16 Reacties

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! (Ook al voel je dat nu niet zo sterk). Het is je gegund, dat is geweldig. Je bent een liefdevolle moeder, dit gaat helemaal goedkomen. Ons zoontje is ook 1,5jaar ouder dan onze dochter, en zo ontzettend gek op haar. Hij is enthousiaster als ie haar ziet dan wanneer ik de kamer in kom. Je zoontje gaat straks ook aandacht krijgen van z'n zusje of broertje, lachen, gieren, brullen. Die interactie is ook erg waardevol vind ik, en kun je als ouders niet bieden. Voel je verder niet schuldig. Het is ontzettend pittig, een feit als je t mij vraagt. Maar die pittige tijd is ook van korte duur, en kleine kids zo zoet. Er komt ook een heerlijke tijd aan. En sowieso heb je nog een maand of 8 om aan het idee te wennen. Veel geluk gewenst!

2 jaar geleden

Reactie op Mama_van_vier

Gefeliciteerd! (Ook al voel je dat nu niet zo sterk). Het is je gegund, dat ...
Wat een leuke reactie! Dankjewel voor t reageren, dit doet me oprecht goed.

2 jaar geleden

Hoi hoi, ik heb precies hetzelfde nu! Mijn zoontje is nu 11 maanden en ik ben nu 14 weken zwanger. In het begin dacht ik echt van hoe ga ik dit ooit doen... maar nu denk ik alleen aan hoe blij mijn zoontje wordt van andere kinderen en baby's. Ik denk dan dat het echt wel goed gaat komen. Maar ik snap het gevoel helemaal en nog steeds moet ik erg aan het idee wennen. Ook het feit dat je straks echt twee kleintjes hebt lopen... Maar ja, ik heb gelukkig ook nog even tijd om er aan te wennen! En om nu vooral er extra veel te zijn voor mijn zoontje!

2 jaar geleden

Leuk nieuws! De mijne zullen quasi 1 jaar verschillen, mij lijkt dat zalig en we wouden ze ook snel na mekaar, de interactie is zalig en ook later zullen ze samen kunnen spelen, groeien en avonturen beleven, ik had zelf een zus die 2 jaar ouder was en nog zijn we close, niets leuker dan een speelkameraad in huis hebben! Jullie kunnen dit!!

2 jaar geleden

Gefeliciteerd met een 2e wondertje! Die rollercoaster aan emoties is helemaal niet zo gek, ben niet te streng voor jezelf. Het is op zich ook niet gek dat je even moet wennen aan het idee, terwijl je leven al zo in een enorme verandering zit? Geef jezelf de tijd, als je straks het getrappel in je buik weer voelt zal je gevoel wel anders worden? En ohja… tussen alle emoties door… probeer ook te genieten! Wat een wonder dat er weer leven in je buik zit 👶🏻

2 jaar geleden

Helemaal niet zo gek! Ik werd ook zwanger van onze tweede toen onze eerste dochter precies 10 maanden oud was. Ik voelde mezelf toen net weer een beetje de oude en de relatie tussen mijn man en mij kwam net weer een beetje terug in het wel elkaars geliefde zijn. Het voordeel is dat je dit straks bijna 3 jaar achter elkaar gehad hebt (9 maanden op en af en weer op en af) en dan is het ook klaar. (Tenminste, als je het houdt bij 2. Haha!) Onze oudste is nu 2 jaar en 4 maanden en de jongste 10 maanden. Ze genieten ontzettend van elkaar en vinden het fantastisch als ze samen kunnen spelen. Mijn man en ik zijn weer opnieuw langzaam uit het "alleen ouders" aan het kruipen en ervaren het samen weer net als vroeger, maar dan met nog meer liefde en geluk! 🥰🥰 Het komt echt goed!!! Geniet van je zwangerschap 😘

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! T zal zeker even wennen zijn aan t idee, maar met de tijd zal je het wel een plekje kunnen geven. Misschien kan je met je man wat tijd vinden om samen wat te doen, en zo ook niet alleen ouders te zijn? Ik ben zelf nu 25 weken zwanger, t was niet gepland maar zwanger worden was niet vanzelfsprekend dus we zijn hartstikke dankbaar dat we nog een kindje mogen krijgen. ik kijk best op tegen de pittige periode die zal komen (ze schelen straks 14 maanden) maar ik zie ook heel veel mooie dingen! En ook ik voel me wat schuldig naar m’n dochter toe, maar anders moeders verzekeren mij dat dat goed komt

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik begrijp je dubbele gevoel heel goed. Ik was zwanger van de tweede toen de eerste net 6 maanden was. Dat is gewoon anders dan voor het eerst zwanger zijn (of pas weer na een paar jaar, heb ik ook ervaring mee inmiddels 😊). En ja; het is een tijdje enorm pittig met 2 kleintjes zo dicht op elkaar, maar ook enorm leuk. Ze hebben al heel snel iets aan elkaar en kunnen echt samen opgroeien. Mijn oudsten zijn nu 11 en 10 en gek op elkaar. Ze slapen samen op een kamer en zijn daar dolblij mee. Als 1 van beide er niet is, is de ander meteen van slag en mist ‘m enorm. Ze hebben gewoon altijd elkaar. Heerlijk om te zien! Dus: probeer het los te laten dat het druk wordt. Go with the flow en geniet.

2 jaar geleden

En schuldig voelen had ik trouwens ook. Gelukkig is het zo dat er alleen maar liefde bij komt met een kind er bij. Aandacht moet je wel verdelen inderdaad, maar daar went je oudste aan en het helpt om een speciaal moment te maken van de tijd dat de baby slaapt en je alleen bent met de oudste. Ik dronk dan koffie met ‘m en hij mocht een schaaltje met rozijntjes, babykoekje, appel of zo en dan een boekje voorlezen met hem op schoot. Heel simpel, maar heerlijk.

2 jaar geleden

Reactie op AppeltjeKL

En schuldig voelen had ik trouwens ook. Gelukkig is het zo dat er alleen ma ...
Dankjewel voor je hulpvollen bericht!

2 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Gefeliciteerd! T zal zeker even wennen zijn aan t idee, maar met de tijd za ...
Gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat ik voornamelijk lees is dat de kindjes (met een kleine leeftijdsverschil) het juist geweldig gaan vinden. Ik hou die gedachten vast, als ik eraan denk hoe pittig het straks kan zijn met 2 kleintjes/huishouden/werken.

2 jaar geleden

Reactie op ZvdB

Helemaal niet zo gek! Ik werd ook zwanger van onze tweede toen onze eerste ...
Dankjewel voor je lieve bericht! Ik denk dat ik na deze wel klaar ben Hahahah 🫣

2 jaar geleden

Reactie op LoesE88

Gefeliciteerd met een 2e wondertje! Die rollercoaster aan emoties is helema ...
Wat ontzettend Lief van je, dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Stof

Leuk nieuws! De mijne zullen quasi 1 jaar verschillen, mij lijkt dat zalig ...
Hi dankjewel! Inderdaad hoe leuk is t om een speelkameraad in huis te hebben 😍

2 jaar geleden

Reactie op JoliekevG

Hoi hoi, ik heb precies hetzelfde nu! Mijn zoontje is nu 11 maanden en ik ...
gefeliciteerd met je zwangerschap! Indd gelukkig hebben we nog te tijd om aan het idee te wennen.. en ondertussen lekker veel bezig te zijn met baby nr 1

2 jaar geleden

Ik wil toch ook even de andere kant belichten. Misschien is het gewoon even wennen, en als het idee is ingedaald dat je het dan heel leuk vindt (dat zou fantastisch zijn, dus laten we het hopen). In dat geval van harte gefeliciteerd, wat bijzonder dat je het weer mag meemaken! Maar je kan ook een liefdevolle moeder zijn en daarnaast op dit moment niet toe zijn aan nog een kindje. Weet dat dit ook oké is, het gebeurt in jouw lijf en je kan ervoor kiezen deze zwangerschap niet voltooien. I know, geen leuk bericht, maar soms kiezen vrouwen ervoor een zwangerschap te beeindigen, en dat is ook oke. Dan kun je nog steeds een fantastisch lieve moeder zijn.