Dag lieve ouders,
Ik zit ergens mee.. Mijn zoont wordt in september 2 dus is nu ongeveer 23 maanden.
Ik merk dat als hij boos is en dan vooral als ik iets heb verboden of heb afgepakt hij zo enorm boos wordt dat ik hem gewoon niet MAG troosten.
Dit kwetst me enorm want ik zie dat hij getroost wil worden maar ik mag het niet doen, als ik dan opgeef loopt hij naar me toe maar als ik mijn troost of een knuffel dan aanbied dan zegt hij weer radicaal moe en zo blijft het doorgaan tot hij me uitput. Het geraakt dan opgelost doordat ik zijn gedachten verzet met iets anders..
Als hij angstig is of gewoon doorheen de dag of bij het slapen geeft hij me wel knuffeltjes en zoentjes en zoekt hij me op maar als hij boos is moet hij niets van me weten.. Ik snap het gewoon niet goed want je ziet dat hij er nood aan heeft maar wijst me radicaal af.
Ik vraag me af of dit normaal gedrag is? Want als ik het opzoek op het internet dan maak ik me nog meer zorgen aangezien dit zogezegd kan wijzen op een slechte hechting tussen ouder en kind 😔
Zijn er nog meer ouders die dit meemaken met hun peuter? Hoe gaan jullie hier mee om of wat zijn tips?
Alvast bedankt!