23 Reacties
4 jaar geleden
Ik geef ook al 8 weken borstvoeding en heb sinds 2 weken dat alleen nog mijn ene borst gaat lekken wanneer de kleine man aan de andere gaat drinken…
4 jaar geleden
10 weken borst voeding en soms vergeet ik het en word ik wakker met heel me hemd nat🤣
4 jaar geleden
Ik weet dat er ook lekschalen zijn maar ik heb ze nog nooit gebruikt. Dus ik heb geen idee of het werkt. Bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl/p/2-lekschalen-borstschalen-schelpen-voor-collectie-moedermelk-t-v-v-zoogcompressen-2-stuks/9300000021857876/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158642222-S-1231446926584-9300000021857876&gclid=CjwKCAiAp8iMBhAqEiwAJb94z0OUz54Pj1ohCRX_jZPCz4_sOWm5kDF5lSSnrHM0DLXLdfYkeDZHehoChzoQAvD_BwE
4 jaar geleden
Ik ben er ook niet zo van. In plaats van een echte bh draag ik een borstvoedingstop met 'bh', een soort van elastisch topje, daar kunnen de pads in.
Ook heb ik elastische voedingsbh's zonder beugel, die zitten erg prettig.
Die lekschalen zullen ook in een bh moeten. Wel heb je ook siliconen compressen, die blijven zelf op je huid plakken en sluiten het af waardoor je geen melk kan lekken. Die kun je goed schoonmaken, kunnen bijvoorbeeld ook in de magnetron gesteriliseerd, en daarna plakken ze weer op de huid. Als.je dat prettig vindt zou je helemaal geen bh of top nodig hebben.
4 jaar geleden
Reactie op db2294
Ik weet dat er ook lekschalen zijn maar ik heb ze nog nooit gebruikt. Dus i ...
Ik heb zo lekschalen maat er wordt geadviseerd om deze slechts 40 minuten te dragen. Je melkanalen kunnen verstoppen omdat de randen knellen. Degene die in heb toch dus ik gebruik ze eigenlijk niet. Heb ze in het begin gebruikt tijdens het voeden omdat de melk dan echt uit de andere borst liep
4 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Niet echt een opbeurend bericht 😅. De hele dag door of enkel ‘s nachts?
Hahaha. Het werd wel minder hoor naarmate er wat meer regelmaat in kwam. Ik doe nu alleen een compres op de borst die niet hoeft die voeding. Met het toeschietreflex wil er nu wel eens een druppel komen. Weet niet of je 1 of 2 borsten doet per voeding. Met 2 is het wel logisch dat er een reactie komt. Ik doe altijd 1 en moet zeggen dat ik het nu alleen snachts wel eens hebt dat mn shirt nat is. Maar dan zit er wel vaka 9 uur tussen.
4 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Die siliconen ken ik nog niet misschien eens zoeken, bedankt. Ik heb er ook ...
4 jaar geleden
Ik draag altijd een hemdje en doe daar dan wel eens een spuugdoekje in als ik lek. Maar heb daar heel weinig last van.
4 jaar geleden
Ik heb ook altijd de hele borstvoedingsperiode zoogcompressen nodig. Ik gebruik sinds ons tweede kind wasbare compressen. Die van Alvababy zijn echt super fijn voor grote lekkage en die blijven ook goed zitten in alleen een stretch-hemdje. Verder gebruik ik hele fijne beugelvrije bh's van Cake Maternity.
4 jaar geleden
Ik geef nu bijna drie maanden borstvoeding en ik lek nog flink. Had in het begin een haakaa kolf die ik op de andere borst zette maar had niet gerealiseerd dat het vacuüm overproductie veroorzaakte, oeps... Ik draag wasbare zoogcompressen van imsevimse, die zijn heel fijn. En de voedingsbh van carriwell. En nu ook maar wat voedingstops van H&M besteld, zit ook heel fijn, had ik eerder moeten doen.
4 jaar geleden
Ik geef nu negen weken borstvoeding en lek ook nog flink. “S nachts slaapt mijn dochter nu steeds vaker wat langer achter elkaar, heel fijn, maar wel tot gevolg dat ik regelmatig in de nacht een nieuw shirtje aan moet doen (zoogcompres en hemdje zijn dan ook helemaal doorweekt...). Maar eens kijken voor wasbare zoogcompressen, wellicht nemen die meer vocht op... Ik geef beide borsten per keer en wanneer ik de ene geeft lekt de andere ook vaak.