59 Reacties
5 jaar geleden
Hier ook een aanstaande moeder die chronisch ziek is. . Ik heb chronische rugklachten en lupus... moet eerlijk zeggen dat ik dit topic niet durfde te maken omdat ik bang ben dat mensen een oordeel gaan hebben.
Zelf ervaar ik de zwangerschap heel positief en lijkt het erop dat mijn lichamelijke klachten niet verergeren.
Wel heb ik extra controles bij de gynaecoloog maar dat betekent ook meer echo's 😁
5 jaar geleden
Reactie op Cilla87
Hier ook een aanstaande moeder die chronisch ziek is. . Ik heb chronische r ...
Dat snap ik al te best. Ik heb zelf heel lang getwijfeld met onze kinderwens omdat ik vooral last heb van hypermobiliteit, sub-luxaties en een verkeerd werkend zenuwstelsel. het is 50% over draagbaar. Maar met de juiste medische hulp, die ik inmiddels wel heb gevonden, zal het wel goed komen.
5 jaar geleden
Reactie op Cilla87
Ja het maakt het niet makkelijker op... maar wel fijn die extra begeleiding ...
Inderdaad, ik heb volgende week de 2e echo en tot nu toe steeds om de 4 weken maar mocht het nodig zijn dan kan ik ook direct bij de gynaecoloog terecht. Ben je nog onder behandeling voor jouw lupus? En zijn er dingen waar je rekening mee moet houden?
5 jaar geleden
Hier Fibromyalgie, hypermobiliteit, PDS, HSP. Door de zwangerschap bekkeninstabiliteit er bij gekregen. Ervaar niet veel extra klachten verder, alleen merk ik dat m'n darmen erg overstuur zijn, mede omdat ik m'n strikte dieet wat los gelaten heb. Verder voel ik me heel goed, komt denk ik door die roze wolk 😊
5 jaar geleden
Hier Fibromyalgie, hypermobiliteit, PDS, HSP. Door de zwangerschap bekkenin ...
Pff ja hier ook last van de darmen 🤣 tot nu toe iets meer pijn bij mijn bekken en erge bandenpijn. Maar met een warmte dekentje en regelmatige fysio is het nog te doen. Mocht het erger worden dan moet ik naar de bekkenfysio.
5 jaar geleden
Reactie op Liess92
Heb het even moeten opzoeken maar lijkt me echt vervelend. Heb je vaak peri ...
Veel last van gehad helaas komt in periodes. Heb in 2019 hierdoor ook een herseninfarct gehad gelukkig goed afgelopen na revalideren. Tijdens de zwangerschap schijn je er minder last van te hebben. Wel medicijnen doorgebruiken en onder strenge controle. Vooral na de bevalling ligt het weer op de loer zei de arts dan extra goed opletten.
5 jaar geleden
Ik heb maar lichte klachten.. MCTD (een auto-immuun bindweefsel aandoening) waar ik weinig last van heb, geen milt meer en fenomeen van Raynaudt. Maar dat is niet wat je bedoelde denk ik, want ik ga door het leven als een 'gezond' mens. Alleen wel kans dat ook deze zwangerschap medisch wordt voor de zekerheid, helaas. Even voor de duidelijkheid, ik ben enorm dankbaar dat ik zo weinig klachten heb.. 😉
5 jaar geleden
Dames, wat ontzettend mooi dat dit topic er is en dat jullie je zo kwetsbaar durven op te stellen om hier zo veel openheid over te geven. Ontzettend veel respect ❣
5 jaar geleden
Ik heb maar lichte klachten.. MCTD (een auto-immuun bindweefsel aandoening) ...
Dat is toch niet erg, chronisch ziek is chronisch ziek. En er is niets mis met een medische indicatie 😉 Raynaud's fenomeen alleen bij je handen en voeten of ook tepels?
Ik had vermoeden van Raynaud's maar bleek dus dysautonomie te zijn.
5 jaar geleden
Yess helaas wel al ruim 6 jaar ziekte van crohn, nu ziekte onder controle is (rustiger is) in blije verwachting van ons eerste wondertje, morgenvroeg de 10 weken echo🥰. Hopelijk is alles in orde zo zenuwachtig. Alles is nieuw spannend en toch maak ik me zorgen dat het niet goed is op ene ander manier.
5 jaar geleden
Ik weet niet of het helemaal hetzelfde is, maar ik heb pds. Ik merk dat de klachten veel erger zijn nu.
Iedereen veel sterkte als je een chronische ziekte hebt.
5 jaar geleden
Reactie op Liess92
Wat fijn dat het onder controle is. Hoe laat heb je morgen de echo en is he ...
Heb morgen om 10.10u mijn eerste echo. Heel spannend allemaal toch ondanks zenuwen en onzekerheid heel veel zin in