5 Reacties

één jaar geleden

Bij ons gaat het precies hetzelfde. Heb inmiddels een potje staan. Hij helpt mij met wc papier pakken en doortrekken van de wc. Hij vind alles interessant.

één jaar geleden

Hier ook! Wijzen op de luier, vertellen dat hij geplast/gepoept heeft Op de pot zitten met broek aan Inderdaad veel interesse in het toilet, maar ook in zn lichaamsdelen Ik doe er zo chil mogelijk mee Pak de pot er bij, ga zelf met deur open plassen enzo en af en toe zonder luier, maar als hij dat niet fijn vindt dan wel weer luier .. all good

één jaar geleden

Zeker niet vroeg! Gewoon aanbieden! Hoe eerder hoe beter vind ik!

één jaar geleden

Onze dochter, nu 3,5 had het ook al vrij snel. Interesse in het potje of als wij naar de wc gingen. Het verschrikkelijk vinden om in een natte luier te lopen en dan zelf al met een schone luier en doekjes aankomen. Potje neergezet en af en toe zonder luier rond laten lopen, maar uiteindelijk pas vlak voor ze 3 was echt zindelijk. Vond het toch te spannend om in een onderbroek te lopen. Op haar tempo verder gegaan en ze was zindelijk een week voor ze 3 werd. Ik ben altijd een beetje huiverig voor het "geforceerd" zindelijk maken. Het aanbieden is heel goed natuurlijk, maar het forceren niet. Op mijn werk zat een jongetje en zijn ouders wilde hem zindelijk hebben voor zijn zusje geboren werd. Hij moest tijdens elke luierwissel op de wc zitten en dan blijven zitten tot hij wat gedaan had. Dit resulteerde in of alles ophouden en dan ineens alles loslaten op vaste momenten, of in driftbuien als dat niet gelukt was en wij tussendoor zijn luier wisselde. Hij wilde dan persee nog op de wc en kreeg dan echt woede als je hem er na 10 minuten afhaalde zonder dat hij iets gedaan had.

één jaar geleden

Ik wil het ook zeker niet overhaasten/forceren, maar ook geen ‘kansen’ laten liggen. De interesse is er in ieder geval en alles wat met luiers, het potje en de wc te maken heeft, is helemaal interessant, dus ik ga wat tips uitproberen!