27 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Eknein-
En laten huilen betekent natuurlijk niet meteen paniek huilen. :)
hier ook over eens hoor, maar als dat op je slaapkamer is, is dat natuurlijk ook niet heel chil 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Eknein-
Het is niet zozeer de tijd die mij opbreekt, mij man kan het savonds ook do ...
Hoi Nienke, ik begrijp heel goed dat het met nog twee kinderen in huis ondoenlijk is om overdag steeds langere tijd naast het bedje te gaan zitten, etc. Ik vind dat met een peuter erbij al lastig 😅 Wij laten onze baby daarom overdag in de bak van de kinderwagen slapen op de gang. Kunnen we snel even wiegen, speentje geven etc en makkelijk met onze peuter naar buiten tijdens haar slaapje. Binnenkort is ze uit de bak gegroeid, moeten we weer wat anders bedenken 🙈
2 jaar geleden
Reactie op WIES123456
Hoi Nienke, ik begrijp heel goed dat het met nog twee kinderen in huis ondo ...
Haha ja dat deden wij ook inderdaad, maar hij is al uit de bak gegroeid. Voor kleine stukjes lopen kan 't nog wel maar echt dutje doen wordt krap. 😭 Dus hij moet wel in zijn bed.
Ik weet niet wat er goed ging gisteren en vanochtend maar hij heeft de hele nacht en zijn ochtend dutje in zijn bed geslapen. Dus we zijn weer een stukje dichterbij en heb weer hoop. 😁
Dus ook voor TS het komt goed (moet hierin zelf ook nog even geloven). Kleine overwinningen tellen. Ik ben gisteren en vanochtend op gevoel naar hem toe gelopen, goed geluisterd naar zijn jammeren/huiltje. En het werkte blijkbaar. (nu ik dit heb gezegd gaat zijn volgende dutje weer helemaal fout waarschijnlijk maar dat zien we dan wel. 🤔)
2 jaar geleden
Ik heb een update voor degene die dat interessant vinden. Wij hebben een stoel naast zijn bedje gezet. Zijn bij hem gaan zitten en met huilen een beetje sussen en over bolletje aaien. Hij huilde wel maar heel anders dan toen we hem weglegde en wegliepen uit de kamer.
De eerste 2 keer was het pittig, kindje huilen zonder oppakken. Maar eigelijk na de 2e keer ging hij van 20 min huilen al naar 5 min huilen. Nu na 3 dagen al een wereld van verschil!! We leggen hem weg, gaat even 5 minuutjes zeuren en valt dan in slaap.
2 jaar geleden
Hier hadden we het probleem ook, huilen huilen huilen tot hij of dodelijk vermoeid van het huilen uiteindelijk in slaap viel(met tussendoor troosten maar weer wakker wegleggen en het hele riedeltje opnieuw), of hem in slaap wiegen. In een gekke bui bedacht dat het mogelijk wel eens kon zijn dat het matras niet prettig was voor hem. Hij is dit gedrag gaan vertonen toen hij naar zijn eigen kamertje ging en dus het ledikant. We hebben het matras van hem geruild met dat van zijn grote zus en sindsdien huilt hij vele malen minder(alleen bij het daadwerkelijk zijn kamer uit gaan) en valt hij zelf in slaap. Blijkbaar ligt dit lekkerder voor hem. Osteopaat en chiropractor hebben al naar hem gekeken en geen noemenswaardige blokkades waar hij last van kan hebben. Dus dat zou het niet moeten zijn.
2 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, en omdat hij nu kan omrollen rolt hij ook alleen maar als ik hem in bed zet