12 Reacties

één jaar geleden

Huidje goed vet houden met Lanette creme helpt hier heel goed!

één jaar geleden

V vlaن هوk njl

één jaar geleden

Koemelk vermijden

één jaar geleden

Onze dochter heeft ook al heel lang eczeem. Bij ons heeft geholpen: 2x per dag smeren met koelzalf zonder rozenolie (op recept van huisarts). Maar ook de crème van Tiny Todd is heel fijn, wel echt een dure crème, maar werkt goed. Toen ze er helemaal onder zat hebben we eerst een week met hormooncreme gesmeerd, maar daarna dus alleen bijhouden met koelzalf en Tiny Todd voor in het gezichtje.

één jaar geleden

Reactie op Mirrii

V vlaن هوk njl
Sorry, mn dochtertje had mn telefoon 🤭

één jaar geleden

Koelzalf werkte bij mijn zoon perfect :)

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt eczeem van lactose (melk etc). Hij heeft het ook niet vanaf zijn geboorte, pas na een halfjaar. Uitleg van de arts; “Zijn lichaam kan lactose wel verdragen, maar niet goed. Door structureel ‘te veel’ binnen te krijgen, kan zijn lichaam het nu niet goed verwerken en krijgt hij eczeem.” Ik ben toen met lactose gestopt en binnen een paar dagen werd het al minder.

één jaar geleden

Reactie op MK123

Mijn zoontje krijgt eczeem van lactose (melk etc). Hij heeft het ook niet v ...
Nou ik denk ook dat het daarin zit, op de opvang krijgt hij al een tijdje melk maar nu van mij ook in de ochtend, het enige wat veranderd is de afgelopen week. Blij met je antwoord dus. Geef je helemaal niets meer of? Wel nog kunstvoeding?

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

Nou ik denk ook dat het daarin zit, op de opvang krijgt hij al een tijdje m ...
Sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik geef lactosevrije melk (die drink ik zelf ook, want ik heb ook lactose-intolerantie). En af en toe doe ik nog wat schepjes Nutrilon Lactosevrij erdoor. Dit ging een paar maanden heel goed. Toevallig zag ik gisteren dat zijn eczeem weer terug aan het komen is. Maar waar dat aan ligt weet ik ook nog niet.. ☹️

één jaar geleden

Reactie op MK123

Sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik geef lactosevrije melk (die drink ik ...
geeft niet, inmiddels hormoonzalf gehad en het is bijna weg. Zodra het weg is starten we de koemelk weer op om te kijken of het daar van is

één jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Bij ons is de eczeem helaas weet helemaal terug… 😔

één jaar geleden

Reactie op MK123

Hoe gaat het nu bij jullie? Bij ons is de eczeem helaas weet helemaal ter ...
Hier nog steeds af en aan enorm schraal! Rug is nog steeds onrustig ook. Twijfel of het voeding te maken heeft hier