9 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje begon met 8 maanden met kruipen. Kon met 8,5 maanden zitten en is nu bijna 9 maanden en kan optrekken tot staan. Nu is elk kindje anders. Mocht je je zorgen maken zou ik t cb even bellen om je zorgen te bespreken 😇

2 jaar geleden

Met 6,5 maanden zelfstandig zitten, 7,5 maanden kruipen en met 8 maanden trok ze zichzelf aan de tafel omhoog om te gaan staan. Nu langzaam aan de hand stappen aan het zetten. Elk kindje is anders 🤍 en mocht je je zorgen maken kan je altijd het cb bellen! Maar het komt vast vanzelf goed!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 8,5 maand en doet ook nog niks van dit😅 Hij is wat te vroeg geboren en veel ziek geweest waardoor zijn ontwikkeling op sommige momenten een beetje stil stond. Hij is verder super actief en nieuwsgierig dus ik maak me totaal geen zorgen. Elk kind is anders, hij gaat het vanzelf wel door krijgen😊 Gaat bij jouw kindje vast ook helemaal goed komen!

2 jaar geleden

Wat een rare uitspraak van de gastouder! Sowieso doet ieder kind alles op zijn/haar eigen tempo, maar alles wat je noemt is vroeg hoor met 9 maanden. Als je je echt zorgen maakt kun je een afspraak bij het cb maken, dan kun je het daar eens bespreken. En laat je alsjeblieft ook niet uit het veld slaan door verhalen op internet. Ik snap dat moeders trots zijn en dat willen uiten, maar de verhalen van kinderen die nu al zelfstandig in zit komen (dus niet worden neergezet door een volwassene) of al kunnen staan zijn echt uitzonderingen. En als je het hebt over ieder kind zijn eigen tempo; mijn oudste zoon trok zich pas op met 14 maanden, maar liep dezelfde dag wel een rondje om de tafel. Daarna ging hij pas kruipen (tot die tijd kwam hij overal door te rollen) en los lopen deed hij met 18 maanden. Door alle verhalen om mij heen dacht ik dat hij super laat was, maar volgens het cb zat hij prima binnen de richtlijnen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 8,5 maand en tijgert/kruipt ook nog niet! Zelfstandig zitten wel maar vanwege erge reflux werd die al veel rechtop gehouden dus of dat invloed heeft gehad weet ik niet! Staan alleen als wij hem vast houden en dan zet die wel zn benen er onder maar ook niet lang! Ik maak me er nog weinig zorgen om, verder is die heel nieuwschierig en speels en komt het wanneer het komt! Ieder kindje is anders!

2 jaar geleden

Ik heb 3 kids. En ze zijn zooooo verschillend. De oudste kon met 9 maanden al zelfstandig lopen en rennen. De middelste liep met 9 maanden achter een wagentje. En de jongste van bijna 9 maanden kan nog niks van dat alles. Haha. Hij kan wel rollen en zitten. Maar dat is ook alles hoor. Zo zie je maar elk kind is zo verschillend in ontwikkeling!

2 jaar geleden

Mijn dochter begon met 7 maanden met zitten, en 8,5 maand met kruipen en staan. Maar ieder kind is anders en doet het op zijn/haar eigen tempo!

2 jaar geleden

Welnee geen zorgen, hier ook nog niet hoor. Zitten gaat super maar kruipen en staan? Wat is dat?

2 jaar geleden

Wat gek dat de gastouder zoiets zegt. Je zou toch verwachten dat zo iemand wel door heeft dat ieder kind anders is en op eigen tempo ontwikkeld 😅 Mijn dochter van 9,5e maand tijgert wat rond, gaat wel op handen en knietjes zitten maar daar is het ook wel mee gezegd. Zitten kan ze al heel lang goed maar dan zet ik haar zelf op de billen neer. Ze wil eigenlijk alleen maar staan maar zelf optrekken tot staan doet ze absoluut nog niet 🤣