24 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb een insuline pomp en kan echt niet zonder de snelwerkende insuline. Vanuit mijn arts begrijp ik dat dat ook helemaal geen probleem is. Ik vind het alleen zo lastig om echt tussen die 4 en 8 te blijven. Ik draag ook een sensor, dus zie elke piek aankomen en dat maakt je een beetje onzeker, maar met koolhydraat arm zul je daar niet echt last van hebben denk ik of hoe ervaar je dit?

4 jaar geleden
Reactie op Ssan
Ik heb een insuline pomp en kan echt niet zonder de snelwerkende insuline. ...
Kloot, doordat ik koolhydraat arm eet ben ik redelijk stabiel. 85% tussen de 4 en de 7 afgelopen maand.
Koolydraat arm eten is voor mij een makkelijkere manier om ermee om te gaan. Echter moet je wel vaak nee zeggen en het kunnen volhouden. Dat lukt mij aardig!

4 jaar geleden
Reactie op Ssan
Ik heb de omnipod. Het gaat redelijk goed, alleen na de lunch en avondeten ...
Dat is toch goed! Door jou sensor zie je alles wat er gebeurt en elke stijging zie je... Maar zonder pomp zie je die stijgingen vaak niet omdat je pas een uur na t eten of zelfs nog langer pas gaat meten!

4 jaar geleden
Ik heb ook suiker, en draag een pomp. Dit zal mijn 3e kindje zijn. Andere twee kindjes zijn gezond en wel ter wereld gekomen! Ik houd wel meer rekening met mijn voeding, ik eet meer koolhydraten arm of vrij. Erg makkelijk nu met al die leuke recepten :) . Verder vind ik het nu al makkelijker dan 10 jaar geleden haha ..Nu heb ik al een tijdje een freestyle libre. Ideaal. Voorheen was het gewoon min 12x per dag je bg prikken. Nu kan ik goed alles monitoren met de app.

4 jaar geleden
Reactie op Ssan
Dankjewel voor jullie reacties! Helaas mag ik ook geen gluten, dus soms een ...
Kijk eens op YouTube naar life of fel. Zij heeft ook suiker en mag geen gluten

4 jaar geleden
Reactie op JoskeVen
Wauw, wat mag je dan wel?? Lijkt me echt bubbel zo lastig voor je zeg
Gelukkig is er tegenwoordig veel te vinden, maar door glutenvrij brood en crackers doe ik zoetigheid erop, want anders is het niet lekker. Nu toch maar eens op zoek naar iets anders. Ff 9 maanden volhouden🙈

4 jaar geleden
Ik heb ook diabetes type 1, ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Mijn bloedonderzoek is gisteren terug gekomen, mijn hba1c was 7.9. Te hoog dus.. volgende week pas echo.. als alles maar goed gaat, vind het allemaal erg spannend. Mijn zwangerschap was ongepland, let nu veel beter op mijn suikers.

4 jaar geleden
Zelf geen diabetes maar mijn heeft zware hypo unawareness. Freestyle libre 2 werkte bij hem niet. Nu heeft hij de dexcom 6.
Ideale sensor die automatisch constante real-time updates geeft van de suikerwaarde naar zijn telefoon. Hij hoeft dus ook niet meer de scannen.
Is wel erg duur en wordt niet vergoed, maar misschien een optie voor iemand die echt veel schommelt en lastig vind om te reguleren.