11 Reacties

één jaar geleden

Hier ook een zoontje van 15 maanden die elke nacht sinds 2 weken tussen 3 en 5 uur ergens wakker wordt. En dan ligt hij gewoon te kletsen😊 Ene keer valt hij uit zichzelf in slaap en de andere keer na een flesje. Voor de rest doet hij het gewoon goed, op wat meer snel jengelen overdag Wij gaan er gewoon vanuit dat het eventjes weer een sprongetje is. Hij heeft dit vaker als hij weer ergens tegen aan hikt en zodra hij het dan kan slaapt hij weer door😊

één jaar geleden

Hier ook! Geen idee wat het is, maar wel fijn om herkenning te lezen hier. Hopelijk is t idd een korte fase 🤞

één jaar geleden

Wij hebben hetzelfde. Alleen verschilt het tijdstip bij ons. De ene keer 23:00, dan weer 2:00 of pas om 5:00. Ik denk dat het komt door doorkomende kiezen. Een paar dagen voordat de eerste door kwam, is dit begonnen. Zijn tweede is voor de helft door en de andere twee moeten nog. Ik denk dat het nog wel even duurt voor het over is😅. Misschien dat het wakker worden bij de andere kleintjes hier ook door wordt veroorzaakt.

één jaar geleden

Ons zoontje had dit ook heel even maar hij wist zich vaak wel heel goed te troosten met zijn knuffeltje, deze gebruikt hij als een soort speen en sabbelt erop. Heeft jou zoontje iets waar hij zich mee kan troosten of erg gehecht aan is? Ook hebben we een klein nacht lampje neergezet voor hem omdat hij niet altijd zijn knuffeltje kon vinden en omdat we lazen dat ze nu best eng kunnen dromen. Een nachtlampje helpt hierbij zodat hij ziet waar hij is. Hopelijk heb je hier wat aan🙏🏼

één jaar geleden

Slaapregressie van 15 maanden, hier ook al 3 weken feest😵‍💫

10 maanden geleden

Hier ook feest. 2 weken geleden flink ziek geweest. Daarvoor ging het slapen al iets minder maar sindsdien is het helemaal drama. Elk uur/anderhalf uur helemaal overstuur wakker. De ene keer slaapt hij dan snel weer na even troosten. De andere keer moeten we hem echt uit de kamer halen omdat hij helemaal overstuur is. Hij loopt ook net dus allemaal nieuwe indrukken denk ik. Slaapregressie en enge dromen? Hopelijk is ook deze fase gauw weer voorbij. Vind het best pittig.

10 maanden geleden

Heel herkenbaar van 3 tot 5 is het vaak feest. Heb je de kamertemperatuur ook gecheckt. Dit is ook een tijd dat kindjes het koud kunnen hebben

10 maanden geleden

Reactie op IkPien

Heel herkenbaar van 3 tot 5 is het vaak feest. Heb je de kamertemperatuur o ...
Ja thanks voor de tip! Moet zeggen dat het sinds 2 nachten ineens weer beter gaat. We hebben sinds deze week de ochtend slaap eraf gehaald en dat helpt enorm! Ze slapen nu ook samen op een kamer (10,5 maand verschil) dus extra gezellig!

10 maanden geleden

Reactie op survivalguide

Ja thanks voor de tip! Moet zeggen dat het sinds 2 nachten ineens weer bete ...
Hoe gaat het inmiddels? Ben wek benieuwd. Hoelang heeft het geduurd? Zitten er midden in en heb het gevoel dat het al weken aan de gang is

10 maanden geleden

Bij ons gaat het al stukken beter. Wat bij ons hielp was af en toe kort teruggaan naar de kamer, kusje geven, maar wel in bed laten liggen en gelijk weer weglopen. Ook hebben we klassieke/pianomuziek aangezet op de overloop zodat hij iets van geluid hoorde. Dat leek hem erg te kalmeren. En tot slot: een zachte deken in z'n bedje gelegd, daar gaat hij lekker mee liggen. Inmiddels lukt het hem weer om zelf in slaap te komen zonder paniek.

10 maanden geleden

Reactie op MamavanMadhu

Hoe gaat het inmiddels? Ben wek benieuwd. Hoelang heeft het geduurd? Zitten ...
Nou het ging weer even een paar dagen goed maar sinds gister is hij weer steeds om 3.00 klaar wakker maar dan ook gillend huilen. Ik moet hem dan wel pakken anders wordt mn andere zoontje wakker en dan hebben we echt de poppen aan het dansen. Vaak kan hij dan na 30 min en 90cc water of melk wel weer naar bed maar dan ben ik dus klaar wakker😭