242 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Juffrouwmama

Hier eentje van bijna 16 maanden en eentje van 8 weken. De kleinste slaapt ...
Wow alsof ik mijn eigen verhaal lees. Hier 1 van 13 maanden en 1 van 8 weken. Exact dezelfde problematiek +verborgen reflux en onrust door kma. Hij slaapt overdag ook niet. Vandaag kinderfysio/pedagoog over de vloer gehad die gaat ons helpen met een plan van aanpak om het te combineren met elkaar. Hier moeten ze uiteindelijk ook op 1 kamer en jongste slaapt bij ons.

2 jaar geleden

Reactie op survivalguide

Wow alsof ik mijn eigen verhaal lees. Hier 1 van 13 maanden en 1 van 8 weke ...
Fijn dat je er hulp bij gaat krijgen! Heb je voor nu al tips gekregen? Die verborgen reflux en kma erbij maakt het er niet makkelijker op..

2 jaar geleden

Ik kreeg ook de tip om het ritme van de twee meer samen te voegen. Dus de jongste moet een beetje mee met de oudste. Moet zeggen dat het ergens wel meer rust geeft. De oudste wilde ineens niet meer naar bed maar nu we met zijn allen dan naar boven gaan wel. Moet wel zeggen dat ik elke week steeds meer een vast ritme krijg met de baby want daarvoor vond ik dat nog wel heel lastig

2 jaar geleden

Ik was afgelopen week echt wanhopig door het slaaptekort, baby van 2 maanden die hele avonden wakker bleef, schuldgevoel dat ik zo weinig tijd had voor mijn zoontje van 16 maanden, ruzies met mijn vriend door alle stress. Bleek ons dochtertje spruw te hebben. Ze heeft er zo’n last van gehad! Ik had geen idee dat spruw zo pijnlijk was. Gister gelukkig met medicijnen eindelijk een rustige avond gehad. Nu heeft ze “alleen” nog last van een verstopte neus, verborgen reflux en krampjes 🙈

één jaar geleden

Voor de dames die nu hun laatste kindje hebben gekregen. Voelen jullie je "compleet"? Wij zeiden altijd 2 kinderen. Maar merk nu wel dat ik het jammer vind. Alles is nu voor het laatst.. terwijl ik zwanger zijn exht verschrikkelijk vind en de babyfase ook niet echt heel leuk vind. Toch baal ik ervan dat ik nooit meer ga bevallen, nooit meer die eerste babyweken heb. Hebben jullie dat ook, of voel je de zekerheid dat het nu goed is?

één jaar geleden

Reactie op Ro2020

Voor de dames die nu hun laatste kindje hebben gekregen. Voelen jullie je " ...
Nee ik voel me zeker niet compleet, maar ik vraag mezelf ook soms af of ik dat gevoel wel ga krijgen na een derde. Als ik eraan denk dat ik nooit meer zal bevallen kan ik zo intens verdrietig worden. Zeker omdat mijn vriend zegt dat hij twee kinderen genoeg vind. Hij wil alleen een derde als hij vind dat dat financieel kan. Hij is bang dat alles nog duurder word. Ik snap uiteraard dat je het financieel moet kunnen bolwerken maar hij wil nog luxe op vakantie gaan. Ik zou dat 1000% aan de kant schuiven als dat betekend dat er dan nog een kindje bijkomt.

één jaar geleden

Reactie op Queenie97

Nee ik voel me zeker niet compleet, maar ik vraag mezelf ook soms af of ik ...
Ja ik denk dat ik na een derde precies hetzelfde blijf denken. Dan kunnen we door blijven gaan. Ik vind ook vooral het niet meer bevallen heel erg jammer. M'n eerste bevalling was de hel met allemaal ingrepen, maar m'n 2e was zo mooi. En die zou ik zo graag nog een keer willen doen. Maar is dit dan het gevoel dat ik een 3e kindje wil, of wil ik alleen nog zo'n mooie ervaring.. Of zullen dit allemaal de hormonen zijn en moet ik gewoon even rustig aan doen en genieten van m'n kleine baby'tje en niet al denken aan een 3e😵‍💫🤣

één jaar geleden

Reactie op Ro2020

Ik wilde altijd 2 kinderen, tot de oudste geboren was toen riep ik al vrij snel dat ik er wel 10 wilde 🤪. Ik was ook vrij snel zwanger van de tweede. Maar m’n vriend vind het nog steeds wel prima 2 kinderen, die wil geen 3e. Ik zou er graag 4 willen, maar hoop vooral dat er ooit nog een 3e mag komen. In heb stille hoop dat mn vriend bijvoorbeeld over 2 jaar, als de oudste naar school gaat, toch nog wel een 3e wil. Ik heb mn zwangerschapsspullen en babyspullen waar hij al uit is gegroeid niet weg gedaan 😬

één jaar geleden

Reactie op Ro2020

Ik wil graag nog een derde kindje, maar mijn man vindt twee kindjes wel genoeg. Dus heb er deze zwangerschap vaker bij stil gestaan dat dit wel eens de laatste keer kan zijn, buikbeeldje laten maken e.d. Het gevoel van het is compleet zo heb ik niet, maar als het bij twee blijft dan prijs ik mij ook gelukkig.

één jaar geleden

Ik deel deze gedachten op het moment niet haha. Een baby van 10 weken met verborgen reflux en veel huilt en een dreumes van 13 maanden die sinds zijn broertje er is aan de lopende band ziek is. Afgelopen week weer heel de week ziek thuis geweest. Gevoel dat ik nog geen verlof heb gehad😂 en moet al bijna weer aan de slag

één jaar geleden

Reactie op Baby3in2024

Ik wil graag nog een derde kindje, maar mijn man vindt twee kindjes wel gen ...
Ja ik heb het precies zo. Ik ben sowieso heel gelukkig met wat ik heb. Maar t blijf denk ik toch een beetje in m'n achterhoofd zitten. M'n man gaat dinsdag naar de huisarts voor overleg over sterilisatie. Maar denk toch dat ik wil dat ie daarmee wacht tot onze baby 1 is. Dat wr het dan zeker weten.

één jaar geleden

Meiden ik heb jullie advies nodig. Hier een baby van 10 weken en een dreumes van bijna 14 maanden. Douchen vind ik nog altijd een logistiek probleem. We willen ze graag beide douchen op dezelfde tijd zodat we in 1 douchebeurt klaar zijn (make sense?) dus eerst douchen we de dreumes van 14 maanden en terwijl die met mij vriend onder de douche is kleed ik de baby uit en pakt mn vriend de baby en droog ik de dreumes af en kleed hem aan. Dan is het de bedoeling dat hij even op de overloop gaat spelen zodat ik de baby kan afdrogen en mn vriend zichzelf kan afdrogen. Maar de dreumes is erg jaloers en gaat dan alleen maar lopen huilen en tieren en door het water heen kruipen in zn net aangetrokken pyjama😑 in een stoel zetten heeft geen zin dan krijgt hij al helemaal een tantrum… ik krijg hier enorme stress van haha. Hoe lossen jullie dit op? Oja de dreumes loopt nog niet dus hij kan niet zelf onder de douche staan…

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Meiden ik heb jullie advies nodig. Hier een baby van 10 weken en een dreume ...
Wat gebeurt er als je eerst de baby doucht? Of werkt dat niet? Wij doen dit hier nooit in 1 keer. De ene keer gaat zoontje mee onder de douche en de andere keer dochtertje. Zoontje doen we vaker aangezien hij viezer wordt. Dochtertje doe ik vaker tussendoor een keer in bad als m'n zoontje slaapt bijvoorbeeld. Kf we doen dr samen in bad.

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Wij douchen hier eerst de baby. Degene die niet doucht met de kids kleed de dreumes uit, neemt daarna de baby mee om die af te drogen en aan te kleden. De ander doucht dan met de dreumes. Dan afhankelijk van of de baby een fles moet of niet droogt of die eventueel ook de dreumes af. Of de gene die doucht droogt de dreumes af, kleedt haar aan en daarna zichzelf. Dat vergt even oefenen, want dreumesen staan afdrogen is best een uitdaging 😬 Nu gaat het inmiddels goed en kan zij zichzelf ook een beetje afdrogen. Dus droog ik soms mezelf snel af en trek iets aan en dan daarna de dreumes. Wij vinden deze volgorde wel echt het makkelijkst.

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Hee hier een peuter van 2 jaar en een baby van bijna 3 maanden. Wij hebben een antislib matje in de douche liggen en een hoop speelgoed. De peuter word in de douche gezet en scharrelt lekker rond. Daarna gaat mijn man of ik en word de baby aangegeven. Na 10 minuten word eerst de baby aangekleed en kleed ik of papa zichzelf om, de peuter scharrelt nog steeds lekker rond onder de douche. Die word er als het laatst uitgepakt en omgekleed door 1 van ons terwijl de andere de baby een fles geeft. 😄 Klinkt als een geoliede machine is het niet? 😅

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ik zal zeggen neem de dreumes mee de babykamer in als je de baby ga aankleden. Geef hem even een speeltje of iets. Zodat hij zich kan vermaken. Wat ik zelfs soms ook wel eens doe als papa werken is is samen met de oudste douche. En dan zet ik het baby badje op de grond. Als ik mezelf afdroog & aankleed in de badkamer kan hij nog even spelen in bad & daarna droog & kleed ik hem aan.

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ik douche ook met de oudste en de baby ligt in bijv de maxi cosi in de badkamer. Dan eerst mezelf afdrogen en speelt de oudste zitten in de douche nog even na. Dan droog ik haar af en neem ze beide de slaapkamer in. Meestal doe ik de jongste later die dag of een andere dag in het baby badje in de keuken als de oudste binnen speelt.

één jaar geleden

Wij gaan van jong naar oud. Dus eerst de baby, daarna de middelste 15 maandjes oud inmiddels en daarna de oudste van bijna 3. In tussentijd staat bij ons op slaapkamer babytv aan en een fles drinken met een koekje. Zo houden we ze in de tussentijd bezig 😁

één jaar geleden

Oke, misschien een stomme vraag, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een kleine van 16 maanden en eentje van twee maanden. De jongste plan ik om de oudste heen, omdat die al een ritme heeft. Dit betekent wel dat ze allebei op andere tijden slapen. Nu vindt ik het heel moeilijk om de jongste aan genoeg slaap te laten komen, omdat hij vooral in de box ligt overdag. Ik kan hem namelijk niet in bed leggen als de oudste wakker is, want die kan ik niet alleen beneden laten. Gevolg: kleine slaapt overdag vrij weinig en wordt regelmatig wakker van het gemopper of juist het enthousiasme van de oudste. Hoe doen jullie dit? Hoe zorgen jullie ervoor dat de newborn genoeg slaap krijgt? Ik voel me zo schuldig.. zie kleinste slaapt gemiddeld zo'n 13 uur per dag.

één jaar geleden

Reactie op Juffrouwmama

Oke, misschien een stomme vraag, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb ee ...
Dit had ik ook in het begin. Maar onze kleine meid werd steeds wakker van alle drukke geluiden en bleek al snel beter in haar bedje te slapen. Ik laat de oudste dan toch heel even alleen beneden of laat ik even in haar eigen kamer spelen. Ik zet dan altijd een witte ruis aan in de babykamer om andere geluiden te overstemmen. Of ik zorg dat de oudste even op de tablet mag kijken of wat lekkers eet zodat ze echt even stil zit en veilig. Nu de jongste meer ritme krijgt hoef ik steeds minder lang te helpen met in slaap vallen. Soms moet ik even naar boven lopen om een speentje in te doen.