9 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb als kraamcadeau een serves setje gehad daar zat een vork en een lepel bij,daar eet ze nu mee, onze klein meid wil de ene keer ook niet gevoed worden en de andere keer wel

2 jaar geleden

zeker laat ik m zelf eten, zoals je bij solid starts ziet maar zompige dingen (havermout bijv) smorgens voer ik of geef ik de lepel aan... anders wordt t zo'n pleurzooi daar heb ik niet altijd geduld voor heel eerlijk als de yoghurt in zn haar zit en je moet naar je werk.. Maar naast met handen eten is t hier helemaal kicken om met 'echt' bestek te eten dat wil zeggen zn kinderbestekset, maar eigenlijk t liefst ons bestek... ik laat m er maar mee klooien eigenlijk hij heeft wel twee siliconen lepels van mushie, verder geen speciaal baby leerbestek we doen ook niet aan tuitbekers of 360bekers weet ik t, gewoon een glas hoppakee. Ook geen speciaal kinderbord gewoon aardewerk.. zit eigenlijk allemaal geen filosofie achter, voelt logisch om hem mee te laten doen met ons

2 jaar geleden

Jaaaa zelf prikken met een vorkje! Of aan vorkje prikken en dan aangeven. Madam wil niks meer gevoerd krijgen ook

2 jaar geleden

Onze dochter geven we pap met een lepeltje (inderdaad vanwege de zooi die het geeft haha), haar broodje prikken we met een vork, deze geven we dan aan haar, zij pulkt vakkundig het stukje brood van haar vork en stopt het met haar handje in haar mond, waarna wij er voor kiezen om het broodje in stukjes op het blad van haar kinderstoel te kiepen en haar lekker laten kliederen.. idee was leuk, uitvoering misschien wel nog leuker..😁😁

2 jaar geleden

Hier eet ons meisje ook zelf haar avondeten met bestek. Af en toe moeten wij haar nog even helpen met opscheppen, vooral als het bordje bijna leeg is. Dan geeft ze zelf haar vorkje aan een van ons en mogen wij helpen. Eerder laat ze haar vork niet los.

2 jaar geleden

Wij laten haar alles zelf eten😋 Je kan je dus voorstellen dat ik iedere dag wel flink de stoel en de vloer en soms zelfs de muur sta te boenen🤣 Yoghurt at ze iedere ochtend ook zelf maar daar werd ik wel gek van en heb het vanochtend in een rietjes beker gedaan! Was volle yoghurt met granen en dat ging goed. Maar goed ze gebruikt meestal een lepel. Met een beetje een kort dikkig handvat en een diepe ronding zegmaar. Dus geen platte want daar valt alles vanaf.

2 jaar geleden

Wat misschien nog te proberen is, geef je zoontje een lepel/vork in de hand en neem zelf ook een lepel/vork en geef dan hapjes. Dat werkt hier heel goed!

2 jaar geleden

Och ja vanavond wilde hij bijvoorbeeld perse zijn vorkje (of eigenlijk de mijne, maar de zijne was ook soort van ok) ik heb dan met op de vork/liepen scheppen en hij doet hij in zijn mond. Meestal wel goed 🤷 maar hij doet dit al af en aan vanaf 6 maanden. Andere keren met zijn handen

2 jaar geleden

Onze dochter (13m) laten we zo veel mogelijk zelf met bestek eten. Meestal kan ze al zelf scheppen/prikken, zo niet dan helpen we haar door haar handje met lepel/vork vast te houden en het “samen” te doen. Dit doen we al een paar maanden en het gaat hartstikke goed, oefening baart kunst 😉