24 Reacties

4 jaar geleden
Fk je vermeld allemaal dingen die ( super duur zijn ) waarom wat hebben wij aan deze informatie. Uiteindelijk vraag je wat nou echt handig is ! Sorry wil niet lelijk doen maar je hebt alles al aangeschaft je ziet wel wat je gebruikt of niet gaat gebruiken. Veel gebruiken plezier met je dure dingen. 😃

4 jaar geleden
Ik had zelf denk ik gewacht tot na de bevalling.. zonde nu je zulke dure spullen hebt gekocht en misschien niet eens gaat gebruiken... 🤭
dacht eerst ook bijvoorbeeld een puckababy slaapzakje aan te schaffen, maar word zelfs afgeraden omdat voor de geboorte al te kopen....
Niet elk kindje heeft dat namelijk nodig of houdt daar van.
Ik heb echt gewoon de basis dingen gekocht, in praktijk kan ik later nog van alles bijkopen/bestellen..
Eerst maar kijken hoe ver ik hiermee kom :-) vergeet ook niet dat veel dingen puur op de verkoop zijn gericht en niet perse beter of wat dan ook...

4 jaar geleden
Ik wil een lekkere zachte wikkeldeken van musthaves by kell kopen!! Die miste ik de vorige keer toch wel. Had toen wel dekentjes enzo en ook zo'n dure van koeka maar die van koeka was bijv al te dik om gemakkelijk om de baby te wikkelen. En zo'n badcape voor na het badje vind ik zelf niks haha. En anders. Je hebt ook bij de action van die goedkope wikkeldekens maargoed dat is polyester gebeuren😝 dus dat gaat zweten enzo. En maten wiegje en ledikant zijn anders dus ja daar wel andere dekens. Sommige kunnen gevouwen worden dus dat is ook een optie. Dan kan je het voor beide gebruiken. Mr moeder had zelf dekens gemaakt dus dat scheelde bij mij weer. En in de wandelwagen kan je het ook gemakkelijk met wat dekens warm maken voor ze. Daar hoef je ook niet altijd van die speciale dingen voor te hebben. Volgens mij heb je al genoeg!

4 jaar geleden
3e kindje en het enige woord wat ik hier van begreep is badcape en wiegdeken. 😆 Ik heb een aantal wiegdekens, die ook in de kinderwagen gaan en badcapes gebruik ik ook voor beneden eventueel, maar pak ook soms een wieg/kinderwagen deken om in te wikkelen. ☺️
Laat je niet gek maken door termen want de baby industrie is gekkenwerk. 😆 Schaf wat basis dingen aan en als je baby er is, kom je vanzelf wel achter wat je mist. 🙂

4 jaar geleden
Ik heb deze schattige wikkeldeken van Jollein voor buitenshuis en daarnaast een badcape voor na het badderen. Heb 2 setjes wieg- en ledikantdekentjes gehaald: een dunnere van Meyco en een dikkere met teddy laagje van Jollein. De wiegdekentjes kan je ook na de wiegperiode gebruiken voor de autostoel en kinderwagen/buggy. Voor de rest probeer ik echt zo min mogelijk te kopen, ik kijk liever wat ik echt nog nodig heb als de baby daadwerkelijk hier is.

4 jaar geleden
Reactie op vlinder19811
Fk je vermeld allemaal dingen die ( super duur zijn ) waarom wat hebben wij ...
Ik heb niks aan opscheppen hoor vlinder. Ik merk dat mijn angst/ perfectionisme het overneemt en ik me genoodzaakt voel het te kopen en dan denk ik als ik op mn bankrekening kijk “ waar ben ik nou mee bezig? “ als iemand zegt nou die slaapzak is echt super, dan verzacht dat een beetje voor me

4 jaar geleden
Reactie op FK.
Ik heb niks aan opscheppen hoor vlinder. Ik merk dat mijn angst/ perfection ...
Met de hormonen maken het ook niet makkelijk ik begrijp je maar probeer toch te stoppen. Straks als de baby er is hebt je het geld nog harder nodig 😙

4 jaar geleden
Reactie op vlinder19811
Met de hormonen maken het ook niet makkelijk ik begrijp je maar probeer toc ...
Oh jee 😱 waar hebben we dán nog meer geld voor nodig? Ik ben ook net als FK. als een gek aan het kopen geweest en mijn arme bankrekening is zo rood 😟.

4 jaar geleden
Reactie op MRiemens
Ik heb een wikkeldeken met Teddy! heerlijk!! gebruik hem super veel en als ...

Deze is ook zo gorgeous. Ik heb nog een oude wikkeldeken van 6 jaar terug die helaas niet meer zo zacht is door het wassen.

4 jaar geleden
Reactie op vlinder19811
Fk je vermeld allemaal dingen die ( super duur zijn ) waarom wat hebben wij ...
Voor iemand die niet lelijk wilt doen, kom je toch aardig lelijk over.

4 jaar geleden
Reactie op Bloempje89
Ik had zelf denk ik gewacht tot na de bevalling.. zonde nu je zulke dure sp ...
Ja, het is gewoon handel om
In te spelen op ons nesteldrang en angst dat er wat met je kindje gebeurd. En toch als een vlogger zegt “ oooh die slaapzak was zo fijn” denk ik nou die moet ik dus. Lekker beïnvloedbaar van mij🙈

4 jaar geleden
Reactie op FK.
Ik denk dat Vlinder zelf last heeft van hormonen 😅
Zal best we zijn allemaal zwanger hierzo🤦🏻♀️maar ik bedoel het niet lelijk 💆🏻♀️

4 jaar geleden
Reactie op MoederMaffiaBaby2
Oh jee 😱 waar hebben we dán nog meer geld voor nodig? Ik ben ook net als F ...
Nadat de baby is geboren kom kan je er achter komen dat je net de verkeerde maat hebt gekocht, dat de baby of groter of juist kleiner is dan verwacht, kosten als luiers en eventjes voeding. Of juist medische spulletjes. Ect mijn ervaring is dat er
Altijd weer andere kosten bijkomen. Vooral in de 1ste maand. Daarna is het vaak wel wat stabiel. Succes voor ons allemaal 🥰

4 jaar geleden
Probeer een beetje creatief te zijn en bedenk dat je niet voor alles iets hoeft aan te schaffen wat er precies voor gemaakt is. Je hebt niet én een wiegdeken én een voetenzak én een ledikantdeken én een wikkeldeken nodig.
Ik probeer bijvoorbeeld altijd een beetje te denken wat het langste mee gaat. Ik heb bij mijn eerste kind 4 jaar geleden bijv gewoon een fleeceplaid van 17€ van Hema gebruikt om in de kinderwagen te leggen toen het koud was. Was een grote deken, maar ik vouwde hem zo dat ik het wiegje ermee bedekte en mijn kindje er lekker zacht op lag en dan sloeg ik de rest vanaf de voetjes om als een soort dekentje. Werkte perfect en heb je dus niet perse een “wiegdeken” van bijv 50€ nodig.
Verder kun je met veel dingen beter afwachten tot je kindje er is en kun je veel beter bekijken wat je nodig hebt. En dan nog, bereidt je voor dat zelfs dan je nog vaak zoekende zult zijn naar het juiste. Hoeveel verschillende soorten drinkflesjes ik wel niet bij mijn eerste heb gehad. En toen we wisten dat hij pas lekker sliep als hij ingebakerd was zijn we begonnen met de puck-à-baby piep, maar dat beviel voor geen meter. En daarna hebben we de pacco gekocht en dat was een succes. Dus ook dan geef je nog geld uit wat wellicht zonde geld is. Maar zo gaat dat nou eenmaal.
In elk geval is zo’n inbakerdoek lang niet bij alle kindjes nodig. Dus items die echt specifiek voor iets zijn wat niet standaard is, zou ik pas kopen als het nodig is.

4 jaar geleden
Reactie op Anna2606
Wij gaan voor een wollen dekentje, ik denk die van COsilana of engelnatur. ...
We hebben een wollen dekentje van Disana gehaald 😍. Ik vind het wel heel lief.