11 Reacties

één jaar geleden

Haha herken dit echt ik weet wel dat dit een fase is geweest ik deed mijn dochter toch wat vaker in de buggy. Nu gaat het opzich wel redelijk goed. Soms even oefenen op plekken en dan zelf door lopen. Of zeggen dat ik iets zoek bijv. Waar is de speeltuin en de glijbaan. Ik heb dus advies gevraagd aan het consultatiebureau met een 1,5 jaar bezoek. Het antwoordt was dat ik maar plekken moest vermijden daar waar ze weg loopt... 😂 Dat werkt dus echt niet. Ze gaf wel aan dat kinderen vanaf 3 jaar pas echt snappen dat ze mee moeten lopen. Dus ik heb het iets geaccepteerd en ik probeer nu wel water te lopen met haar. In een winkel zit ze nog steeds in de buggy anders trekt ze alles van de kant af.

één jaar geleden

Heel herkenbaar!! Ik heb geen tips helaas, maar mijn zoontje doet precies hetzelfde😅

één jaar geleden

Herkenbaar, haha!

één jaar geleden

Ik denk dat we hier doorheen moeten. Wel extra pittig als je kind driftig wordt. Ik ben in de wagen al begonnen met bij elk stoepje "stop" zeggen en (een beetje abrupt) te stoppen zodat het in z'n systeem komt. En nog gaat hij alle kanten op en alle voortuinen in 😅😅 het is een fase....

één jaar geleden

Oja heel herkenbaar! Gelukkig is hij met 21 maanden nog niet heel groot en zwaar voor zn leeftijd. Maar toch.. ook zwanger, 35 weken. We hebben hier zo een Puky loopfiets op de vrijmarkt gekocht, met Koningsdag. Werkt prima! Hij blijft er heel lang op zitten en vindt het prachtig. Omdat er een plankje op de trappers zit hoeft ie (nog) niet zelf te trappen.

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Die van mij zit daadwerkelijk NOOIT stil. Mega ongeduldig ook 😂. Ik heb hem opeens wel kunnen leren te stoppen bij de weg. Zodra je ergens kan oversteken, hem tegenhouden, zeggen “even wachten. Komt er een auto? Nee? Ga maar” en dan los laten. Na dit 20x herhalen begreep hij het en vond hij het een leuk spelletje en wilde hij het alleen maar oefenen. Nu, als ik roep “wacht even” dan stopt hij zelf met rennen en roept hij “autooo?!”. Wellicht werkt het bij jou ook!

één jaar geleden

Trouwens geen fase hier. Alles gaat al een half jaar rennend. Niks normaal loop tempo. Echt daadwerkelijk alles rennend 😅

één jaar geleden

Onze dochter vindt de wandelwagen ook maar niks. Wij hebben een tuigje, zo kan dochterlief rondrennen, maar kan ze toch niet te ver weg. Verder is de loopfiets een uitkomst. En we oefenen ook met uitkijken zoals hierboven. Als ik minder tijd heb gaan we op de fiets of pak ik de ringsling.

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Trouwens geen fase hier. Alles gaat al een half jaar rennend. Niks normaal ...
Dit dus!!! 🤣 Ik kan die van mij amper bijhouden

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik denk dat we hier doorheen moeten. Wel extra pittig als je kind driftig w ...
Hahaha, ja hier ook al in aardig wat voortuinen geweest 😆

één jaar geleden

Dit deed mijn dochter ook heel erg. Nu leg ik haar uit waar we heen gaan (bijvoorbeeld speeltuin of terug naar huis waar ze dan met mooi weer in de tuin mag spelen) dit heeft hier echt geholpen. Ze loopt overigens wel gewoon op de stoel. Handje vasthouden vind ze ook mega vervelend, maar nu inmiddels na het 100x herhalen snapt ze dat als we een bruggetje overlopen of gaan oversteken ze mijn hand vast moet houden en doet dit nu ook zonder te mopperen. Aanhouder wint denk ik 🤪