242 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ja dat! Hahaha! Hier wordt onze dochter ook af en toe weer wakker in haar ...
Hoi, Dat heb ik ook. Hij gaat nu naar de opvang op maandag en woensdag. Mijn man brengt hem weg omdat hij nu nog vrij is maar straks voelt dat voor mij ook niet fijn dat ik haar weer mee neem en hem weg breng. Wij laten het ook wel gewoon doorgaan zodat het straks niet zo'n verandering is.

2 jaar geleden

Reactie op Saramiha

Bij ons loopt het gelijk met jullie verhaal ;) de oudste net geen 20maanden ...
Ooh wat een drama he, is je oudste nu wel weer opgeknapt? Hier wel aardig en vannacht heeft ze ook weer goed geslapen gelukkig. Lekkere timing idd zo in de eerste weken 🤪

2 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ja dat! Hahaha! Hier wordt onze dochter ook af en toe weer wakker in haar ...
Wij hebben de kids altijd naar de opvang laten gaan. 2 dagen in de week. En 1 dag naar opa en oma. Zo blijven ze wel in het ritme. Wel heb ik ze altijd eerder opgehaald. Normaal pas 17:30 na mijn werk. Tijdens mijn verlof rond 16:00/30.

2 jaar geleden

Reactie op Shenkie2021

Mijne gaat al hele verlof door in zijn oude routine, wilde zo min mogelijk ...
Hier komt hij gewoon hij ons liggen als hij wakker word. En we gaan misschien zijn ledikant/een extra ledikant gewoon in onze kamer zetten. Ik snap het wel, win gezellig met zn 3en in onze kamer en hij ligt in zn eentje apart… voelt voor mij niet helemaal goed dus als hij dan bij ons wil dan mag dat.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Ons zoontje werd ook steeds weer wakker in de nacht. In het begin pakte wi ...
Dit biedt hoop! Thnx 😂

2 jaar geleden

Yep 🙋‍♀️ mijn zoon en dochter schelen ook 21 maanden. Als ik met ze samen ben kom ik echt nergens aan toe 😅 zelfs simpelweg de deur uitgaan duurt uren.. ze hebben om en om honger, vieze luiers, aandacht nodig, etc. Mijn dochter vindt het helemaal geweldig dat ze een broertje heeft.. dat scheelt. Is de hele dag met hem bezig en wil vaak met hem kroelen. Echt lief. Wat mij helpt is minder willen... toen ik zwanger was liep ik met mijn dochter naar het dorp toe om bijv brood te halen - 12 minuten lopen - nu komen we niet verder dan 100 meter. Dus dan is dat de activiteit voor die ochtend (naar de speeltuin en terug) en haal ik een andere keer brood. Of gewoon een ochtendje thuis spelen. Verder lees ik mee voor meer tips!!

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Wij hebben de kids altijd naar de opvang laten gaan. 2 dagen in de week. En ...
Hier is mijn dochter tijdens mijn verlof ook gewoon gegaan van 9:00 tot 16:00. Nu is de baby een week oud vandaag en is zij al lekker een week thuis. Ze geniet er zichtbaar van, dus vandaar ook dat ik me er niet goed bij voel om haar weer te gaan brengen.. misschien volgende week een dagje. Normaal gaat ze 3 dagen.

2 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Hier is mijn dochter tijdens mijn verlof ook gewoon gegaan van 9:00 tot 16: ...
Ja lekker thuis laten dan toch. Als ze er zo van geniet. Mijn zoons vonden het heerlijk om even van huis te zijn. Al zijn ze wel weer heel lief bij thuiskomst en geven kleine broertje gelijk een kus.

2 jaar geleden

Yess Hier 1 van 19 maanden en 2 weken haha! 🤷🏻‍♀️ lekkere drukke boel 😁 Hier gaat de oudste indd ook gewoon nog naar de opvang. Hij heeft het hier zo naar ze zin! Hij gaat meestal van 8/3. +! Hij blijft dan gewoon lekker in zijn ritme aangezien ik pas halverwege januari weer aan het werk ga haha.

2 jaar geleden

Die van ons de oudste gaat ook gewoon 3 dagen opvang, hij vind het zo fijn daar en heerlijk spelen aangezien ik door veel huilen van de baby en vele voedingen nog niet zo flexibel ben voor hen

2 jaar geleden

Mijn oudste gaat ook 2 dagen naar de opvang, volgens mij heeft ze het daar heerlijk naar haar zin en kan ze haar energie goed kwijt. Volgende week voor het eerst ook 2 dagen met beide alleen thuis, ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen. Tot nu toe was mij mam gelukkig nog thuis (de baby is nu 3 wkn oud)

2 jaar geleden

Merken jullie ook dat de oudste wat opstandiger is? Ons zoontje (wordt in november 2) vindt zijn broertje (5 weken) gelukkig nog erg leuk. Wel merken we dat hij richting ons een bepaalde frustratie heeft. Hij gaat zn reguliere dagen naar de opvang en als hij thuis is proberen we hem overal bij te betrekken en voldoende 1-op-1 aandacht te geven, maar dat lijkt niet voldoende. Hoe doen jullie dit?

2 jaar geleden

Reactie op Pinnie

Merken jullie ook dat de oudste wat opstandiger is? Ons zoontje (wordt in n ...
Ja ik herken dat wel bij de oudste toen mijn tweede zoontje geboren werd. Het was bij ons een fase wat ca 2 maandjes heeft geduurd. Hij werd ook ineens s nachts wakker en wilden bij ons liggen. Want ja zn broertje sliep ook bij ons op de kamer. Uiteindelijk was het weer over. Inderdaad 1 op 1 aandacht blijven geven. Als de kleine slaapt even spelen met de oudste. Dan went hij er vanzelf aan dat hij jullie tijd moet delen.

2 jaar geleden

Reactie op Mommie262

Wat super goed van je, ik heb een jongetje van 22 maanden probeer het ook m ...
Oh dit herken ik zo erg 😅 ze schelen 20 maanden en grote zus wil haar broertje graag vast houden en kusjes geven maar kan ook ineens met een Duplo blokje op zijn hoofdje slaan of in zijn gezicht meppen (denk dat het voor haar hardhandig aaien is 🙈). De kleintjes worden er in ieder geval hard van denk ik..

2 jaar geleden

Reactie op Pinnie

Merken jullie ook dat de oudste wat opstandiger is? Ons zoontje (wordt in n ...
Mijn zoontje is even oud, ook 2 in november. Hij is idd ook wat opstandiger. Gooit sneller met dingen bijvoorbeeld, of wil ons slaan. Gelukkig goed en snel te corrigeren en niet naar de baby toe (die vindt ie super lief gelukkig). Maar hij is sneller boos ofzo als hij iets niet mag, zn zin niet krijgt of iets niet snel genoeg gaat. Hij huilt ook sneller. Meestal laat ik m dan even huilen want als ik m dan aandacht geef wordt het erger. Daarna knuffel ik hem lekker.

2 jaar geleden

Reactie op Mommy in 01/'21

Oh dit herken ik zo erg 😅 ze schelen 20 maanden en grote zus wil haar broe ...
Oh bij ons exact hetzelfde! Ik heb het nu zo geregeld dat ik voor de rest van de verlof periode 2 dagen per week alleen ben mei allebei, in het weekend met zn viertjes (meestal) en dan 3 dagen alleen met de jongste

2 jaar geleden

Reactie op Mommie262

Oh bij ons exact hetzelfde! Ik heb het nu zo geregeld dat ik voor de rest v ...
Hier bijna hetzelfde. Maandag met z’n 4en, dinsdag ik alleen met de baby, woensdag ik met allebei de kids, donderdag meestal alleen met de baby en af en toe met beide kids, vrijdag alleen met de baby en weekend met z’n 4en. Al is mijn vent op zaterdag altijd voetballen en ben ik het grootste deel van de dag ook alleen met de kids.

2 jaar geleden

Hier ook. Schelen 23 maanden. Respect voor mensen die het korter op elkaar hebben 😂🙈

2 jaar geleden

Yes hier 1 van 15 maanden en 1 maand.. drukke bedoeling 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Queenie97

Hier ook met vlagen dat ik het lastig vind. Wil mezelf erg graag in tweeën ...
Zo herkenbaar dit! Wij hebben een inklapbare box nu neergezet.. ik was aan het voeden en de oudste gaat dan ook gelijk slopen 😅