14 Reacties
5 jaar geleden
Wij gebruiken de wieg waar mijn vader en zijn broers en zussen in gelegen hebben. Is inmiddels ruim 70 jaar. Mijn dochter heeft er 1,5 jaar geleden ook in gelegen en niks geen opmerkingen oid gehad dat het niet aan de eisen zou voldoen. Zit een houten plank met “lucht gaten” in geboord als bodemplaat in en matrasje is 95 bij 30 cm. Was alleen lastig met onderlakens ed. Die heb ik zelf gemaakt uiteindelijk. Fantastische wieg en vooral dat dit al de 3e generatie is die er in ligt. 13 broers en zussen, ontelbaar veel kleinkinderen en nu ook alweer een heel aantal achterkleinkinderen.
5 jaar geleden
Zelfde ervaring hier met een 35 jaar oude wieg, waar onze oudste ook de eerste weken in heeft gelegen. We hebben de wieg opnieuw bekleed en een nieuw matrasje op maat laten maken. Gaten zaten bij ons er al (in de bodem). Ik heb onderlakens voor een klein ledikantje gekocht en strak om matrasje heen. Werkte prima. En lengte van een wieg lijkt mij ook echt geen issue. Een baby’tje mag ook van dag 1 in een grote ledikant zolang je het maar laag opmaakt. Leuk hoor, zo’n familie wieg! Ik vond ook heel bijzonder idee dat het al een generatie mee ging. Veel plezier ervan!
5 jaar geleden
Reactie op liannebs
Zelfde ervaring hier met een 35 jaar oude wieg, waar onze oudste ook de eer ...
Thnx! Zo'n bodemplaat met luchtgaten hebben wij ook. Mommy_2019 gaf dat ook al aan. Als ik dit zo lees, ga ik er toch maar even over nadenken om dat gedeelte ook gewoon te laten voor wat het is.
Vind het soms lastig of ik niet overbezorgd zou zijn, aan de andere kant wil ik natuurlijk geen onnodig risico nemen dat 't niet genoeg belucht zou zijn
5 jaar geleden
Reactie op Eva00
Thnx! Zo'n bodemplaat met luchtgaten hebben wij ook. Mommy_2019 gaf dat ook ...
Je kunt ook even contact opnemen met je kraamzorg. Die komen pas controleren dichter op je uitgerekende datum maar je kunt ze vast even mailen of bellen. Ik maakte me vorige keer ook helemaal druk maar ze waren mega relaxt en hebben mij gerust gesteld over het wiegje en wat andere dingen waar ik me zorgen over zat te maken.
5 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Wij hergebruiken ook een soort wieg van 30 j terug. Mijn vriend heeft er in ...

Leuke wieg.
Nee, een lattenbodem gaat niet snel stuk. Wij hebben er alleen een met vier gaten ofzo. Zou zo is kijken of ik een foto kan uploaden.
Zit nu wel te denken om een hardboard lattenbodem te kopen, waar meer gaten inzitten, alleen kleiner.
5 jaar geleden
Dit is ons wiegje(hier nog met mijn oude pop erin als voorbeeld) heb hem wel helemaal opgeknapt en in originele staat terug gebracht. Iemand had hem in de loop dr jaren rood geschilderd maar was niet echt onze smaak en niet mooi gedaan, allemaal druipers van de verf. Dus alles kaal schuren en opnieuw gelakt en vergeleken met foto’s met mijn vader erin, was hij echt weer precies dezelfde kleur.
Hou echt van dit soort nostalgische dingen. Hoop hem ook te kunnen bewaren zodat ooit(mocht ik ze krijgen) mijn eigen kleinkinderen en dus generatie 4 erin kan liggen.

5 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Kan je zo een plank niet zelf maken? Op maat zagen en met een boor de diam ...
Op zich ben ik wel vrij handig. De huidige plank die erin zit lijken mij de gaten alleen te groot en te weinig.
Ik had dit op internet gevonden:
https://www.gamma.nl/assortiment/hardboard-bedplaat-200x90-cm-5-5-mm/p/B110126