20 Reacties

3 jaar geleden
Ik werk op kantoor, het is een familie bedrijf en mijn uren zijn eigenlijk aangepast aan de kinderen. Ik breng ze zelf smorgens weg en kan ze zelf van school halen, het kdv en bso. Hoe ik dit nu heb geregeld is wel heel ideaal.
Hiervoor werkte ik in de kinderopvang en vond ik het soms heel lastig te combineren ondanks dat ik ze natuurlijk mee kon nemen. De ene dag moesten ze al heel vroeg met mij mee en de andere dag moesten ze tot laat blijven. Niet ideaal en al helemaal niet met oudere leeftijden als er ook nog zwemlessen enz bij komen kijken 🙈
Mijn man werkt heel flexibel en elke week is anders.
Je vind ook wel een weg in het combineren 🤗

3 jaar geleden
Ik werk als zzp-er en ben medisch pedicure 👣 Ik plan dus helemaal zelf mijn agenda in en zou niet meer anders willen 😊 Heel dankbaar dat ik voor mezelf kan werken en daardoor genoeg tijd heb met mijn dochter & er ook genoeg werk is voor mij 😄

3 jaar geleden
Ik werk op kantoor, en nu volledig vanuit huis. Vooral het thuiswerken is echt een uitkomst... In ieder geval geen gestress met op tijd thuis zijn (en in de file staan!!) om onze baby op te halen van het kinderdagverblijf.
Mijn partner heeft nu volledig verlof en gaat vanaf maart drie dagen per week werken.
3 jaar geleden
Ik werk ook op kantoor. Nu volledig vanuit huis (hele zwangerschap en tot nu toe al)..
Opvang zit hier aan t einde van t blok dus smorgens lekker wegbrengen en thuiskomen en opstarten. Einde van de dag (tussen half 5 en 6uur) vrij en dan haal ik m rond half 6 altijd op!
Ideaal vind ik het haha.
Ik werk trouwens 32u maandag tm donderdag. Vrijdag mama dag.
Heb nog een dochter van 10 maar die red zich prima met van alles en nogwat
3 jaar geleden
Mn vriend werkt in 3 ploegen dus zoals deze week doe ik in de avond alles alleen omdat hij aan t week is. En de andere 2 weken is hij er ook in de namiddag/avond.
Met zn nachtdienst ben ik dan weer alleen maar ons zoontje slaapt 12 uurtjes dus voor de nacht mis ik mn partner niet 🤣

3 jaar geleden
Ik was advocaat. Ik zou deze week beginnen, maar ik heb mijn baan opgezegd na lang wikken en wegen. Mijn man werkt ook fulltime en ik zag het begon niet voor me om allebei fulltime te werken met een baby'tje. Ik ga nu op zoek naar een baan voor 3 dagen per week als mijn baby een half jaar oud is, in april. Ik heb vanaf dan ook 3 dagen kinderopvang. Hopelijk vind ik een leuke job!
Leuk om te lezen wat en hoe iedereen het doet!

3 jaar geleden
Ik start volgende week terug. Ik sta in het onderwijs. Ik neem deeltijds ouderschapsverlof tot het einde van het schooljaar. Dan werk ik enkel in de voormiddag. s ‘Morgens breng ik hem naar de opvang en om 12u kan ik er weer om. Ik ben wel heel blij dat ik maar halve dagen hoef te werken. Mijn vriend werkt 2 of 3 dagen in de week van thuis. De andere dagen is hij wel pas om 20h thuis.

3 jaar geleden
Ik werk in de winkel van een bakkerij. Tijdens mijn verlof ben ik geswitcht van baan. Werkte eerst op broodafdeling van supermarkt. Daar werd ik wel geacht om regelmatig om 6 uur te beginnen. En werkte ik vaak 5 halve dagen. Zag wel in dat dat niet meer te combineren viel met 3 kinderen. En vond het daar ook niet meer leuk. Baas is een vreselijke dictator. Werk nu dus als verkoopster bij warme bakker. Werktijden vanaf 8 uur. Tot uiterlijk 18 uur. Kan ik rustig kinderen naar opvang brengen. Ze gaan 1,5 dag naar opvang en 2 middagen komt oma oppassen. Werk ook maar 2,5 dag. Waardoor ik weinig opvang nodig heb. Had het jaren eerder moeten doen merk ik nu.

3 jaar geleden
Ik werk op een azc. Ik werk 2 dagen in de week en heb 2 dagen ouderschapsverlof waarvoor ik 40% vergoeding krijg. Super fijn!
Mijn manneke is lekker bij oma. Gisteren de eerste dag, ik vond het wel prima. Iedereen helemaal ahhhw hoe gaat het? Mis je hem al? En ik voelde me prima, kolven ging ook super (is dat gek? Het voelde gewoon echt goed ofzo 🤷)
Einde van de ochtend belde mam, hij wilde echt niet uit de fles drinken. Dus ik naar mijn manager, die schoot in de lach en zei dat hij me echt niet ging tegenhouden haha.
Kom ik binnen bij pa en ma, begint meneer spontaan uit de fles te drinken.... 🙄😂 nog niet veel hoor, maar goed. Ach ja, daar maar digitaal mijn werkdag afgemaakt 🤷
Morgen heb ik een avonddienst. Dan is hij smiddags bij mam en zijn vader doet hem dan in bed. Hopelijk gaat de fles dan wel goed (gisteravond bij papa weer wel) want ik kan s'avonds echt niet zo maar weg.

3 jaar geleden
Reactie op ZvdB
Ik werk in de gehandicaptenzorg, echt ideaal! Wisselende diensten en mijn m ...
Bij ons ook zo alleen dan andersom. Ik heb een kantoorbaan (zorgbemiddelaar) voor 36 uur, mijn partner werkt 30 uur in de zorg. Lijkt veel maar prima te doen. De kleine gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. Woensdag en weekenden ben ik vrij, mijn partner is vrijdags vrij!

3 jaar geleden
3 dagen in het onderwijs (Onderwijsassistent) +- 8:00 tot +- 16:30 en 1 dag ouderschapsverlof (50% uitbetaald) tot aan de herfstvakantie en daarna neem ik een dag ontslag en blijf dan 3 dagen werken. Een 4e dag werken levert financieel niet zoveel op als dit gecombineerd is met 4 dagen opvang😅
3 dagen kinderopvang, helaas geen familie in de buurt die kan oppassen. Mijn moeder zou wel willen, maar woont net te ver weg.

3 jaar geleden
Reactie op brb
Bij ons ook zo alleen dan andersom. Ik heb een kantoorbaan (zorgbemiddelaar ...
Oh, ook zo heerlijk geregeld! Hier werkt mijn man 40 uur en ik 24, dat zorgt er gelukkig ook voor dat we elkaar ook nog als gezin zien/leuke dingen met zijn allen doen. Ik hoef doordat ik maar 24 uur werk bijvoorbeeld maar om de week in het weekend (maar dan wel meteen het hele weekend) te werken.
Mensen denken vaak dat als je onregelmatig werkt met kinderen, (zelfs al is het maar 24 uur) je langs elkaar heen leeft, omdat je vaak weg bent als de ander thuis is en andersom, maar ik vind het echt zo goed te doen!!! 😁😁

3 jaar geleden
Ik werk in het beroepsonderwijs als docent. 4 dagen in de week. Van 08:00 tot 17:00. Rond 18:00 thuis. Soms iets eerder. Prima te doen.
Breng ze ‘s ochtends om 07:30 naar opvang. Mijn man haalt ze op en begint dan met koken. Hij is bakker. Werkt van 04:00 tot 14:00.

3 jaar geleden
Ik werk als zzp-er en ben medisch pedicure 👣 Ik plan dus helemaal zelf mij ...
Ik ben op zoek naar een medisch pedicure ;) Welke omgeving werk je als ik vragen mag?

3 jaar geleden
Ik werk als ambulant begeleider in de jongerenzorg. 24 uur p/w dus 3 dagen! Dit bevalt super, al helemaal omdat ik 5 min van mijn huis af zit. Ben tijdens mijn verlof veranderd van baan, omdat ik mijn vorige baan niet meer zag zitten. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt!

3 jaar geleden
Ik werk als ambulant hulpverlener in de GGZ, 32 uur (4dagen pw). Mijn man als senior projectmanager/adviseur 36u (ene week 5 andere week 4 dagen).. Ik ben pas net een paar dagen begonnen maar de kleine gaat dus de ene week 4, andere week 3 dagen per week naar een gastouder... Allebei een hele pittige baan, maar mocht het teveel voelen kijken ik of ik 28 of 24u kan werken als dat financieel haalbaar is😅 eerst dit even ervaren en eraan wennen!