9 Reacties

2 jaar geleden

Wij geven alles zoutloos (bijv aardappel etc) maar geven wel soms een stuk van een gehaktbal, die dan gekruid is

2 jaar geleden

Ik kook alles zonder zout en voeg dat dan pas op het bord toe. Bewerkt vlees kan prima, alles wat jij eet mag je kind ook :)

2 jaar geleden

Ze eet met de pot mee als in dat ze (een deel van) dezelfde ingrediënten krijgt. Soms precies hetzelfde gerecht, soms aangepast. Bijvoorbeeld als ik soep maak, maak ik het voor haar zonder bouillonblokje. Of als we een curry eten, laat ik bij haar de heftige currykruiden weg. We laten haar zoveel mogelijk met haar handen eten.

2 jaar geleden

Wij koken gewoon zoutloos. Nu moet ik wegens hoge bloeddruk ook zoutloos eten. Mijn man gooit er daarna voor zichzelf nog wat zout op.

2 jaar geleden

Ik kook ook nog veel appart. Ik maak ook vaak wat mini gehakt balletjes zonder zout. Verder wel alles er in bijv. Ui italiaanse kruiden knoflook. En dan vries ik er een paar in. Dan is het soms alleen nog groente en een paar aardappels maar dat ook zonder zout. We doen ook wel eens aardappel schijfjes en dan later voor ons zelf er zout overheen.

2 jaar geleden

Hier eet ze met de pot mee. We voegen zelf geen zout toe! Maar zout is gewoon niet te vermijden. Geen probleem, wij zijn zo ook groot geworden .. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hier eet ze met de pot mee. We voegen zelf geen zout toe! Maar zout is gewo ...
Nee dit is ook waar. Soms lukt het ook echt niet helemaal zonder. Ze worden er heus niet anders van. En ineens wel beginnen met zout lijkt me ook niet goed. Af en toe iets is heus niet erg.Jezelf ook niet te moeilijk maken denk ik dan😅

2 jaar geleden

ik vind dat wel lastig hoor alles wat je pre made koopt is met zout.. brood, crackers etc bij de ekoplaza wel zouteloze rijstewafels gevonden (tip) ik maak groenteprutjes zelf en kook zoutloos of in twee pannen en wel juist met kruiden! en dan later op smaak maken

2 jaar geleden

Bedankt voor alle tips! Heb er zeker wat aan😄