23 Reacties

één jaar geleden

Gaat hij naar de kinderopvang?

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Gaat hij naar de kinderopvang?
Ja

één jaar geleden

Hier ook vaak ziek en koorts, komt echt door de opvang. Hij neemt vanalles mee. Ik hou mij maar voor dat het uiteindelijk goed is voor de opbouw van zijn weerstand.

één jaar geleden

Ben je al naar de huisarts geweest en wat heeft hij/zij hierover gezegd?

één jaar geleden

Reactie op Rfb

Ben je al naar de huisarts geweest en wat heeft hij/zij hierover gezegd?
2 weken geleden bij de huisartsenpost geweest vanwege symptomen van koortsstuip (alleen hij had al koorts) Toen AB meegekregen voor 7 dagen. Vrijdagavond weer HAP gebeld en toen vonden het ze niet ernstig genoeg klinken om langs te mogen komen. Mocht pas terugbellen als de koorts 41 of hoger zou zijn. Gisterochtend was er natuurlijk niks aan de hand, maar in de middag had hij weer koorts. 38,5. Hij eet ook slecht en mijn schoonmoeder dacht gelijk aan tandjes. Hopelijk is het dat. We gaan het zien

één jaar geleden

2 weken geleden bij de huisartsenpost geweest vanwege symptomen van koortss ...
Ik denk dat je de klachten serieus moet nemen en goed noteren wanneer en hoe lang je kind koorts heeft gehad. Bij terugkomende koorts kun je hiervoor gewoon langs de huisarts gaan (HAP zijn wat strenger, maar normale huisarts afspraak zouden ze niet te moeilijk moeten doen). Het is wel je kind en soms moet je op je strepen staan zodat je serieus genomen wordt door de huisarts.

één jaar geleden

Is hij al eens bij de kno arts geweest? Om zijn oren en evt neus en keel amandelen te laten checken? Was hier ook altijd en woensdag word ie geopereerd eraan!

één jaar geleden

Een paar maanden geleden had onze zoon ook wekenlang koorts. De huisarts bleef maar zeggen dat hij een bovenluchtweginfectie had, terwijl hij niet verkouden was. Uiteindelijk via een andere huisarts zijn urine laten testen en hij bleek een urineweginfectie te hebben. Na een lange antibioticakuur was hij eindelijk koortsvrij. Ik zou dus voor de zekerheid zijn urine laten testen!

één jaar geleden

Is hij al eens bij de kno arts geweest? Om zijn oren en evt neus en keel am ...
Buisjes of amandelen als ik mag vragen?

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Buisjes of amandelen als ik mag vragen?
Hij heeft beide gehad! Operatie ging heel snel 15min en volgende dag weer helemaal zichzelf

één jaar geleden

Hij heeft beide gehad! Operatie ging heel snel 15min en volgende dag weer h ...
O echt? Heftig…! Wij hebben de 9e afspraak voor buisjes in beide oren. Ik kijk er zelf echt enorm tegen op.. viel het jou mee? Sorry voor de vragen.. als je niets wilt zeggen niet doen hoor! Hoe gaat het nu? Merk je ook verschil met praten, daar denken ze bij ons een verschil in te krijgen (vocht achter trommelvlies en is al zeker 3x gescheurd de laatste 3 maanden 😔).

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

O echt? Heftig…! Wij hebben de 9e afspraak voor buisjes in beide oren. Ik k ...
Ik ben zelf verpleegkundige maar had toch wel wat zenuwen. Het onder narcose gaan vond ik even pittig en keek ik even opzij maar je mag hem wel vasthouden etc en tegen hem praten. Het duurde 10sec. Na 15min kwamen ze me al halen. Hij was van de narcose behoorlijk huilerig en boos. Wat ik eigenlijk het heftigst vond is dat je op een zaaltje zit met 5/6 andere schreeuwende kindjes. Daardoor kalmeerde mn zoontje niet. Na half uurtje mochten we gaan en in de auto was die meteen al stil. Het viel mij dus echt heel erg mee ook qua herstellen enzo. Qua praten is het nu nog redelijk hetzelfde maar kno arts zei dat je dat op iets langer termijn vaak pas kan merken.

één jaar geleden

Ik ben zelf verpleegkundige maar had toch wel wat zenuwen. Het onder narcos ...
Als volwassene moet je drinken, plassen en lopen (maar dat weet jij uiteraard 😃) hoe doen ze dat bij een kleintje? Och germ! Huilerig en boos, maar snap dat wel. Ze zijn nog zo klein ♥️. Gelukkig is het sel echt snel beter gegaan. De kleine mag volgende week dus weer naar de opvang? Heb je vrij gevraagd of hoefde dat bij jullie niet? Dikke knuffel voor jullie! Super knap gedaan 💋

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Als volwassene moet je drinken, plassen en lopen (maar dat weet jij uiteraa ...
Bij amandelen willen ze zien dat zn slik reflex het goed doet. Bij buisjes niet verder. Als ze zien dat je kleine goed wakker is etc mag je vrij snel gaan . Ze controleren verder ook geen vitale functies of iets. Ja ik had hem voor zekerheid 2 dagen van opvang gehouden ook qua bacteriën en virussen enzo. Ik heb 2 vakantie dagen opgenomen en mn man 1. Achteraf hoefde dat niet perce. Hij was volgende dag gewoon helemaal zichzelf. Succes hè!!

één jaar geleden

Bij amandelen willen ze zien dat zn slik reflex het goed doet. Bij buisjes ...
Dankjewel voor het delen van je ervaring!! Echt, dat betekent heel erg veel voor mij! Ik ga het zeker nu wat rustiger tegemoet. We blijven een weekje thuis. Trommelvlies is zeker al 3x gescheurd (toen hebben we hem niet thuis gehouden, ik wist echt niet dat dat slimmer was). Inmiddels heeft hij sinds zaterdagochtend oogontsteking 😣. Maar we weten niet zeker of de eerdere scheuringen goed zijn geheeld. Heeft kennelijk ook wat tijd nodig. Ik ben super benieuwd hoe het de komende weken/maanden jouw kleintje vergaat. Of je er iets van merkt..

één jaar geleden

@TS, sorry voor het gekaapte onderwerp. Hoe gaat het nu? Heb je misschien iets aan alles wat is gezegd? Mijn huisarts zei is een fabeltje dat je koorts krijgt van tandjes die door komen. Koorts hoeft niet altijd slecht te zijn maar(!) ik kan direct begrijpen dat je als mama je echt zorgen maakt! Waarom geven ze eigenlijk antibiotica? Weten ze dan ook wat de koorts veroorzaakt?

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

@TS, sorry voor het gekaapte onderwerp. Hoe gaat het nu? Heb je misschien i ...
Ow geen probleem hoor 😁 Inmiddels heeft hij geen koorts meer gehad, gelukkig. Wat het nu precies geweest is, weten we we niet precies. Hij is heel ziek geweest. In 2weken tijd had hij waterpokken, dubbele oogontsteking, kwamen er 2 tanden door en was hij erg verkouden. We denken dat er nog een restje infecties van dit alles is achtergebleven en hebben hiervoor AB gehad om ervoor te zorgen dat de infectie niet erger zou worden en dat hij lichaam het zelf op kon ruimen. Er komen meer tanden door en hij heeft daar geen koorts bij gehad. Hopelijk blijft het zo.

één jaar geleden

Ow geen probleem hoor 😁 Inmiddels heeft hij geen koorts meer gehad, gelu ...
Jeetje 😳.. dat klinkt echt als heel heftig allemaal. Ook voor jou als mama! Dan staat de zorg en je zorgen om z’n welzijn zo hoog dat alles anders even niet relevant is. Hier ook een dubbele oogontsteking. Ineens. Ik snap daar niets van.. Wij geven zelf pediaperm en lactophar van Nutriphyt, iedere dag. De antibiotica dood ook veel wat niet de bedoeling is.. wij merken echt een verschil als we het niet geven. Zijn weerstand is echt vele malen beter met die supplementen. Mocht je het overwegen, laat even weten. Ik heb nog een kortingscode (20%) van ze.

één jaar geleden

Kind heeft weer koorts. Dit keer 39,3. Gelijk huisarts gebeld en morgen kunnen we langs komen

één jaar geleden

Kind heeft weer koorts. Dit keer 39,3. Gelijk huisarts gebeld en morgen kun ...
Jeetje..enig idee of hij verder ook ergens pijn heeft..? Heel sneu