9 Reacties

één maand geleden

Wat een gedoe... gewoon naar je kind luisteren. En misschien eerst overdag alles in orde hebben?

één maand geleden

Reactie op Lindabodhi

Wat een gedoe... gewoon naar je kind luisteren. En misschien eerst overdag ...
Euhm.. ok.. Wat bedoel je dan juist? We proberen net echt wel naar haar te luisteren door minder voor haar te bepalen, maar sommige dingen moeten toch gewoon. Ik ga haar echt niet in pipi kleren laten rondlopen. Overdag hebben we het in orde. Het is enkel in de ochtend een probleem. Ik dacht net dat het goed was om duidelijkheid voor haar te scheppen door te zeggen 'de pamper is om te slapen, als we opstaan doen we een onderbroek aan'.

één maand geleden

Ik lees dat het sochtends drama is om haar luier uit te doen. En jullie willen dat de luier alleen aan is met slapen . Dat is niet kijken naar waar zij aan toe is. Het hele verhaal leest als een gedoe.. misschien voor je dochter ook wel. Wat ik lees doet ze het al super goed. Iets meer de tijd geven misschien?

één maand geleden

Wij doen het precies net zo. Alleen luier met slapen aan. In het begin wou hij de luier ook niet uit s ochtends, terwijl hij overdag wel zindelijk is. Wij hebben duidelijk gezegd dat luier alleen is voor het slapen en na een aantal nachten begreep hij dat en gaan de ochtenden nu prima. Ik denk dat je het heel goed doet! Soms is het ook een kwestie van even volhouden. Als je nu de luier overdag weer aan zou laten omdat je dochter hem s ochtend niet uit wil, ben je overdag terug bij af en het is verwarrend voor je dochter. Ik denk dat als je volhoudt hoe je nu bezig bent en niet boos wordt op je dochter, het vanzelf goed komt. Gewoon even de tijd geven.

één maand geleden

Je doet het heel er goed hoor, duidelijk verhaal dat je aangeeft dat de luier is voor de nacht en overdag draagt ze een onderbroek. Als ik brainstorm kom ik oo de volgende dingen: Misschien helpt het als ze dat zelf benoemt. Dat je haar uitnodigt om zelf mee te denken. Iets als: de afspraak is dat je ‘s nachts een luier draagt en overdag een onderbroek. Het is nu ochtend en je hebt de luier nog aan, hoe kunnen we dat oplossen/wat klopt er niet/weet jij wat de volgende stap is? Eventueel haar in de avond een onderbroek voor de volgende ochtend laten kiezen en klaarleggen. Gek doen met haar, een onderbroekendans introduceren in de ochtend op een liedje dat ze heel leuk vindt. Samen de dag beginnen door samen in jullie onderbroek te dansen. Als t helemaal niet wil kan je misschien een week een stickerkaart gebruiken, ze krijgt elke ochtend een sticker als ze haar luier omwisselt voor haar onderbroek. Ik zeg maar wat.

één maand geleden

De mijne maakt ook wel heisa met douche en in bad. Maar we hebben nu ontdekt dat ze het fantastisch vindt om te douchen op een klein krukje als ze zelf de douchekop mag vasthouden. Ze doet dan alles zelf en ze hoeft geen haren te wassen. Helemaal top. Misschien past dat ook bij die eigen wil van jullie ;-). Geen tips voor de luier uit sochtends. De mijne wil meestal ook geen kleren aan en geen luier uit.

één maand geleden

Ja ik denk dat je misschien juist te moeilijk denkt. Ook al is het drama luier uit. Al is het met strijd dat is dan een paar dagen zo. Op het.moment dat de luier uit is is het probleem toch al opgelost. Tuurlijk is het drama maar goed het is ook een peuter. hier is soms alles drama. Ik ga gewoon naar beneden kom maar wanneer je weer gezellig kunt doen. Daag.. luier uit . Kleren leg ik neer. Of zei doet het of ik doe het maar het gaat gebeuren. Duidelijkheid heb je het meeste aan en je kindje ook 👍

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik denk dat je misschien juist te moeilijk denkt. Ook al is het drama lu ...
Ohja ik heb er nog een van 6 maand. Dus ik heb überhaupt geen tijd om een heel idee te bedenken. Soms moeten dingen gewoon. Ik kan heel lang mee denken maar dit soort dingen lijken me duidelijk. En dan nog leg ik het altijd wel uit. Savonds een luier overdag hoeft dat niet je kan goed op de wc plassen en poepen . Nou en dan moet het hoe dan ook uit😂

één maand geleden

Topic gesloten op verzoek van topicstarter