30 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja heb ik geprobeerd een lijstje in de wc. Sticker voor plas en poep is sno ...
Kan misschien aan de houding liggen. De meer natuurlijke manier is als de knieën wat hoger zijn. Voor ons volwassenen dus eigenlijk met een opstapje onder je voeten omdat je darmen een soort knikje op het einde erin hebben zitten. Info van de fysiotherapeut anders had ik het ook niet geweten. Wij stoeien er ook wat mee dus eigenlijk geen goede oplossing of tip maar misschien interessant om te kijken hoe ze gaat zitten(?) als ze in haar luier poept. O en wij hebben het boek: beer moet poepen, die is wel grappig en hopelijk helpend 🤷🏻‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

Kan misschien aan de houding liggen. De meer natuurlijke manier is als de k ...
Ah oke dat is een idee. Ja ze zegt wel eens ik moet poepen tijdens het eten (heel fijn)en dan gaat ze met haar voeten op de trip trap zitten . Op haar billen wil ze dan niet meer zitten. Wel eens gehad in de winkel super handig. Om haar dan weer in de auto te krijgen 😂😂

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ah oke dat is een idee. Ja ze zegt wel eens ik moet poepen tijdens het eten ...
Ja precies dat! Hier ook zo’n verhaal. Alleen gaat hij niet hoger zitten maar wil niet meer op z’n billen zitten 😰. Heel dat zindelijk worden vind ik soms maar best lastig.. hij was voor z’n 2e verjaardag min of meer zindelijk en er heel druk mee. Kreeg toen een beetje op m’n donder van de huisarts dat het veel te vroeg was. Bij het consultatiebureau begin februari kreeg ik de vraag of jij soms nog niet zindelijk was 🤣😩😵‍💫 lastig soms al die meningen.

6 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

Ja precies dat! Hier ook zo’n verhaal. Alleen gaat hij niet hoger zitten ma ...
Oh wat stom! Maar al wel eens gepoept op de wc of het potje? Hier is ze behalve dat gewoon zindelijk heel stom🙄

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Oh wat stom! Maar al wel eens gepoept op de wc of het potje? Hier is ze beh ...
2x gepoept op het potje.. ik denk dat we beter door moeten zetten maar dat betekent wel alle dagen even thuis oefenen en juist dat is nog een beetje lastig. Ergens anders doet hij het sowieso nog niet. Hij vindt inmiddels wel de toilet (met verkleiner) interessanter misschien wordt dat de oplossing 😅

6 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

2x gepoept op het potje.. ik denk dat we beter door moeten zetten maar dat ...
Ergens anders plassen niet of? Hier gaat ze graag na de wc ook op de grote maakt niks uit. Alleen dus het poepen niet. Waarom is het thuis lastig omdat je weinig thuis bent of?

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ergens anders plassen niet of? Hier gaat ze graag na de wc ook op de grote ...
Ik heb te vaak afspraken staan. Helaas nog aan het revalideren na de bevalling van de eerste. Hij is altijd bij mij dus dat is het probleem niet maar meer dat ik tussendoor vaak afspraken heb waar hij deels mee naartoe gaat of ergens anders even is. Nee ergens anders plassen is nog echt geen optie 🙈😰. Zo lastig.. hij begint steeds meer z’n luier vervelend te vinden dus ik hoop oprecht snel vervelend genoeg om zindelijk te worden 😅.

6 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

Ik heb te vaak afspraken staan. Helaas nog aan het revalideren na de bevall ...
Ah ja snap ik. Zo als bij de opa's en oma's staan overal een potje of ik neem er een mee. 9/10 stel ik voor om even samen te gaan. Ze heeft pamper pants aan dus is geen heel gedoe. Meestal vind ze het wel "gezellig" en gaat ze even zitten. Omdat ik dan zelf ga is ze wat meer op haar gemak denk ik. Misschien werkt dat? Het is niet dat ik het forceer als ze niet wil prima maar ik probeer het wel even voor te stellen.

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ah ja snap ik. Zo als bij de opa's en oma's staan overal een potje of ik ne ...
Ah goeie! Bedankt voor de tips 😃!

6 maanden geleden

Wij hebben een Carry Potty om mee te nemen. Status hier is dat hij pipi doet opt potje als wij hem er op het juiste moment opzetten. Zelf naar het potje lopen of poepen op het potje zit er hier nog niet in. De Kaka zit dan altijd in een pamper van tijdens het dutje of s nachts of als we ver moeten rijden. We blijven doorzetten🤞🏼