12 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter at eerst ook alleen maar gepureerde putjes. Zelfde gedoe met die 8 mnd potjes. Ik ben haar gwn stukjes aardappel, groentes, rijst etc ernaast erbij gaan geven zodat ze die kon gaan ontdekken op haar eigen tempo en als allerlaatst pas vlees. Dit heeft een maandje of 2 geduurd (rond 10mnd mee begonnen) en ze eet nu volledig met de pot mee en vist zelfs eerst de groentes er tussenuit op om te eten 🤣 en ze moest ook helemaal niks van vers eten hebben. Echt geduld en zelf laten ontdekken zonder te dwingen heeft hier dus heel goed geholpen. Ze kreeg dus gwn haar potje ernaast en hoe beter ze vers ging eten hoe minder ik van haar potje gaf. Hopelijk heb je er wat aan!

één jaar geleden

Jouw kind krijgt tenminste groente binnen 😂 hier eet hij wel stukken maar weigert groente. Trek je niks aan van die opmerking!

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Jouw kind krijgt tenminste groente binnen 😂 hier eet hij wel stukken maar ...
hier bestaat het avondeten uit krentebol, worst en melk dus tsja, in t ergste geval gaat hij ontzettend veel van soep houden 😉 het verandert ook weer met de dag straks in peuterfase. Ik zou het gewoon én én aanbieden, dat hij t zelf kan pakken, bekijken etc en geen druk op leggen verder.. op solid starts instagram heb je veel over 'picky eaters' misschien kun je daar wat tips vandaan halen!

één jaar geleden

Elk kindje heeft zijn eigen tempo. Hoe gefrustreerder jij raakt hoe moeilijker het gaat worden. Probeer de rust te vinden en probeer inderdaad stukjes aan te bieden gecombineerd met dat waarvan je weet dat hij eet. Je kan ook ander moment kiezen voor oefenen hiermee. Mijn zoontje eet regelmatig smiddags warm, dan heeft hij meer energie en concentratie. Daarna eet hij om 17u iets makkelijks en vertrouwds, wel graag warm. Bv potje ofzo. Dan kan hij daarna, als wij eten, oefenen zonder de druk van moeten eten en honger hebben.

één jaar geleden

Ik herken het wel, hier ook soms een lastige avond eter. Ik maak pannenkoekjes van alles, zodat hij het zelf kan pakken en eten. Alles is een fase ooit gaan ze vast goed eten 🥴🫣

één jaar geleden

Onze zoon is 18 maanden en lust alleen maar potjes. Alles wat ik zelf maar trek hij zijn neus voor op. Hij heeft geen moeite met stukjes want eet ook gewoon de 15 md potjes. Hij is sowieso niet echt geïnteresseerd in dingen proberen. Eet bijvoorbeeld ook geen patatjes, chippies en taart.

één jaar geleden

Hier wilde hij ook alleen maar potjes tot 3 weken geleden en ineens wilt hij helemaal niks meer weten van potjes en wil hij zelf eten en eet hij dus echt alles wat wij ook eten. Hier ging het dus helemaal vanzelf

één jaar geleden

Ben eet sommige dingen gewoon met ons mee, maar groente vaak nog de zakjes van Ellas kitchen die 4+ maanden met groente en fruit combi. Ik denk dan ach als hij zijn vitamines maar binnen krijgt. Hij is nu 16.5 maanden. Toen hij 4 a 5 maanden was vond hij paprika uit het vuistje heerlijk gewoon een reepje aanbieden. Nu kijkt hij me aan alsof ik gek geworden ben en moet het een papje zijn. Wat ik al zei zolang die vitamines er maar in gaan en ze andere dingen wel gewoon eten, niet druk om maken. Zat landen waar ze tot 2 alleen maar pap krijgen. En die kindjes worden ook groot.

één jaar geleden

Het eten gaat al iets beter. Hij eet sperziebonen, pasta met spinazie (fusilli, orzo en penne), aardappelkroketjes, gebakken aardappels en is dol op schnitzel en kipburger 🤣 Van gewone aardappels moet hij nog niks weten. Hebben jullie nog leuke receptjes? Of wat maken jullie voor je kleintje? Ben een beetje inspiratieloos met onze kieskeurige eter 😆

één jaar geleden

Reactie op LaraW

Het eten gaat al iets beter. Hij eet sperziebonen, pasta met spinazie (fusi ...
Zie @yummielittlebelly op Instagram! Heeft echt hele leuke recepten, bijvoorbeeld pannenkoekjes waar groente in verstopt zit. Is een groot succes hier!

één jaar geleden

Reactie op Jilster25

Zie @yummielittlebelly op Instagram! Heeft echt hele leuke recepten, bijvoo ...
Woooow, inderdaad super leuke/handige receptjes!! Thanks voor de tip! 🤩

één jaar geleden

Reactie op LaraW

Het eten gaat al iets beter. Hij eet sperziebonen, pasta met spinazie (fusi ...
Bananenpannekoekjes zijn hier favoriet en heel makkelijk te maken. Er staan verder leuke recepten op @kleinebuikjesvullen en @kokenvoorkleintjes