242 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Pinnie

Ons oudste zoontje (wordt volgende maand 2) slaapt er soms doorheen, maar v ...
Gaat hij daarna dan weer slapen? Hij wil dan bij ons in bed em blijft in zijn eigen bed net zo lang huilen tot we hem pakken

2 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Nee die van mij slaapt er doorheen. Alleen vanaf een uur of half 7 niet mee ...
Wij ook precies dit. Ze is gewend aan veel geluiden in de nacht denk ik. Alleen in de vroege ochtend idd kan ze ervan wakker worden.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Worden jullie andere kindjes niet wakker in de nacht? Ik heb de fles net o ...
Nee die van mij word er niet wakker van tenzij het al ochtend is. De laatste tijd word ze om 7.30 wakker maar als de kleine om 6.00 huilt word ze wel wakker ervan. Denk dat het al een hoop scheelt dat mijn oudste op de opvang heel veel huilende/gillende baby’s op haar slaapkamer heeft gehad haha.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Gaat hij daarna dan weer slapen? Hij wil dan bij ons in bed em blijft in ...
Hij heeft het wel even gehad dat hij bij ons wilde blijven, maar hij gaat wel weer in zijn eigen bed slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Dat is wel fijn. Ik zit nu te stressen hoe ik dat moet doen
Ja snap ik! Ik denk vooral niet te veel proberen te stressen. Vooraf veel nadenken heeft vaak totaal geen zin, omdat het dan toch anders gaat dan gedacht. Zeg ik makkelijk, terwijl ik precies hetzelfde heb hoor! Als je alleen bent, zal een van de 2 moeten wachten. En je moet denk ik zelf proberen wie van de 2 het “best” is om te laten wachten (huilen😭).. want je kunt helaas niet allebei tegelijk doen..

2 jaar geleden

Hoe reageert jullie oudste als je de jongste de fles geeft ? Als ik alleen ben dan wil hij ineens op schoot, boekje etc moet ik kijken en dat kan dan niet. Hij word dan intens verdrietig, nijn hart breekt dan echt.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Hoe reageert jullie oudste als je de jongste de fles geeft ? Als ik alleen ...
Meestal lukt dit gewoon. Maar idd soms wilt ze spelen en dan leg ik uit dat ik met de baby bezig ben en dan reageert ze even met zeurende of klagende toon.. Maar dat is dan wel snel weer over.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Hier krijgt de oudste nog 1-2x/dag een flesje melk (voor slapen en soms voor middagdut, afhankelijk van hoeveel hij heeft geluncht/het uitkomt qua tijd). Een flesje voor de baby vind hij wel moeilijk, dat wil hij ook. Gelukkig geef ik borstvoeding, dus kunnen we oefenflesjes plannen als we samen thuis zijn. Als ik de baby de borst heef wil hij wel ook vaak boekje lezen, en dan niet naast me maar ook op schoot. Dus dan heb ik baby aan de borst op ene been, en laat ik hem op andere been erbij klimmen/ hijs ik hem daarop en dan kunnen we gewoon knuffelen op schoot en boekje lezen. Maar de fles moet je natuurlijk ook vasthouden, dus misschien lukt dat dan niet. Kun je er van maken dat je ‘samen’ de fles aan de baby geeft? Dat hij helpt? En anders is het wat het is en moet hij even wachten en kun je na de fles weer lezen etc.

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Onze zoon komt gezellig “helpen”😅. Verder doet hij lekker z’n ding☺️

2 jaar geleden

Hij snapt het nog niet helemaal maar vandaag gaat mijn man weg voor 2 weken dus dat gaat ook nog enorm wennen zijn voor hem. Ik hoop dat hij snel went zo met de flesjes geven, vond gister echt vreselijk

2 jaar geleden

Pfoe vandaag eerste dag dat man aan het werk was en ik de zorg over twee kinderen. Hij was wel thuis aan het werk naar niet beschikbaar. Pfoe dit is toch wel even schakelen en wennen hoor. Merk dat ik nu eigenlijk mentaal echt op ben en fysiek eigenlijk ook iets teveel heb gedaan. Dat valt me echt even tegen 😔

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Hier precies hetzelfde, voedingen duren ook gewoon lang kan haar niet snel neerleggen ivm verborgen reflux. Maar dan blijft de oudste steeds over me heen klimmen en dichtbij in de buurt want hij wil dat ik tijd voor hem maak🥺

2 jaar geleden

Hahaha ik lees al deze reacties en ik herken het allemaal zo. Heftag maar wij kunnen dit, af en toe met een traan en een lach maar jullie humor ga ik echt stuk om. Lucht ook op want vandaag was echt een gestress met twee krijsende kids 😭😭😭

2 jaar geleden

Reactie op Mommie262

Hier precies hetzelfde, voedingen duren ook gewoon lang kan haar niet snel ...
Hier ook reflux. Als het heel extreem word zet ik een wipstoeltje of een voedingskussen met een hoes erom in de box waarop zei rechtop blijft en dan minder snel spuugt

2 jaar geleden

Mam aan het voeden dus ik klim lekker op de keukentafel 🥲🤣 (21 maanden)

2 jaar geleden

Vandaag 2 hangende vermoeiende kids en een baby met spruw.. wordt een dagje overleven 😅 Gelukkig is daar netflix 🙌🏻

2 jaar geleden

Vandaag oppasdag bij opa en oma. M'n man is tot vanavond laat weg, dus heb maar geregeld dat m'n zoontje blijft logeren. Hoef ik me maar op 1 kind te focussen😅. Bedtijd is toch elke keer chaos, zeker met het huiluurtje van de baby.

2 jaar geleden

Haha iedereen heeft last van het zelfde haha

2 jaar geleden

Ach jongens ik kan de oudste niet meer in zijn bed krijgen savonds.. Alles geprobeerd (kalmeren en weg maar wordt alleen kalm bij pakken, verstoppen en door pappa wegleggen, al veel eerder afscheid nemen, hele dag 1:1 tijd etc etc) maar tot hij naast me in bed ligt krijst hij als een varkentje dat geslacht wordt. Overdag geen enkel probleem met slapen! Enerzijds heel zielig anderzijds doodvermoeiend.. Denk dat het angst/verwerken van nieuwe situatie is! Iemand ervaring en wanneer ging het over? (Niet perse op zoek naar tips 😉)

2 jaar geleden

Echt hoor! Vandaag eerste dag met de 2 koters.. meine liebe.. Precies vandaag moest mijn altijd lieve, rustige baby een huildag hebben. Mijn dochter heeft dit zo goed opgepikt. Ze speelde lief en hielp me mee op haar manier. Wat voel ik me ongelofelijk schuldig naar haar.. ik had gewoon geen handen vrij door haar broertje die zo onwijs overstuur was.. pittig wel.