33 Reacties

4 jaar geleden

Ik zelf gebruik de wasmiddel sensitive van jumbo merk. Goedkoop en zonder geur en kleurstoffen

4 jaar geleden

Wij hebben van begin af aan kleding gewassen met neutral. We gebruikte Zwitsal voor badderen, maar hebben ook moeten overstappen op neutral. Ons zoontje van nu inmiddels twee is bekend met gevoelige huid/eczeem en best extreem ook. Bij de baby zetten we dit nu voort. Die baby geurtjes zijn zo lekker, maar helaas bij ons niet geschikt.

4 jaar geleden

Ik gebruik neutral wasmiddel en voor de baby heben wij naif of weleda.

4 jaar geleden

Ik heb als wasmiddel Le Chat bébé. Dit gebruik ik enkel voor de spulletjes van de baby's, zonder wasverzachter. Ruikt heerlijk! 😊 Het is niet het goedkoopste merk, maar ik heb er veel goede dingen over gelezen dus de beslissing was snel gemaakt. Ik heb het tijdens de bulkdagen van bol.com voor heel wat minder geld kunnen kopen, dus dat is zeker interessant om in de gaten te houden! 😊 Voor de verzorging van de baby's zelf gaan wij voor Zwitsal, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb wel al veel goede dingen gehoord/gelezen van Naïf. 😊

4 jaar geleden

Hi! Ik gebruik vaak attitude maar ik weet even niet goed wat verstandig is. Ik reageer zelf vrij heftig op geurende wasmiddelen, attitude ruikt lekker maar niet overdreven aanwezig waardoor het geen hooikoorts veroorzaakt. Ik ben zelf eigenlijk meer op zoek naar ecologisch/biologisch verantwoorde middelen maar is ook een zoektocht 😅. Ik heb weleda en naïf besteld. Van beiden heb ik de babylijn en een van de algemene lijnen eerst zelf geprobeerd. Misschien stom maar dan weet ik hoe het ruikt/voelt. Mijn huid is ook echt enorm gevoelig maar zowel weleda als naïf gaan prima.

4 jaar geleden

Ik gebruik overal neutral voor, maar dat is voornamelijk omdat ik zelf erg last heb van allergieën.

4 jaar geleden

Ik heb de wasverzachter en wasmiddel van AH Puur.

4 jaar geleden

Ik heb ze gewoon gewassen met g'woon wasmiddel die ik voor mijn eigen kleding ook gebruik. Geen ander wasmiddel gekocht voor de babykleding

4 jaar geleden

Ik gebruik geen speciaal of ander wasmiddel/wasverzachter voor babykleertjes. Nooit gedaan. Verzorgingsproducten heb ik van Zwitsal.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ons eigen wasmiddel en wasverzachter. Mijn dochter van 1,5 heeft er nooit last van gehad. Dus hoop dit kindje ook niet.

4 jaar geleden

Robijn zwitsalgeur 😅😍 ik vind dat toch n partij lekker ruiken..!!

4 jaar geleden

Reactie op Babyno3

Robijn zwitsalgeur 😅😍 ik vind dat toch n partij lekker ruiken..!!
Ja ruikt heerlijk, alleen kan t huidje van je baby daar vaak niet tegen😢

4 jaar geleden

Reactie op Joanne🥰

Ja ruikt heerlijk, alleen kan t huidje van je baby daar vaak niet tegen😢
Hier vorige twee zwangerschappen ook mee gewassen, altijd gewoon goed gegaan gelukkig!

4 jaar geleden

Was middel heb ik nog niet over nagedacht. Maar als babylijn.gaan wij voor melkmeisje baby. Ruikt lekker en is ook goed voor gevoelige huidjes.. oa te koop bij blokker...

4 jaar geleden

Ik gebruik de eerste periode altijd neutral. Wanneer ik merk dat de baby niet zo n gevoelig huidje heeft ook weer over naar ariel pods.. Wat betreft wassen, mn dochter kon nergens tegen dus alles alcohol en parfum vrij. Kruidvat eigen merk en nog een witte lijn (geen idee meer wat 🤣) Zoontje kon gelukkig tegen zwitsal dus die had alles daarvan

4 jaar geleden

Wij hebben eco wasmiddel. Kan best van de Action zijn haha. We willen eerst kijken hoe de kleine daarop reageert en anders gaan we over op neutral. Kwa verzorging hebben wij de Weleda Calendula baby lijn besteld. Wij gebruiken voor onszelf ook Weleda en het is gewoon een goed merk. Dus de keuze was makkelijk 😊

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein_H_85

Was middel heb ik nog niet over nagedacht. Maar als babylijn.gaan wij voor ...
Wij hebben hier geen Blokker meer in de buurt

4 jaar geleden

Bij ons gaven ze aan dat in het begin het huisje gevoelig kan zijn, vandaar dat ze aanraden de eerste keer de kleding en de rest te wassen met een parfum vrije wasmiddel. En ook daarna alles heet strijken zodat werkelijk alle bacteriën eruit zijn. Daarbij werd er ook weer aangegeven dat je het ook weer gewoon kunt wassen met wasmiddel dat je al in huis hebt. Je merkt snel genoeg of de kleine er tegen kan of niet. Dus of je neemt het zekere voor het onzekere en wast in het begin alles met neutral of je wast alles gewoon met wat je hebt. Wasverzachter raden ze sowieso af vanwege stoffen die er weer in zitten. Weet even niet zo snel meer welke 🙈🥴 Verder qua verzorging hebben wij alles van rituals. Vinden die lijn echt heerlijk!! Enige vervelende is dat het in bijna geen een winkel meer te krijgen is, alleen nog online. Zwitsal zullen we geheid krijgen, al zijn wij daar echt geen fan van. (De meeste om ons heen weten dat)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik heb Ariel poeder, gebruikte mijn moeder vroeger ook. Ik gebruik geen wasverzachter omdat niet alle kindjes daar tegen kunnen . Zelf kan ik bijvoorbeeld tegen heel veel wasverzachter niet. Gelukkig voor de geur hoef ik geen wasverzachter te gebruiken want de Ariel waspoeder ruikt echt heerlijk en zelfs n aantal weken erna ook nog

4 jaar geleden

Ik gebruik een was ei, hier kun je 100 keer mee wassen en kun je ook bijvullen. https://www.happyeco.nl/product/913605/eco-egg-210-washes Dit is het bedrijfje van 1 van mijn beste vriendinnen en ze heeft nog meer fijne verzorgingsproducten 😀 Maar dit was ei is dus ook erg goed bevonden voor de baby wasjes ! Ik doe er dan een beetje Robijn zwitsal bij voor de geur ❤