Hi dames,
Ons meisje eet de laatste weken erg slecht! Vorige week is ze ziek geweest en daardoor at ze nog minder. Hierdoor is ze ook iets afgevallen.
Eten in de kinderstoel is een ramp, want ze wil heel vaak niet in de stoel gezet worden. Bij ons op schoot lijkt het iets beter te gaan, maar ook dan wil ze al snel graag weer van schoot om te spelen. We zetten ook vaak een bord op het plankje van de kinderstoel, zodat zij kan bepalen wanneer ze er naar toe loopt en er wat van pakt. Dit laatste lijkt nog het beste te werken, maar ik vind alsnog dat ze weinig eet en drinkt (water/thee).
Ze zit erg in de "ik gooi alles van mij af" fase en het eten vliegt vaak door de keuken! Ook het eten wat ze lekker vindt, zoals druiven en frambozen. Ik weet niet zo goed hoe daar goed op te reageren. We zeggen al: nee, niet doen / niet op de grond gooien / stop maar in je mondje etc. Voor mijn gevoel duurt deze fase heel lang...
Het enige dat ze graag doet is bij mij drinken: ik geef nog borstvoeding en voed haar standaard voor haar middagslaapje en nog vaak 2 of 3 andere momenten op een dag (als ze weer niet wil eten, bied ik haar als alternatief borstvoeding aan, zodat ze toch vocht en voedingstoffen binnenkrijgt). Gelukkig wil ze dat wel! Ook in de nacht wil ze nog drinken en daarom slapen we nog samen.
Ze is heel druk bezig met het ontdekken van alles in haar omgeving en maakt grote sprongen in haar ontwikkeling. Zou dat kunnen verklaren waarom ze minder interesse toont in eten? Ondanks dat ze zo weinig eet, is ze echt heel energiek...
Is dit bij jullie herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om? Ben ik te bezorgd? Wat kan ik anders doen in denken/handelen? Ik wil liever niet dat ze nog meer gaat afvallen...
Groetjes!