12 Reacties

4 jaar geleden

Je bent moet tevreden omdat ze vind dat je kindje snel schrikt? Je hoeft ook niet met pannen te gooien, maar een beetje reuring in het huis kan geen kwaad. Als ze wennen aan meer achtergrond geluiden gaat dat schrikken vanzelf weh

4 jaar geleden

Je bent moet tevreden omdat ze vind dat je kindje snel schrikt? Je hoeft o ...
Tips: lekker muziekje of tv aan op de achtergrond. Af en toe wat harder kletsen, beetje gek doen met dansjes en springen

4 jaar geleden

Wat zijn "harde geluiden". Wat je zegt, ik schrik ook als een pan valt of iets hards 🥲 zo gek is dat toch niet. Wij hebben thuis altijd wel muziek aan staan bijv. Niet bewust voor de baby maar dat hebben we altijd. Ook vind hij t niet erg om op drukke plekken te zijn. Maar elk kindje schrikt toch van onverwachtse harde geluiden 🤷🏽‍♀️

4 jaar geleden

Je bent moet tevreden omdat ze vind dat je kindje snel schrikt? Je hoeft o ...
Nee ik ben ontevreden omdat ze m’n kind in de box doet of achter een tv zet en als ze 5 minuten huilt word ik gebeld of ik haar kan komen ophalen. Ze is 2 keer een ochtend geweest en daarna was het haar teveel (waarvan ze anderhalf uur geslapen heeft). Totaal niet flexibel oid en we moeten wel ergens op kunnen rekenen. En thuis staat standaard de tv of radio aan dus geluid is ze gewend maar niet geluid van een ander kindje die opeens gaat killen of met een autootje gooit bijvoorbeeld. En daar moet ze wel aan wennen want bij een kdv gaat ze dat ook krijgen. Alleen thuis hebben we gewoon niet zoveel hard geluid. Bij mijn ouders is een hond die regelmatig hard blaft en daar went ze nu langzaam aan. Maar de gastouder doet net alsof we een debiel kind hebben…

4 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Wat zijn "harde geluiden". Wat je zegt, ik schrik ook als een pan valt of i ...
Het gillen van andere kindjes of gooien van autootjes bijvoorbeeld. En dat zijn geluiden die ze daar geregeld hoort. Daar moet ze ook aan wennen maar ik weet niet zo goed hoe… Op drukke plekken heeft ze bij ons nergens last van en kijkt juist super geïnteresseerd om zich heen. Daarom kan ik me ook heel slecht vinden in de feedback van de gastouder. Het komt bij mij over alsof ze haar helemaal niet wil maar het wel moet vanwege inkomen oid…

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Het gillen van andere kindjes of gooien van autootjes bijvoorbeeld. En dat ...
Pffff 🥲 ik las net je andere stukje over hoe ze te werk gaat. Echt not done. Je meisje moet daar natuurlijk aan wennen en dat gebeurd ook niet in 1 dag. En idd dat zijn geluiden van daar en niet iets wat je thuis ff nabootst. Heeft tijd nodig maar als de gastouder daar niet eens in kan meekomen pff

4 jaar geleden

Onze dochter had hetzelfde toen ze begon bij de opvang. De eerste weken hoorde we ook van de leidsters dat ze erg moest wennen aan harde geluiden van anderen kinderen. Twee baby’s die vlak na haar startte hadden het trouwens ook dus lijkt me niks speciaals. Wij hebben niet echt thuis iets gedaan om haar extra te laten wennen. Wij zijn nou eenmaal rustige mensen dus ons huis is rustig en ze is ons enige kindje. Ben niet speciaal lawaai gaan maken 🤷🏼‍♀️ ik heb dus niet echt tips, is gewoon een kwestie van wennen en tijd. Nu zes weken later gaat het veel beter en heeft ze er op de opvang minder last van. Het enige dat ik kan bedenken is om bezoek uit te nodigen met peuters zodat je af en toe thuis ook die geluiden hebt? Ik hoop dat jullie gastouder wat meer geduld op kan brengen!

4 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Pffff 🥲 ik las net je andere stukje over hoe ze te werk gaat. Echt not don ...
Ja het is echt verschrikkelijk! Zo niet meedenkend en de eerste keer dat ik haar bracht kreeg ik het idee alsof ze m’n kind aan alle kanten aan het afkeuren was… En inderdaad die geluiden moeten wennen.. Vanaf juni hebben we een kdv en gaan we weg bij deze gastouder, weet ze zelf alleen nog niet haha

4 jaar geleden

Reactie op EvaBritt

Onze dochter had hetzelfde toen ze begon bij de opvang. De eerste weken hoo ...
Ik vind het inderdaad ook heel logisch dat baby’s moeten wennen! Zeker wanneer er nog geen broertjes of zusjes zijn… Wij zijn ook niet van plan om het te forceren, moet ook een beetje geleidelijk gaan vind ik! Maar fijn dat het bij jullie nu beter gaat! Hopelijk hier ook zo…

4 jaar geleden

Onze dochter had dit in het begin ook. Soms van mijn hoesten schrikt ze ook.. Ik denk dat ze op een gegeven moment wel wennen aan onverwachtse geluiden.

4 jaar geleden

Ja onze zoon was in het begin ook pure paniek bij elk onverwachts geluid. Ook de eerste, dus thuis veel stiller. Het wordt echt steeds beter! Eerst de hele dag huilen, week later sochtends en steeds minder lang en vaak. Hopelijk bij jullie ook!

4 jaar geleden

Fijn om te horen dat dit bij meer kindjes zo is! En vooral dat het minder wordt haha!