27 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar! Lees mee met tips..

één jaar geleden

Ik weet niet of je het wil horen maar ik zou het persoonlijk gewoon niet meer geven. Troosten als hij huilt maar geen melk geven. Misschien flesje water in zn bed voor de dorst maar geen melk meer ivm zn tanden. Succes!

één jaar geleden

Niet meer geven. Het is een gewoonte geworden. Het zal even een paar nachten niet leuk worden als je het biertje geeft, maar leg het hem uit. Weet zeker na een paar nachten is het over. Succes

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Niet meer geven. Het is een gewoonte geworden. Het zal even een paar nachte ...
Hahaha leuke typo ‘biertje’

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Hahaha leuke typo ‘biertje’
Hahahahah oops! Geen idee hoe ik daar op kwam 🤣🫣! #melk

één jaar geleden

Idd niet meer geven, benoemen dat je even komt knuffelen en hij zo weer mag gaan slapen. Ook echt benoemen dat het flesje klaar is of ' je mag wat water drinken maar het flesje melk doen we niet meer '. Duidelijkheid en geborgenheid zijn hierin het belangrijkste 👍🏻💪🏻

één jaar geleden

Slaapt hij alleen of bij jullie? Ik heb echt een dorstig kind en eigenlijk pas sinds kort gaat er geen fles meer op mijn nachtkastje (die kon ik m dan onmiddellijk aangeven als hij er om vroeg) meer... Dus is (Hallelujah) vanzelf opgehouden .. idd water geven ipv melk (en steeds minder)

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Slaapt hij alleen of bij jullie? Ik heb echt een dorstig kind en eigenlijk ...
Hij slaapt naast mij in bed 😀

één jaar geleden

Reactie op umral

Hij slaapt naast mij in bed 😀
Ja hier zelfde, dan ben je toch wat sneller in je reactie waarschijnlijk 🤷‍♀️ Veel kindjes in een eigen kamer moeten eventjes wachten tot hun ouders daar zijn, dus dan bouwt t wat sneller af. Maar misschien is dit een kromme gedachte hoor.. Je kunt misschien gewoon iets minder snel t aangeven of wegdraaien als je borstvoeding geeft

één jaar geleden

Hier bij onze zoon ook lang gegeven, op een gegeven moment was hij er klaar mee en sliep hij door! Mooiste is natuurlijk water geven ofzo. Zal vooral doen waar jij je goed bij voelt!

één jaar geleden

Wij hadden dit ook en zijn met 15 maanden ermee gestopt. Inderdaad gewoon niet meer gegeven en wel getroost in de nacht omdat onze dochter het niet leuk vond natuurlijk. Ze slaapt in haar eigen kamer maar eerste nacht heb ik haar bij me in bed genomen toen ze s nachts van streek was omdat ze de fles niet kreeg. Na ongeveer 4 dagen was het over, werd ze er niet meer wakker voor, en sindsdien nooit meer gegeven. Ben echt blij dat we dit gedaan hebben maar ik vond het wel zwaar. We hadden ons goed voorbereid door een aantal dagen vrij te nemen zodat het niet uitmaakte als we allemaal slecht sliepen en we geen druk voelde om alsnog de fles te geven. Dat hielp om het vol te houden.

één jaar geleden

Hoi Umral, hoe is het nu? Ik heb hetzelfde probleem hier! Ben benieuwd of je nog iets hebt gedaan en de resultaat.

één jaar geleden

Onze dochter vraagt ook altijd om drinken snachts en we zijn gewoon gestopt met melk snachts en over gegaan op water uit fles. Vind ze prima op een enkele keer na.

één jaar geleden

Misschien overdag wat meer proberen te laten drinken trouwens? Zodat je kindje snachts minder erom vraagt.

één jaar geleden

Reactie op tatamenz

Hoi Umral, hoe is het nu? Ik heb hetzelfde probleem hier! Ben benieuwd of ...
Hallo, Nou nog steeds zelfde verhaal hoor. Probeer water te geven maar dat wilt hij absoluut niet. Dus heb me erbij neergelegd

één jaar geleden

Reactie op umral

Hallo, Nou nog steeds zelfde verhaal hoor. Probeer water te geven maar dat ...
Oké.. ik heb het wel gedaan.. vannacht bijna 40 min lang gehuild! Het was heftig maar heb ik toch gedaan.. ben 5 keer naar hem toe gelopen en op gegeven moment heb ik uitgelegd dat ik niet meer terug zou komen en dat tijd om te slapen was. Heb wel veel water gegeven.. het was heel moeilijk en ik vond het niet leuk, voelde mij heel slecht maar ergens dacht ik dat het de best beslissing was.. het is nooit leuk grenzen aan te geven maar het hoort zeker erbij! Maar het was pittig

één jaar geleden

Die van ons is inmiddels 2 en drinkt ook nog 1 of 2 keer melk. Ik laat het maar even zo.

één jaar geleden

Klinkt als gewenning. Om dat af te leren zou ik even doorzetten als je dat wil. Ook voor het gebit niet zo fijn om ‘s nachts melk te drinken. Wij hebben wel een rietjesbeker water in haar bed liggen en die drinkt ze bijna elke nacht leeg. Dorstig blijkbaar :)

één jaar geleden

Ik kom hier zeggen dat het echt de moeite waard is. Nu 1,5 week zonder flesje, al 3 nachten doorgeslapen! Vannacht 12 uur geslapen, niet te geloven!! Het is wel doorzetten maar het is ook mogelijk!!! Ik heb gebeld met de CB en ze hebben mij een folder gestuurd met de approaches wat je kunt gebruiken. Het werkt echt!! Als je nog twijfelt zou ik zeggen proberen! Want deze gewenning gaat alleen maar door. Op een gegeven moment wil jij als ouder ook je rust !!

één jaar geleden

Hier zijn we snachts ook van de melk af. Wel borstvoeding. Maar ze slaapt helaas nog steeds niet door 🥲 ze wilt wel vaak een slokje water.