4 Reacties
9 maanden geleden
Als het nachtangst is zou ik me echt niet zorgen maken om verwennen. Op zo'n moment hebben ze echt geborgenheid en troost nodig. Hier slaapt onze dochter regelmatig bij ons voor het laatste deel van de nacht.
Ik heb er ook een periode op een matras naast gelegen. Ik ben van mening dat ze nu ze nog jong zijn ze soms gewoon echt nog liefde en begeleiding nodig hebben. Als ze straks ouder zijn willen ze het niet meer dus ik geniet er nu nog maar van
9 maanden geleden
Mee eens met YsabelleV. Je verwent een kind niet zomaar en een kind kan niet met voorbedachte rade iets inzetten om een bepaald gedrag voor elkaar te krijgen. Een kind kan wel vragen om iets dat het gewend is maar dat krijg je echt niet door het een keer hier en daar mee te nemen naar je eigen bed. Dat kun je ook weer ontwennen. Doen we hier ook als onze kleine ziek is. En daarna weer langzaamaan terug naar z’n eigen bedje.
Op deze leeftijd hebben ze nog best regelmatig behoefte aan nabijheid en geborgenheid bij momenten als ziekte, overprikkeling, nachtmerries, ontwikkelings sprongetjes voor zover je dit zo mag noemen, doorkomen tandjes of kiezen, iets gegeten waar ze kramp van krijgen etc. Je verwent een kind niet. Je geeft vooral wat ze nodig hebben op dat moment.
Vanaf ongeveer 5jr krijgen kinderen een meer volwassen slaappatroon, zijn meer gewend en kunnen zich verbaal uitspreken. Met die leeftijd wordt het alweer anders en de meeste kids willen echt niet meer bij hun ouders in bed als ze nog een paar jaar verder zijn… of ze nu wel of niet bij ouders in bed hebben geslapen de jaren ervoor. Ik zou me daar persoonlijk niet druk over maken.
9 maanden geleden
Reactie op Margaret81
Mee eens met YsabelleV. Je verwent een kind niet zomaar en een kind kan nie ...
Met het eerste bedoel ik deze leeftijd. Prefrontale cortex is dan nog niet genoeg ontwikkeld. Gedrag om iets voor elkaar te krijgen (manipulatief gedrag) is voor wat latere leeftijden.
9 maanden geleden
Mijn dochter (17 maanden) heeft dit ook al een lange tijd! Meer avonden in paniek, dan lekker doorslapen. We hebben van alles al geprobeerd, maar uiteindelijk nemen we haar gewoon tussen in. Voor iedereen beter in huis ;) Vraag me alleen af hoelang dit nog duurt, zo zielig.