24 Reacties
3 maanden geleden
Wij zijn ook van de partij 😆! Dag 3 van 2 - 6 weken (wat men zegt hoe lang het kan duren) achter de rug! Gemiddeld 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen! Kom ik eens 21.30 uur de kamer uit... de nachten gaan redelijk, 1 tot 2 keer heel kort wakker voor een slokje (ik geef nog bv), maar geen party in de nacht met hele dreumesverhalen gelukkig...
3 maanden geleden
Reactie op Felici
Wij zijn ook van de partij 😆! Dag 3 van 2 - 6 weken (wat men zegt hoe lan ...
Laat je haar dan in bed liggen met in slaap krijgen? Hier zo intens verdrietig al 1.5 uur lang, dat ik hem nu uit bed gehaald heb.... Hij lijkt ook gewoon niet moe te zijn, maar zou graag willen dat hij gaat slapen😅
3 maanden geleden
Reactie op Tg2
Laat je haar dan in bed liggen met in slaap krijgen? Hier zo intens verdrie ...
Ik blijf met haar op de kamer (ik lig in het tweepersoonsbed met haar) die 1,5 uur... Ik heb een vrolijk bruistabletje hier, dat scheelt, ik hoef haar niet te troosten. Ze klimt geregeld uit bed en dan klautert ze weer op het bed, rolt, praat, drinkt dan weer haar melkje bij mij, gaat weer rechtop zitten... soms doe ik alsof ik slaap, dan gaat ze vaak tegen mij aankruipen en eindelijk stil liggen... ik heb zacht muziekje aan en wat bij mij ook helpt is dat ik mij er in mijn hoofd niet tegen verzet (ga nou eens slapen/waarom val je nou niet in slaap), maar dat ik het accepteer en mij bedenk hoe kan ik deze 1,5 uur mij toch nuttig voelen: ik maak plannen, verzin ideeën voor haar verjaardag bijvoorbeeld of ik bedenk mij wat ik deze week wil bereiken. Later schrijf ik mijn uitgewerkte ideeën op... maar met een verdrietig kindje is dat wel lastig, want dan gaat al je aandacht naar hem uit I.p.v. dat je je zoals mij in je hoofd kunt afzonderen terwijl je er lichamelijk toch bent... beetje lang verhaal haha..
3 maanden geleden
Reactie op Felici
Ik blijf met haar op de kamer (ik lig in het tweepersoonsbed met haar) die ...
Lang verhaal geeft helemaal niets. Alleen maar duidelijk. Dat is dan wel een verschil inderdaad.. wel een goede tip om in je hoofd te houden. Ik kan me er inderdaad erg over frustreren.. Aan de ene kant wil ik hem troosten en bij me pakken, waardoor hij dus weer uit bed gaat. Aan de andere kant wil ik ook dat hij zelf gaat slapen en niet leert dat ik 20 keer kom kijken. Om hem vervolgens alsnog uit bed te halen. Zo dubbel...
3 maanden geleden
Hij is hier nu ook officieel begonnen🥱 Gister avond met veel moeite in slaap gevallen, vannacht heb ik denk ik elk uur gezien. Ik ben maar gezwicht en lig nu weer ‘s avonds naast zijn bed want ik wil gewoon dat hij niet teveel slaap mist om oververmoeidheid tegen te gaan. Vannacht om 2 uur was ik na 4 keer mijn bed uit toch maar gezwicht en heb ik hem maar in bed genomen om zelf enigszins aan slaap te komen en omdat hij het fijnste slaapt als wij bij hem zijn. Ik zit nu meer in gevecht met mezelf dat ik dit liever niet zo wil, het liefst neem ik hem niet in bed maar ik geef er maar even aan toe en zie later wel weer hoe ik t weer afbouw. Hebben jullie dat ook dat gevoel? 🙈
3 maanden geleden
Reactie op roekoe92
Hij is hier nu ook officieel begonnen🥱 Gister avond met veel moeite in sla ...
Heel herkenbaar. Niet bij ons in bed genomen, maar dus wel bang dat je bepaalde dingen aanleert. Het middagslaapje is tot nu toe nog geen probleem gelukkig, maar in de avond in slaap vallen is drama. Nu al 3 avonden om 22.30 pas gelukt. En dan inderdaad uiteindelijk uit bed, maar gaan spelen. Als hij in bed ligt raakt hij overstuur, dus dan wil ik toch reageren, maar je wil ook niet 'aanleren' dat je om elk ding komt. Zo moeilijk...
3 maanden geleden
Reactie op Tg2
Heel herkenbaar. Niet bij ons in bed genomen, maar dus wel bang dat je bepa ...
Jaa hahah heel herkenbaar! Als ik wat meer gerelativeerd ben dan denk ik altijd maar zo in deze fases, liever voldoende slapen en zorgen dat hij niet ook nog oververmoeid raakt. Dan af en toe maar even buiten de principes. Zolang ze buiten de fases om maar weten waar ze aan toe zijn🥸 Dan kan je ook weer makkelijk terug naar de norm
3 maanden geleden
Reactie op Tg2
Heel herkenbaar. Niet bij ons in bed genomen, maar dus wel bang dat je bepa ...
Oh ja ik wil dat mijn dochter in principe wel aanleren haha. Niet dat ze allemaal trucjes gaat doen om het slapen uit te stellen, maar wel dat ik kom als ze daarom vraagt. Mijn hoop en verwachting is dat ze dan juist het vertrouwen krijgt om het zelf te doen, omdat ze weet dat ik er altijd ben als dat nodig is.
Voor ts; Hier trouwens ook veel moeite met inslapen, man en ik wisselen af want we helpen mijn dochter altijd in slaap.
3 maanden geleden
Hier ook! Sinds aantal dagen vaak per nacht huilend wakker worden en vervolgens 06:00 uur klaar wakker zijn (normaal slaapt ze tot 08:00/09:00 uur). Flink wennen voor ons!. Helemaal nu ik in verwachting van de 2e ben. Af en toe zwichten we toch en nemen we haar bij ons in bed, zodat we allemaal een beetje slaap hebben
3 maanden geleden
Reactie op IdJvdK
Oh en doorslapen heeft ze nog nooit gedaan dus al bijna 2 jaar gebroken nac ...
Hier ook nog nooit, misschien sporadisch. Maar ze viel wel al maanden makkelijk in slaap en nu weer 1,5 uur bezig. Zo vermoeiend…. Omdat we ook een baby van 4 maanden hebben nemen we haar niet in bed maar een matrasje ernaast. Slopend
3 maanden geleden
Hier in de avond later slapen en 's ochtends tussen 05.00u en 06.00u wakker 😑 Hij begint dan hard te kletsen en/of te zingen en zijn broer te roepen. Vaak zijn ze dan allebei vroeg wakker (en wij dus ook). Vanaf een uurtje of 11.00u wordt meneer vervolgens hangerig en zeurderig omdat hij moe is, maar hij kan pas rond 13.00u weer naar bed. Grrr, sliepen ze maar gewoon van 19.30u tot 07.00u!
3 maanden geleden
Zo fijn om de herkenbaarheid te lezen. Hier ook weer een paar avonden drama met gaan slapen. Ik mag haar niet alleen laten. Ben blij als deze fase (laatste slaapregressie?) over is. Ik probeer het te accepteren en te genieten, want soms is het best gezellig. Maar ik wil uiteindelijk gewoon dat ze gaat slapen en ikzelf ook rust krijg
2 maanden geleden
Reactie op Merengue
Bij iemand deze fase al voorbij? Ik ga om 18:45 naar boven, het is nu 20:00 ...
Hier heeft t gelukkig kort geduurd. Denk 1,5 week? Ben wel gaan experimenteren met de middagdut inkorten/eerder uit bed halen. En ze slaapt wel nog laat. Maar t is geen drama meer. Hoe lang duurt t nu bij jou?