242 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Hoe is het bij jullie allemaal? Hier is de oudste nu 2 jaar en 2 maanden en ...
Het gaat de ene dag goed en de andere dag totaal niet.
Mijn zoontje is nu 8 weken. En mijn dochter wordt in december 2. Mijn zoontje wilt niet in bed slapen, maar op mama.. in bed is echt dikke drama en dat wil ik niet. We oefenen wel, maar het wil nog niet zo.
Mijn dochter kan gelukkig zichzelf heel goed vermaken. Maar ik gun haar ook aandacht. Dat vind ik lastig. Want ik wil de baby niet laten huilen. Heb ik bij m’n dochter ook nooit gedaan.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Nou ik zoek ook nog naar die oplossing.. op zich red ik me goed met beiden, behalve als de jongste niet wil slapen of na een half uur/45 min krijsend wakker wordt ofzo dan moet ie gewiegd worden en ik kan de oudste toch niet een half uur alleen laten 😓 tot nu toe komt m’n schoonmoeder vaak even helpen op de dagen dat m’n vriend er niet is maar het is echt wel lastig
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Ik zat hier ook heel erg mee! Daarom sliep de kleinste lang beneden. Wat ik nu doe is het grootste deel van het naar bed gaan-ritueel grotendeels beneden. Dus beneden schone pamper, slaapliedje zingen en naar boven. Ik leg hem neer, zet white noise aan, wens hem slaap lekker en ga terug naar beneden. Ik geef ook het beeldscherm van de babyfoon aan haar en zeg tegen haar dat ze goed moet opletten. Dit doet ze dan ook ;). Ik doe het nog maar sinds vandaag zo hoor en dat ik dus ook alleen was. En het ging wel goed. Baby heeft even gejammerd en ging toen lekker slapen de eerste 2 slaapjes. Bij het laatste slaapje ging hij wel huilen en ben ik wel 6 keer terug naar boven moeten lopen om hem even gerust te stellen. Maar dit was dan steeds maar kort.
Heel fijn is het niet, maar moest toch wat. De oudste is 19 maanden trouwens.. vond het lastig, maar zo beneden slapen was ook niet meer fijn!
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Ik laat ze voor die 2 minuutjes gewoon even beneden. Oudste is bijna 3 en middelste is net 1 geworden. Ik check even of de vaatwasser goed dicht is. Voor rest kan er weinig gebeuren bij ons 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Het loopt wel, kijk de ene dag soepeler dan de andere dag.
M’n oudste blijft best wel vaak eventjes beneden. Ik let gewoon op dat trap hekje dicht zit, laatst stond ze namelijk halverwege (kreeg een hartverzakking)
Het ligt er een beetje wat de dagplanning is. Soms slaapt de jongste beneden en speel ik met de oudste. Soms slaapt ze nog boven en moet ik haar dus even naar beneden halen.
Ik probeer de middag dut samen te sturen maar ben voor de jongste nu al tig keer omhoog gelopen voor de speen 😅
Ik ben blij dat m’n jongste nu ook goed in de draagzak past waardoor ik met het spitsuur in de namiddag even de moederkloek ben maar ook m’n handen vrij om te koken, m’n oudste begeleiden etc.
Ik merk wel aan mezelf dat ik het heel gezellig vind zo maar aan het einde van de dag er wel af lig 😌
2 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Het loopt wel, kijk de ene dag soepeler dan de andere dag.
M’n oudste blij ...
Het zou zo fijn als mijn kleine overdag ook eens in z’n bed wou slapen.. hij slaapt overdag alleen op mij of als we wandelen in de wagen.. anders slaapt hij niet. Daardoor is het vaak lastig op een dag dat ik alleen ben met allebei. Niet omdat ze lastig zijn, maar omdat m’n zoontje nergens anders slaapt 😴😴
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Het zou zo fijn als mijn kleine overdag ook eens in z’n bed wou slapen.. hi ...
Herkenbaar, die van mij slaapt vooral in de draagzak en de wandelwagen. Heel soms 45 minuten in de box (9wkn). Nog nooit in bed overdag, ook niet heel veel mee geoefend tot nu toe. Mijn dreumes van 19 mnd klimt opeens overal op. Pakt een stoel en klimt op het aanrecht of staat opeens op de tafel, die laat ik liever niet te lang alleen 🙈
2 jaar geleden
Hier ging het gisteren wat beter samen omdat ze bij de peuterspeelzaal was geweest en dus erg moe. Maar dan heb je weer het probleem dat als ik naar boven ga om weer te troosten of speen in te geven de oudste gaat gillen want mama mag niet weg 🥲 zo lekker onderaan de trap. Dus echt herrie voor de baby (lees gelijk wakker?) en zo kan ik niet eens een minuutje de tijd nemen anders kind beneden helemaal overstuur 🙈
Wish me luck vandaag 🧟♀️
2 jaar geleden
Reactie op Chissey
Oudste 20 maanden jongste 11 weken. Idd logistiek wel een ding.. het naar bed brengen. En uit bed halen.. als ze tegeljjj wakker zijn.. zelfs met de auto ergens heen. Eerst de een 1 de auto dan de ander enz. 😂
Ik laat hem ook wel eens ff snel alleen beneden als ik z’n zusje naar bed breng. Als ie lekker aan het spelen is. Soms moet ie mee naar boven z’n zusje naar bed brengen.. ik doe ook maar wat 🤷🏼♀️ ene dag gaat het soepel de andere dag is soms drama..
2 jaar geleden
Hier een verschil van 11 maanden. Zoontje van 8 weken en van 13 maanden. Het is echt terror en ben al een paar x flink in janken uitgebarsten. Weer een (huil)baby met verborgen reflux en koemelkintollerantie (had mn zoontje van 13 maanden ook en heb ik een licht trauma aan over gehouden)
2 jaar geleden
Reactie op survivalguide
Hier een verschil van 11 maanden. Zoontje van 8 weken en van 13 maanden. He ...
Wat pittig zeg! Heel veel sterkte mama.
2 jaar geleden
Weeet je wat leuk is met 2 onder de 2? Als 1 van de 2 alleen op z’n moeder slaapt overdag en de ander ziek is.. meine..
Mijn dochter heeft een middenoorontsteking en is echt verre van fit. Spookt in de nacht en dan de baby er bij.. blij dat hij in ieder geval maar 1x komt in de nacht…😵😴😴😴😴
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Weeet je wat leuk is met 2 onder de 2? Als 1 van de 2 alleen op z’n moeder ...
Hier de buikgriep bij de oudste 😭 m’n vriend 5 keer eruit geweest vannacht voor hem 🤯
2 jaar geleden
Reactie op esmeralda1987
Hier de buikgriep bij de oudste 😭 m’n vriend 5 keer eruit geweest vannacht ...
Zo pittig! Hier nacht 3 drama. Co-sleeper aan de ene kant, campingbedje aan de andere kant van ons bed.. en ze hebben elkaar een beetje afgewisseld 😅 zo fijn, ouders zijn 😂
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Zo pittig! Hier nacht 3 drama. Co-sleeper aan de ene kant, campingbedje aan ...
Oh vreselijk 😭 sterkte daar 🙈 je krijgt er zoooo veel voor terug 🤪
2 jaar geleden
Dag 4 met een kind met koorts en een baby die volgens mij aanvoelt dat ik geen tijd heb 😅… de laatste fase van de verbouwing zit erop dus we gaan morgen al het grootste gedeelte verhuizen. Ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Tussen alle huilbuien van de kids door probeer ik spullen uit elkaar te halen en in te pakken. Vriendlief staat nu op de verjaardag van zijn moeder. Wat een chaos 🤯. Ik vrees dat deze nacht weer 10x niks word. Ik ben even op 🫣.
2 jaar geleden
Hier eentje van bijna 16 maanden en eentje van 8 weken. De kleinste slaapt overdag vrijwel niet. Gedurende de dag wisselen ze elkaar grotendeels af qua ritme, maar de jongste is na zijn ochtendslaapje eigenlijk de hele dag beneden. In de kinderwagen slaapt hij wel, maar in de middag in de box vrijwel niet. Het voelt voor mij als falen als moeder, omdat ik hem niet in slaap krijg. Ik heb simpelweg niet de ruimte om met hem te zitten, omdat de oudste dan weer komt. De jongste heeft geen eigen kamer. Hij slaapt nu 's nachts nog bij ons op de kamer, maar moet uiteindelijk bij z'n broer gaan slapen. Ik hoop dat dat gaat lukken.. Ik voel me echt een slechte moeder af en toe 😑
2 jaar geleden
Vandaag om 7.30 de oudste naar de opvang gebracht en om 8.10 werd ik al gebeld om hem te komen halen 39.1 koorts maar er was precies niets aan de hand.. wel de heledag met een hangende dreumes van 13 maanden en een krijsende baby van 8 weken lopen zeulen na 2,5 uur slaap vannacht😭 ik ben op!