Goedemorgen allemaal!
Het begint thuis al.. Ons zoontje wordt intens verdrietig en boos als ik met zijn jas en schoenen aan kom. Stribbelt enorm tegen als deze aan moeten en dan moet hij nog de auto in. Een groot drama 馃ゲ Op andere momenten, wanneer hij niet naar het kdv gaat, is jas/schoenen aantrekken en vervolgens de auto in geen probleem.
Hij is sinds halverwege september over gegaan van de baby naar de peutergroep. Op de babygroep was er niks aan de hand, en de eerste paar keren op de peutergroep ook niet, hij stond zelfs te popelen en afscheid nemen was geen enkel probleem.
Ik bereid hem er een dag van tevoren al voor op voor dat hij de volgende dag bij de kindjes gaat spelen, en welke kindjes er zullen zijn. En de dag dat hij er heen gaat, zeg ik het nog een keer.
Mijn man brengt hem altijd (ik ben hoog zwanger). Eenmaal daar is het even 2 minuten kei hard huilen en dan is het weer goed. Zijn leidsters zeggen dat hij het enorm naar zijn zin heeft. Dat geloof ik ook wel, want hij is altijd ontzettend vrolijk als we hem ophalen.
Hoe kan ik het thuis wat dragelijker maken voor hem (en mij 馃構)? Ik zet echt wel door. Hij gaat op maandag en woensdag naar het kdv. Zie er gewoon al tegen op als het tijd is om hem weg te brengen, wetende dat hij zo boos en verdrietig wordt.
Zou het een fase zijn? 馃ゲ