11 Reacties

10 maanden geleden

Mijn zoontje precies hetzelfde (alleen geen broertje gekregen haha). Hij praat ook nog niet maar brabbelt wel heel veel. Ik maak me er ook best zorgen over, maar wij waren toevallig van de week bij de kinderarts en die zei dat hij zich hartstikke goed ontwikkeld en dat het op dit moment nog niet zorgelijk is dat hij nog niet praat.. dus dat moet ik dan maar gelove

10 maanden geleden

Reactie op bloem1988

Mijn zoontje precies hetzelfde (alleen geen broertje gekregen haha). Hij pr ...
Geloven haha. En idd hier ook al goed lopen en fan van alle lades en keukenkastjes 😃

10 maanden geleden

Ik denk dat elk kindje een ander ontwikkelingspatroon heeft en dat de focus van ontwikkeling varieert. Mijn dochter is wel bezig met woordjes nazeggen (soort van 😂) maar loopt bijv nog niet.

10 maanden geleden

Hier zoontje van 15 1/2 maand en is bijna alsof ik zijn beschrijving lees (zonder t broertje). Die van ons loopt langs tafels, kasten etc, nog niet los, maar volgens mij gaat dat niet lang meer duren. Maar qua praten; hij maakt veel luid, maar ik versta er geen klap van wat hij zegt. Soms zegt hij ook opeens 1 of 2 keer een woord en daarna hoor ik het niet meer. Ook papa en mama heeft hij af en toe gezegd, maar gebruikt het niet meer nu. Maar deuren, lades, prullenbak, speelgoedbakken; alles overal in en uit doen is zijn favoriete bezigheid de hele dag. Dus ja... Elk kind ontwikkelt zichzelf anders.

10 maanden geleden

Reactie op bloem1988

Mijn zoontje precies hetzelfde (alleen geen broertje gekregen haha). Hij pr ...
Oh wat fijn om te horen dat de kinderarts het ook niet als zorgelijk ziet🙏 Wij dachten eraan om een afspraak te maken bij de huisarts, maar ik denk dat wij daar dan nog even mee wachten tot in ieder geval na sprong 10. Gaf de kinderarts ook een leeftijd aan waarop het wel zorgelijk wordt? Ik kon online 2 jaar oud vinden

10 maanden geleden

Reactie op Eef0710

Ik denk dat elk kindje een ander ontwikkelingspatroon heeft en dat de focus ...
Ja dat is soms ook lastig te zien, omdat je toch vaak naar andere kindjes om je heen kijkt en daarmee vergelijkt en als die dan bijv juist snel zijn met bepaalde dingen dan lijkt het net alsof jou kindje heel erg achterloopt..

10 maanden geleden

Reactie op LiekeG

Hier zoontje van 15 1/2 maand en is bijna alsof ik zijn beschrijving lees ( ...
Ah ja fijn te horen dat mijn zoontje niet de enige is😅. Mijn zoontje heeft maanden geleden een tijd mama gezegd en nu al een tijd niet meer wat ik ook gek vond.. maar hij maakt wel nieuwe geluiden.. We wachten het maar geduldig af, want zoals je zegt ieder kind ontwikkelt zichzelf anders.

10 maanden geleden

Reactie op Mama Van 2 Prinsjes

Oh wat fijn om te horen dat de kinderarts het ook niet als zorgelijk ziet🙏 ...
Nee heeft ze niet gezegd. Ik heb daar wel naar gevraagd maar ik kreeg er niet echt antwoord op. Ik las zelf ook op internet dat vanaf 2 jaar ze logopedie oid aanraden en het daarvoor nog niet nodig is.

10 maanden geleden

Het cb zegt met 1,5 “moeten” ze ik geloof iets van 3 of 5 woordjes kunnen zeggen. Maar ik zie op de opvang waar ik werk zo veel verschillen per kind. Het ene kind is nou eenmaal meer gefocust op motoriek en de ander cognitief.. vaak is er echt niks aan de hand hoor, zo rond 2 / 2,5 merk je vaak dat ze ineens veel gaan zeggen. Er zijn natuurlijk wel altijd uitzonderingen.

10 maanden geleden

Reactie op Mama Van 2 Prinsjes

Ah ja fijn te horen dat mijn zoontje niet de enige is😅. Mijn zoontje heeft ...
Wij hadden dit ook, hij zei van de zomer mama en papa. En toen ging hij staan en verdwenen de woorden. Nu een paar maanden later kan hij goed lopen. En toen kwam mama weer terug. Volgens het cb was dit normaal. Je kan niet alles tegelijk leren. Heb wel het idee dat hij veel woorden begrijpt. Als ik banaan zeg staat hij onder de fruitschaal, als ik naar boven zeg loopt hij naar de trap, enz. Dus ik maak me geen zorgen over de woordjes. Die komen straks denk ik vanzelf ineens.

10 maanden geleden

Reactie op A----

Wij hadden dit ook, hij zei van de zomer mama en papa. En toen ging hij sta ...
Hier precies zo idd. Ze zegt papa en mama en wat dierengeluiden, maar ze begrijpt zó veel. Ze pakt haar beker als ik vraag of ze wat wil drinken, ze draait zich om en kijkt me aan als ik vraag of ze me even wil aankijken etc. Komt vanzelf allemaal denk ik dan. Onze dochter is motorisch heel druk bezig, ze kan al lopen, maar loopt nu ook achteruit en ze is heel druk bezig met torens bouwen. Ze kunnen idd maar 1 tegelijkertijd 😊