind zo door het lint gaat gaat dat door heel je systeem heen, misschien is het een fase? Heeft ze eerder wel goed in haar bedje geslapen? Wij houden vaak onze deur en zijn deur open, hebben een lampje op zijn kamer en white noise en een geurwolkje . Dit werkt altijd wel goed. Maar is het echt zo erg als ze een tijdje bij jullie ligt? Misschien niet in bed maar ledikant naast jullie schuiven? Kinderen rond deze leeftijd hebben nog veel behoefte aan de hechting van de ouders, ze ontwikkelen ook fantasie. Zo denkt mijn zoontje soms dat er vuurwerk in zijn kamer is (sinds oud en nieuw en krijg het er niet uit..) en is soms bang voor monsters.. het lampje op de hal of op zijn kamer en het feit dat hij ons kan horen biedt dan rust voor hem. Ik hoop dat je hier iets mee kunt? Succes!

6 maanden geleden

Wat vervelend voor jullie zeg. Ik heb een keer een filmpje gezien waarbij de moeder een papieren hartje gaf aan het kind bij het slapen gaan. En dat ze dan beloofd als ze komt kijken weer een papieren hartje achterlaat. Uiteindelijk als het kindje dan sliep strooide ze heel veel hartjes door de kamer. Toen het kindje wakker werd zag die alle hartjes liggen en kreeg het vertrouwen dat mama echt kwam kijken. Misschien kan je het alvast overdag wat introduceren en erover vertellen. Misschien helpt het. Veel sterkte😊

6 maanden geleden

Hier is het momenteel ook drama, ook vanaf het begin een hele slechte en ook alerte slaper. Ze wil ook niet meer zelf in slaap vallen.. overal bang voor en valt alleen in slaap als ik bij haar ga liggen..gister zou ze bij mijn ouders logeren maar ze is om half 8 weer thuisgekomen, zo overstuur en niet rustig te krijgen.. helaas geen tips maar wel even een geruststelling dat je niet alleen bent....het zal wel weer overgaan..wij zitten er wel aan te denken om over te gaan naar een peuterbed.. hang in there..

6 maanden geleden

Waarom wil je niet samen slapen? blijkbaar heeft ze daar grote behoefte aan. Iets van een middenweg bedenken als in bed bij jullie of haar bed op jullie kamer geen optie is... Lampje, knuffel, kamer leuk maken, positieve associatie met haar kamer creeren. Zoiets als die hartjes inderdaad, deur open.. Slapen en eten zijn de weinige 'machtsmiddelen' die kinderen kunnen uitoefenen dus misschien opzoek naar de onderliggende behoefte.. gezien worden, als ouders aanwezig zijn, comfort, bevestiging etc.

6 maanden geleden

Reactie op Bougainville

Waarom wil je niet samen slapen? blijkbaar heeft ze daar grote behoefte aan ...
Het is niet dat ik niet wil samen slapen, maar ik wil ook niet dat het een associatie wordt waar ik straks met een baby erbij nauwelijks vanaf kom. Ik heb haar het liefst in mijn eigen bed, zeker als ze zo verdrietig is, maar slaap zelf daardoor nauwelijks. Ze ligt nu al twee weken gewoon bij ons. Zodra ze niet in slaapt valt, ook na de methodes heb ik haar direct meegenomen naar ons bed. Kamer speelt ze graag. Vandaag helaas ook het middagdutje niet meer willen doen in eigen bed. Bedankt voor de tips allemaal tot nu toe ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Amakoala

Hier is het momenteel ook drama, ook vanaf het begin een hele slechte en oo ...
Voor jullie ook pittig! Wij hadden die gedachte ook, dus hebben haar ledikant omgebouwd. Ze was helemaal happy, maar slapen wilde ze er nog niet in. Ze vroeg gister het weer terug te bouwen, omdat aap (knuffel) eruit kan vallen. Hopelijk voor beide deze fase weer snel voorbij ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Shann92

Het is niet dat ik niet wil samen slapen, maar ik wil ook niet dat het een ...
Nou als je zelf niet goed slaapt is dat natuurlijk geen doen 😌 Is ze moe genoeg, klopt de bedtijd nog dat soort dingetjes Welke slaapcoach had je geraadpleegd?

6 maanden geleden

Ik zou geen oog dicht doen met kindje in mijn bed. Als baby heeft ze noodgedwongen echt naast mij gelegen, was slopend. Als wij een logeerkamer zouden hebben, hadden mn man en ik zelfs de helft van de tijd apart gelegen denk ik. Het beste slapen wij alleen. Ik zou er vooral over praten, en daarin begripvol maar duidelijk grenzen stellen. Mijn dochter verzint niet eens dat ze bij ons zou kunnen liggen. Je kan veel bespreken al met een kindje. Soms gaat mijn dochter moeiijk slapen, ik zeg haar dan dat ik ook ga slapen (is bijna altijd binnen een uur ook zo). Ze heeft dan niet zo het gevoel dat ze ieta mist of dat er nog wat te halen zou zijn. Misschien kan je een grote knuffel kopen en vooraf zeggen dat ze die mag kiezen zodat ze in baar eigen bed kan slapen. Dat ze niet meer bij jou kan liggen, omdat jij dan niet kan slapen en jij dan veel te moe wordt. Dat is gewoon eerlijk. En dan denk ik wel gewoon 2 avonden voet bij stuk houden. Wij zijn hier vorige week gestopt met de speen. Ze was helemaal aan boord, totdat het bedtijd was. Het was een lange avond, met veel knuffels van ons, praten en troosten, maar ze kreeg echt die speen niet. De volgende ochtend hebben we haar de hemel in geprezen en opa en oma gebeld om het te vertellen hoe knap ze geslapen had. En nu vertellen we nog iedereen dat ze zonder speen slaapt, ze is beretrots. Maar was ze megaverdrietig op het moment zelf. Ja echt. Zij dacht nl dat ze het niet kon. Hoe dan ook sterkte ermee. Neem voor jezelf een besluit en hou je daaraan. Dus of ze kan bij jullie slapen, of niet. Maar dan ook gewoon niet meer toegeven, dan is het in 2-3 avonden gedaan.