242 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook met vlagen dat ik het lastig vind. Wil mezelf erg graag in tweeën splitsen. Ben je op je gemakje borstvoeding aan het geven, zit er eentje je lekker op te testen en de hele kast leeg te trekken 🤪. De oudste is me enorm aan het uittesten. Ze is een echte drama queen geworden 😂😅. Kom maar op met de tips mama’s 🙈!
2 jaar geleden
Reactie op Queenie97
Hier ook met vlagen dat ik het lastig vind. Wil mezelf erg graag in tweeën ...
Haha heel herkenbaar dit. Die van mij staat opeens op de tafel als ik die kleine aan het voeden be. Die van mij verschillen 17 maanden
2 jaar geleden
Hier ook. Zoontje wordt in november 2. Vind het op zich nog wel te doen. Had het in ieder geval een stuk moeilijker verwacht.
Als ze allebei huilen vind ik wel even lastig, of als ik aan het voeden ben.
Ga misschien toch maar over op flesvoeding.
Tablet hier is wel een uitkomst 🤭
2 jaar geleden
Yes hier! Ook een kleine man van 21 maand en een new born van 9 dagen oud. Gelukkig heeft m’n man komende weken verlof zodat ik wat kan aansterken! Onze zoon gaat 3 dagen naar de opvang.. we zijn 3 dagen in de week als gezin samen en ik ben 1 dag in de week alleen met de jongste. Als ik weer ga werken is mijn man 1 dag alleen met beide kleintjes en ik zelf ook 1 dag met beide kleintjes en 1 dag met alleen de jongste. Ik denk dat we hiermee een mooie balans hebben!
2 jaar geleden
Yes! Hier een dochter van 21 maanden. Maar ik moet zeggen.. hier gaat het echt heel goed. Onze dochter is onwijs lief voor haar broertje en doet lekker haar eigen dingen.
Ik probeer wel veel los te laten. Tijdens voedingen accepteer ik dat ze dingen gaat uitproberen en doen die niet mogen, puur omdat ze weet dat ik op dat moment niet kan ingrijpen. Dat is ook gewoon normaal gedrag.. de dingen die ze echt niet mag, die proberen te voorkomen en verder niet te veel in de stress proberen te schieten.
2 jaar geleden
Hier ook!! Schelen net geen 20 maanden, jongste is morgen 2 weken en mijn man is deze week nog thuis, ben benieuwd hoe het volgende week gaat als ik alleen met ze ben. Oudste is ons al lekker aan het uitdagen, wat ik al meer lees hieronder, ook kasten leeghalen enz en het gezicht dat ze er dan bij trekt dan schiet je wel weer in de lach. De oudste was afgelopen dagen ziek, spugen en hoge koorts en alleen maar bij me willen zitten, dat maakt het echt wel intensief hoor. Gelukkig is ze er weer aardig doorheen.
2 jaar geleden
Reactie op Mommie262
Wat super goed van je, ik heb een jongetje van 22 maanden probeer het ook m ...
Haha ja die mep herken ik wel.. ik zei al tegen mijn zoontje vlak nadat hij geboren was, je zult weten dat je een zus hebt😂 nou, dat weet hij inmiddels hoor!😂
Het is ook wel best pittig! Zeker omdat die dreumes, bijna peuters lekker ondernemend zijn en precies weten wat wel en niet mag🤭
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Haha ja die mep herken ik wel.. ik zei al tegen mijn zoontje vlak nadat hij ...
Jaaaa, zo recht voor de trap staan terwijl je je handen vol hebt, je aankijken, en dan beginnen te klimmen TERWIJL ze je blijven aankijken.. Sta je dan met je “heeheehee”
Mijne schelen 16 maanden, we krijgen (en geven) extra knuffels, voorlees tijd maar vooral snachts merk ik verschil, ineens is meneer weer aan het spoken, moet er getroost worden etc. Verder houden we zoveel als mogelijk het oude ritme aan
2 jaar geleden
Hier 18 maanden verschil. Mn zoontje is heel wijs met z’n zusje maar etenstijd (en eten koken enz) en dan bedtijd is wel een pittige bijvoorbeeld. Dat is ook wanneer ik alleen thuis ben, man werkt savonds. Geef ook deze keer weer bv.
Maar goed we vinden onze weg wel 🙈 💪🏻
Denk altijd maar; deze periode dat ze zo klein zijn is ook zo weer voorbij. We genieten er maar van.
2 jaar geleden
Reactie op Hunt
Hier 18 maanden verschil. Mn zoontje is heel wijs met z’n zusje maar etenst ...
We hebben ook nog een jetlag btw 🫠 zoonlief word sinds weer terug zijn in NL (nu 3 dagen) rond middernacht wakker.. hij is verder altijd een goede slaper. Hopelijk is het snel over. Thank goodness pasgeboren babies kennen geen tijdverschil.
2 jaar geleden
Reactie op BvdL
Hier ook!! Schelen net geen 20 maanden, jongste is morgen 2 weken en mijn m ...
Bij ons loopt het gelijk met jullie verhaal ;) de oudste net geen 20maanden verschil. Geboren 2 febr 21 en de kleinste van 23 sept. En ons oudste was vorig week ook ziek (overgeven en diarree) fijne eerste week he ;)
2 jaar geleden
Hier ook gehad. Nu zelfs 3 under 3 🙈
Het is in het begin even wennen. Zeker omdat ze allebei andere ritmes hebben. Ik probeer alles in ochtend even voor mezelf te plannen. Wanneer flesjes/hapjes/slaapjes etc.
Mijn newborns sliepen/slapen overdag gelukkig veel waardoor ik tijd heb om met de andere kids bezig te zijn. Ik betrek ze ook bij flesje geven, luier verschonen etc. Zo krijgen ze allen aandacht. Het is even puzzelen maar uiteindelijk went het wel.
Ohwja en vergeet jezelf ook niet. Wanneer je fruit/ broodje maakt doe dit dan ook gelijk voor jezelf.
En als ze middagdutje doen. Pak zelf ook echt even tijd voor jezelf. Ga niet ook nog huishouden etc doen. Zeker nu je nog herstellende bent van de bevalling. Neem rustig de tijd om er even aan te wennen.
You can do this 💪🏻 😊
2 jaar geleden
Reactie op Shenkie2021
Jaaaa, zo recht voor de trap staan terwijl je je handen vol hebt, je aankij ...
Ja dat! Hahaha!
Hier wordt onze dochter ook af en toe weer wakker in haar nacht. Ik merk ook dat ze wat vermoeider is.
Gaan jullie kindjes naar een opvang/gastouder/iets?
Wanneer gingen ze weer na de bevalling? Ik merk dat ik er tegenop zie om haar weer te brengen, omdat ze het zo fijn heeft. Tijdens mijn verlof wilde ze ook echt lekker daar heen, aangezien ik niet zo veel kon. Maar nu.. ze is zo heerlijk bezig de hele dag.. en het steekt dat ik dan thuis zit met de kleine en haar daar “dump” (zo voelt het voor mij, al weet ik dat ze het er echt leuk heeft..)
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Ja dat! Hahaha!
Hier wordt onze dochter ook af en toe weer wakker in haar ...
Mijne gaat al hele verlof door in zijn oude routine, wilde zo min mogelijk verandering voor hem. Merk wel dat op de dagen dat hij “weg” is, hij snachts wakker wordt en wil knuffelen. Hij smijt zijn speen weg, vervolgens net zo lang huilen tot we die komen brengen en dan komen we niet meer weg 🙄 Ergens denk ik beter nu aan wennen dan straks als ik weer werk..
Iemand tips voor dat nachtdrammen toevallig? 100x teruggeven en weglopen werkt niet, eergisteren geprobeerd resultaat; 3 uur verder en kind volledig over de flos
2 jaar geleden
Ons zoontje werd ook steeds weer wakker in de nacht.
In het begin pakte wij hem en kwam bij ons liggen.
Uiteindelijk maakte hij een spelletje ervan.
We hebben hem toen even gelaten en ging hij vanzelf weer liggen.
Na 3 dagen was dat ook weer voorbij.
Onze dochter is morgen 3 weken en 2 weken lang hebben we ons zoontje gepakt en afgelopen week niet meer en nu slaapt hij weer gewoon.
Is wel rond 6 nu altijd klaarwakker haha