8 Reacties

2 jaar geleden

Lastig zeg! Onze dochter slaapt ook licht en wij gebruiken wél constant white noise. We hebben dit op de tablet aanstaan, met ieder slaapje en dus ook gehele nacht. Ik zet hem wel in de nacht erg zacht, dus zodra de 'omgevings'geluiden zo beperkt mogelijk zijn gaat het geluid ook zover mogelijk omlaag. Hoe we het gaat afbouwen zien we t.z.t wel weer... Daarnaast doe ik nu altijd de deur dicht op de kamer, die ik dan wel op een kiertje zet zodra mijn partner en ik in bed liggen.

2 jaar geleden

Hier precies zo! Een erge refluxbaby en blij dat ze inmiddels zelfstandig slaapt. Maar wij lopen als muizen door huis. Boven na 19 uur niet de wc doorspoelen, douchen of tanden poetsen. Erg vervelend.. ze moey vanaf sept naar opvang, hou mn hart nu al vast hoe ze daar met al die prikkels gaat slapen.. wij doen ook de hele nacht white noise op de ipad en bij elk slaapje. Het hoort bij het ritueel en slaapcoaches adviseren het ook dus ik ben niet bang voor gewenning. De ipad gaat hier overal mee naar toe haha.

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook heel licht, in ieder geval in de avond. Wij overwogen white noise en ik was ook huiverig dat ze daar afhankelijk van zou worden en het slapen alleen maar moeilijker zou worden. Maar toen ik me erin verdiepte bleek dat white noise juist heel makkelijk af te bouwen is door het steeds wat zachter te zetten. Dus ik zou de ruis lekker aan laten staan. Nu je eigen behoeftes en slaap pakken. En het later weer oplossen.

2 jaar geleden

Hier net zo de eerste maanden ivm reflux en extreme maagzuur. Wij hebben een google nest speakertje op zijn kamer staan en speelde dan "fohn geluid" op repeat via spotify af. (ik föhn mijn haar elke dag, dus ook tijdens de zwangerschap en we merkte dat hij daar altijd van in slaap viel of rustig werd). Maar is qua geluid hetzelfde idee. We zijn sinds dat hij 7,5 maand was overgaan naar nog maar 2 flessen gedurende de dag (nutrilon A.R. en dan nog aangedikt met 2 flinke theelepels fijne granen). Verder at hij al super goed boterhammen en met de pot mee. En dat stopte de reflux bijna helemaal. We konden ook met de medicatie stoppen en zijn ook gewoon gestopt met het afspelen van geluid. Hij slaap nog steeds de hele nacht door. White noise, of in ons geval fohn geluid, helpt om de hersenen te kalmeren, waardoor ze dieper en rustiger kunnen slapen. Dus als het voor nu helpt, gewoon zeker doen. Wanneer het dan uiteindelijk beter gaat, bouw je het af.

2 jaar geleden

Wat lastig voor jezelf. Je zult ook aan jezelf moeten denken. Wat gebeurt er als hij wakker word? Kan je niet opnieuw een speen er in doen en white noise? Ik bedoel even douchen en tandenpoetsen moet toch kunnen. Ik probeer altijd wel zachtjes te doen. Maar goed er word geleefd. Gaat hij verder niet naar een opvang? Ik neem aan dat daar ook wel geluid word gemaakt

2 jaar geleden

Hier precies zo! Een erge refluxbaby en blij dat ze inmiddels zelfstandig s ...
Ja echt hè.. mn zoontje gaat al sinds november naar opvang daar gat het op en af. Soms slaapt ie daar ook 2 uur lang.. zn middag dutje lijkt mij minder last te hebben waarschijnlijk door de harde ruis dan

2 jaar geleden

Reactie op Tassie83

Hier net zo de eerste maanden ivm reflux en extreme maagzuur. Wij hebben ee ...
Goeie inderdaad Dankje

2 jaar geleden

Reactie op Tassie83

Hier net zo de eerste maanden ivm reflux en extreme maagzuur. Wij hebben ee ...
Haha zo grappig. Ik sta geregeld met mijn föhn op de overloop voor haar kamertje de lucht te föhnen!! En jawel bijna altijd valt ze daardoor weer in slaap!